Европа засипа електронните пощи на българските медии с протестни писма заради брутален български обичай, съобщава в-к „24 часа".
"Вашата т.нар. традиция тричане е срам и позор за страната ви", пишат граждани на Люксембург, Швейцария, Италия, Швеция, Франция, че дори и Филипините. В други медии са получени писма и от още десетки други държави в света. Поводът да ни обявят за примитиви и варвари е странджанският ритуал тричане (бесене) на кучета, с който на 6 март отбелязаха Кукеровден.
Снимки и филмче в интернет обясняват какво е тричане: два кола стърчат на двата бряга на река, на тях е опънато усукано въже с примка. В нея се прокарва куче, примката се стяга, за да го държи, а коловете го издигат нависоко. Въжето започва да се размотава, а с него и кучето да се върти като пумпал. Върти се и от уплаха се насира, екскрементите хвърчат, докато накрая животното падне във водата, описва вестникът „обичая".
Към 300 кибици гледат радостно сеира, щракат с апаратчета снимки, викат и свирят с уста. Замаяното куче успява да доплува до брега, помагат му с мрежа да се измъкне.
YouTube е ограничил достъпа до това видео, като съдържащо насилие и неподходящо за лица под 18 години. То обаче може да се намери в българските видеосайтове.
Примитивният обичай шокира за първи път света през 2005 г. Тогава репортажни снимки на Ройтерс втрещяват европейците. Най-потресени са в Швеция, където ги отпечатват на първите страници. Правозащитни организации тогава заплашват, че България няма да бъде приета в ЕС, ако не забрани това варварство.
Същата година кметът на Царево Петко Арнаудов забранява бесенето на кучета. Забраната остава на хартия, а бесенето на псета продължава всяка година. Докато в интернет недоумяват защо е тази варварска жестокост, в Странджанско приемат ритуала за нещо нормално.
Пред камерата на TV7 кметът Арнаудов предложи етнолози да изследват обичаите в Странджа и да се произнесат. Според него местните смятат, че с тричането гонят бесовете, сиреч правели добро за селото.
"Да си гледат работата (европейците - бел. ред.), ние продължаваме тайно да си тричим нашите кучета, защото това е древен обичай и тая година пак ще го направим. Което се пише, всичкото е лъжа", казва пред камерата местният участник в бесенето Димитър Георгиев.
Да не би жестокото клане на черни делфини на Фарьорските острови да е много цивилизовано? Хубаво пише в Библията: "Първо извади гредата от своето око, а после вади треската от чуждото"
Ей, и като започнат да поучават, че край няма. Ние ли сме най-големите варвари? Вижте тук: http://www.pleasehelp.hit.bg/
И все пак колкото и да се опитваме да оправдаем нашето, този "обичай" е варварски и трябва да се премахне. Ненужна жестокост. Тия селяндури така и не се научиха, че вече сме в европата, не може да се гордеем с цървулите си.
И ето пак ревнахте за традициите. Кучето, което виси на примктата надали го е еня за тях. Сигурно и ония които си утрепват дъщерите с камъни за прелюбодейство и те като вас зяят за "двойни стандарти" и "кой па мен ша ма поучава, че да се погледне себе си първо, 'нам си к'во си...."
Разбира се, че това е варварски обичай. Съществуването на варварщини в други географски ширини не е оправдание.
Още веднъж, детинското оправдание - ама Гошко също го прави госпожо - е просто нелепо. Да, други народи имат също варварски обичаи. Това оправдава ли нашата дивотия? Или просто първосигнално реагирате, само защото някой друг ни критикува? Като в детската градина сте. Да измъчваш живи същества, макар и животни, по никакъв начин не е нормално. Нито религията ти или налудничавите суеверия го правят нормално. Това е съществения казус. Не какво мисли Европа. Този "обичай" трябва да се спре.
Абе Ot4eto ти колко животинки настъпа, докато пристигнеш на работното си място!? Как можеш да убиваш така безнаказано! Варварино!
Ние че сме си варвари - варвари сме си и без този обичай. Като се замисли човек какво благоухание се носи лятно време в автобуса, бранд "Разперени мишци"...Ганьо Балкански направо е изял цивилизацията с парцалите! Това, обаче, не оправдава тормоза над животни, само защото някой дебелогъз и дебелосер странджански сйелянин си е въобразил, че "нищо му няма на псйету"