23-годишен Boeing 737 уби 50 в Татарстан

Пътнически самолет Boeing-737-500 на 23 години, собственост на авиокомпания "Татарстан" се разби при кацане на летището в град Казан.

Всичките 44 пасажери и шестимата членове на екипажа загинаха при аварията, като сред тях са синът на президента на Татарстан Ирек Маниханов и шефът на специалните служби в републиката.

Машината била в ръцете на двама опитни пилоти, като след два неуспешни опита за кацане крилото й се ударило в земята и тя се запалила, преди да рухне в района на летището. Работи се по две версии за катастрофата - грешка на екипажа и технически проблем.

Летящ ковчег с дълга история

Пътническият самолет с бордови номер VQBBN е извършил първия си полет на 18 юни 1990 г. Преди "Татарстан" да го купи през 2008 г., той е летял за пет различни авиокомпании - френската Euralair (1990-1992 г.), Air France (1992- 1995 г.), угандийският национален превозвач Uganda Airlines, малката бразилска Rio Sul, международната Ansett Worldwide Aviation Services (AWAS), румънската Blue Air и българската Bulgaria Air.

Това не е първа сериозна авария за VQBBN. На 17 декември 2001 г. машината, тогава собственост на Rio Sul, чупи стойка на колесника при кацане на летището в Бело Оризонте и се влачи близо 2 километра по пистата. Спасителите обаче успяват да изведат невредими 102-ма пътници и шестима души от екипажа.

Преди година, на 26 ноември 2012 г. Boeing-ът, вече собственост на "Татарстан" каца аварийно в Казан, защото 20 минути след излитането се включват аварийни датчици на борда. Първоначално беше съобщено за разхерметизация на пътническия салон, а по-късно стана ясно, че е възникнал проблем със системата за подаване на въздух.

От началото на експлоатацията на Boeing 737 през 1967 г. има регистрирани над 170 инцидента с този модел. Последната голяма трагедия е от 20 април 2012 г. Тогава в Пакистан Boeing 737 се разби при кацане на летището в Исламабад и загинаха 127 души.

На територията на Руската федерация има още две аварии с машини от семейството на 737. На 14 септември в Перм се разби авиолайнер на "Аерофлот-Норд" и загинаха всичките 88 души на борда. На 1 октомври същата година отказаха задкрилките на самолет по линията Барселона-Калининград, но за щастие не пострада никой.

#1 Прокопи 18.11.2013 в 22:37:04

А защо не разнищите малко историята с компания "Татарстан" и българското участие (Химимпорт - ТИМ) в тази далавера. Поинтересувайте малко за далаверите, ако ви стиска разбира се. Едната фирма е: Bulgarian Aviation Group другата Ескана Русия. Ето ви олигарси да громите.

#2 stormchaser 19.11.2013 в 11:28:46

Много е гнусно да се правят някакви подобни спекулации из мрежата, особено на фона на подобна трагедия. Самолетът е минал през доста компании през годините. Всички те са сметнали че самолетът става за експлоатация. Причината за тази катастрофа още се изяснява. Възможно е да става въпрос за пилотска грешка или нещо друго, черните кутии ще изяснят.

Новините

Най-четените