Кандидатите за "БДЖ-Товарни превози" дават заден

Компаниите, които проявяват интерес към приватизацията на "БДЖ Товарни превози", са започнали една по една да се отказват. Това съобщи министърът на транспорта в оставка Ивайло Московски, цитиран от „Дневник". Изказването му дойде ден, след като хиляди хора в цялата страна се включиха в мащабните протести срещу продажбата на дружеството.

Интерес бяха заявили собственикът на Параходство "Български морски флот" Кирил Домусчиев, Първа инвестиционна банка, частният румънски ЖП превозвач Grup Feroviar Roman и австрийската финансова група Donau Finanz.

Вече два пъти кандидат-купувачите поискаха удължаване на срока за подаване на оферти. "От Агенцията по приватизация ми споменаха, че някои от евентуалните купувачи са доста притеснени," каза Московски, но не уточни кои са отказалите се.

Той припомни, че продажбата на товарните превози е необходима, за да може БДЖ да се разплати с кредиторите си. "И до днес твърдя, че ако кредиторите активно влязат да си изискат взиманията, компанията е приключила за дни" - каза Московски и припомни, че дългът на железницата е 720 млн. лв.

Според него ако "Товарни превози" бъдат продадени на частна компания, биха могли да започнат да печелят при добро управление, допълнителни инвестиции и оптимизация на дейността. Министърът подчерта, че товарните превози никога не са били на печалба, дори във времената, когато работеше "Кремиковци", който осигуряваше 40% от товарите.

По този начин Московски директно отрече основната теза на протестиращите - че „Товарни превози" е печелившо предприятие. "Ако хората протестират днес срещу тези процеси, аз ще им кажа: Скъпи мои, много сте закъснели. Трябвало е да протестират по времето, по което компанията е правила тези заеми", заяви министърът.

Министърът в оставка посочи, че е важно държавата да спаси "Пътнически превози", която ще получи 600 млн. лв. от еврофондовете от 2014 г., ако е стабилна компания.

#1 След час 11.03.2013 в 15:53:28

Държавата не се справи със стопанисването на БДЖ. Цифрите го сочат ясно. Така че няма нищо лошо да влезе българска фирма в компанията, да инвестира, да запази работните места и да подобри условията. Нали искаме да сме европейци. Защо сами си спъваме развитието.

#2 Faith_in 11.03.2013 в 16:06:33

Фантасмогориите на Московски! По цял ден се чуди какво да бръщолеви! Като имахте тези пари, защо трябва да чакаме до пълен фалит, камо ли пък за разрешение от Брюксел? Направо човек да ви се чуди на акъла какво изобщо правите! Явно, е че не може да се справите и е време да дадете предприятието на частен инвеститор, за да не плащаме ние гражданите вашите грешки!

#3 Scooby Doo 11.03.2013 в 16:15:35

Целия напън за приватизиране е сега, защото след година-две ще бъде завършен жп тунела под Босфора. След като това стане огромна част от товарите ще се пренасочат към жп транспорта. Линията от Азия за Европа минава все пак през България. Ето защо беше и зора да се обнови и електрифицира жп трасето от Пловдив до турската граница. Този, който иска да си купи товарните превози на БДЖ си е направил много добре сметката за очакваните печалби. След 10 години, ако са останали хора в България, пак ще се чешат по главите кой подписа неизгодните договори за БДЖ

#4 pepe 11.03.2013 в 21:09:13

Те като никога не са печелили, как ще започнат изведнъж да го правят? Дали признава, че той като глава на отговарящото министерство, както и тези преди него са ги управлявали зле? Като е бил наясно, че са управлявани зле, защо не го е променил? Или знае, че се очаква условията им за работа да се променят?

#5 KingoftheROAD 12.03.2013 в 09:11:37

Абе тоя галфон, така или иначе не го интересува да свръши грамотно работа докато е там, а да обслужи нечий интерес. И не е като да няма възможности или варианти, и той да не ги е знаел досега, и изведнъж се почесал по репата, па не можело да се напрай, да го продадем. Няма такъв филм...

Новините

Най-четените