Сбъркана БГ реклама за туризма вдигна мост на Колю Фичето край Черно море

Ужасяваща неграмотност изскочи от официален сайт, рекламиращ България като туристическа дестинация - мостът на Колю Фичето над Янтра е преместен край Черно море. Новината съобщи "Труд", а грешката изскочила при опит да бъде разгледан новия събитиен сайт www.potarsi.bulgariatravel.org, който днес представя зам.-министърът на икономиката и туризма Иво Маринов. Объркацията обаче не е в новото интернет-издание, а в сайта bulgariatravel.org, към който препраща www.potarsi.bulgariatravel.org, който още не е готов.

Там, като историческа забележителност на черноморския курорт Бяла, Варненско, е описан мостът на Колю Фичето над р. Янтра в Бяла, Русенско, пише авторът на публикацията Милена Илиева.

Порталът с грубите грешки се оказа официалният туристически сайт, създаден по времето на Комитета по туризъм. "Благодарим ви много за наблюдателността! Веднага тази груба грешка ще бъде оправена! Този сайт е морално остарял и на негово място скоро ще бъде създаден нов модерен интерактивен портал", заявила за "Труд" г-жа Александра Ланг, маркетинг съветник на министъра на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков.

От сайта, който до момента е представял страната ни на 4 езика, не става ясно, че в Бяла освен море може да се видят и разкопки на късноантична крепост на нос Св. Атанас. Нито че Бяла е четвъртото място в света, на което са открити следи за космически катаклизъм, довел до края на ерата на динозаврите. Затова пък потенциалният турист ще разбере, че там е мостът на Колю Фичето на река Янтра, построен през 1865-1867 г. Само дето р. Янтра и мостът се намират в Бяла, Русенско.

Там са и другите отбелязани в сайта забележителности от Руско-турската война. Освен това за Бяла е описано и че "през 2006 г. български автобус пада от беленския мост и взима 18 жертви" - една изключително полезна информация за любопитните туристи... при това за друг мост, близо до този на Кольо Фичето.

На сигнала на "Труд" Ива Якимова, началник-отдел "Проекти и програми в туризма" към МИЕТ, е заявила, че ще предаде за грешката. Тя обяснила, че порталът, който зам.-министър Иво Маринов ще представи, не е този с грешката. "Компанията, която преди 1 месец спечели конкурса за разработка на портал по проект "Мултимедиен каталог на туристическите обекти и електронен маркетинг на дестинация България", още не е завършила работата си. Порталът е в процес на разработка. Той ще бъде на 9 езика", казва Якимова.

Проектът се финансира от ЕС по Оперативна програма "Регионално развитие" и е за 6.41 млн. лева, като 1.8 млн. лева от тях са предвидени за доразвиване на вече съществуващия официален туристически портал на България - www.bulgariatravel.org. С пари от програмата ще се финансира и създаване на стратегия за нов национален бранд на България, която включва и смяна на логото - жълтата роза, разработено по времето на кабинета на НДСВ/ДПС и икономическия министър Лидия Шулева. 

Миналата есен обществената поръчка за доразработка на сайта беше спечелена от "България травъл 2010", чиято оферта беше за 1 464 464 лв. без ДДС. Йордан Йорданов, шеф на консорциум "България травъл 2010", казва, че отговорност от фирмата му към съдържанието в сайта www.bulgariatravel.org може да се търси след 7 юли 2011 г. - тогава е крайният срок за изпълнението на портала. Освен това разширението www.potarsi.bulgariatravel.org няма нищо общо с консорциума, който изпълнява проекта, казва Йорданов  и "в момента отговорност за съдържанието на сайта трябва да се търси от икономическото министерство".

#1 Гери 15.02.2011 в 18:18:37

Пожелавам успехи на новия сайт! Дано е по-професионален от настоящия. Че като гледам на какъв "английски" е написан, май с гугъл транслейт са го правили...

Новините

Най-четените