Фондация „Идентичност за България” избра победителят в алтернативния конкурс „Лого на България за 1 лев”. Кампанията имаше цел да провокира всички иновативни и талантливи дизайнери, художници и любители да участват в създаването на "емблема" на страната ни, която да бъде използвана свободно от всички българи и български общности по света с цел популяризиране на България и създаване на добър имидж.
Конкурсът бе спечелен от Мария Етрополска, която от няколко години се занимава с уеб и графичен дизайн. Под стилизирания надпис "България" с житен клас в ролята на буквата "л" има изписано послание "welcome home", препратка към българското гостоприемство.
Алтернативният конкурс за лого на България беше организиран, след като Министерство на икономиката, енергетиката и туризма обяви обществена поръчка за изработване на ново туристическо лого на България и брандинг стратегия на стойност 2.264 млн. лв.
Наградата за победителката е символична - 1 български лев, като на своя сайт организаторите обясняват, че наградата е такава, защото са фондация и не могат да си позволят да предоставят "награда от 2.264 млн. лв. (без ДДС) и защото дизайнът на логото на България не трябва да бъде провокиран с огромна парична награда."
„Вярваме, че идентичността на България трябва да дойде от нас - българските граждани, а не от фирми, избрани чрез конкурси, будещи недоверие и скептицизъм. Всеки от нас е отговорен за името на България и знакът на Родината ни трябва да принадлежи на всички нас!“, казват организаторите на конкурса.
Заради малките разлики във финалните резултати бяха дадени и втора и трета награда на дизайнерите Елица Илиева и Йорданка Порязова. Постигналите най-високи резултати лога от над 70 изпратени за конкурса могат да бъдат видяни на сайта на фондация "Идентичност за България".