За посядането и смелостта, госпожо Найденова

Госпожо Найденова, не следя с особен интерес рубриката ви, освен в случаите, когато гост не ви е Бойко Борисов. Тогава се забавлявам искрено. Особено на вметките ви: "Хайде, господин премиер, днес да не говорим за магистрали" и кроткото ви и търпеливо мълчание впоследствие, когато бащицата разказва за всеки сантиметър път, магистрала и лентичка, която е прибрал в джоба си.

Не забелязвам да прекъсвате премиера. Не забелязвам да го прекъсвате. Не съм ви чула да поискате извинение от Бойко Борисов нито за пържолките за кучето, нито за непрестанната благодарност, която той изисква от обществото. Не съм ви виждала да му задавате въпроси настървено. Тогава сте кротка, балансирана, напълно питомна.

Гледах и разговора ви с Петко Цветков вчера. Гледах го с отврат, нежелание и погнуса. Не по друга причина, а защото смелостта ви избуя изведнъж. Не на правилното място. Върху един малък човечец. Защо, госпожо Найденова? Защо не сте така смела с Бойко Борисов? Защо не искате да се извини? Защо не го прекъсвате с думите, че вие сте домакин и вие определяте темпото на разговора? Защо не говорите върху изказванията на премиера? Защо му позволявате да бърза за мач, неглижирайки и вас и зрителите ви. Нима и снощи нямаше мач? Може и Петко Цветков да е искал да го гледа, но не ви го сподели в ефир.

Знаете ли... бях на протестите. Първо като гражданин, второ като журналист. Не забелязах вашата особа там.  А там бяха усмихнати, интелигентни, млади хора. В третия ден на протеста са появиха провокатори. Но нямаше кой от "големите медии" да покаже първите два и да обясни, че националистически организации се появиха като провокатори. Това е детайл, който или не знаете, или не ви е удобен да знаете.

Но пък знаете, убедена съм, госпожо Найденова, онзи стар принцип "Не е важно какво се е случило, важното е как го разказваш". В момента между вас и министър Цветанов, който твърди, че протестите са средище на организирана престъпност, няма особена разлика. В момента между вас и министър Найденов, който поиска малките общини да защитят правителството, няма особена разлика.

И те - като вас, изслушват с разбиране господин премиера. И те - като вас, са смели, когато пред тях стои обикновен човек.

Наскоро един приятел ми каза, че човек разсъждава със задника си - на какъвто стол седне, така започва да мисли. Това е общовалидно за чиновниците. Уви, и за нашата гилдия. Грешката е там, че журналистите се опитват да се наместят на удобен стол. Трябва да сте права, с кецове и да тичате с протестиращите. Тогава бих разбрала мнението ви, макар и негативно. Докато ние тичахме с тях, вие стояхте в апаратната, нали? Или още по-лошо - стояхте си вкъщи и скролвахте нервно по сайтовете на агенциите.

Знаете ли, госпожо Найденова, колкото пъти аз и няколко колеги казвахме на протестиращи, че сме журналисти, виждах по лицата им потрес. Те не ни харесват, защото повечето от нас искат да поседнат за малко - ако не на удобен стол, то поне на колянцето на премиера. И не ни харесват с право. Защото от такава "журналистика" няма смисъл. От подобна медийна независимост няма файда.

Иде реч за смелостта. Истинската смелост, госпожо Найденова, е да прекъснете премиера. Не Петко Цветков. Истинската смелост е да излезете от студиото и да се сблъскате с хората, които вече имат смелостта да кажат защо не харесват журналистите. Защото журналистите се смърсяват с властта.

Впрочем, аз също не харесвам повечето журналисти. Защото търсят удобната смелост. Тази, която няма да наруши съня им и която ще доведе до покана за "заслужен отдих" на министерско колянце. Само такава смелост има в телевизионния ефир. Само такава смелост се лее от епистоларните размисли на вестниците. И така ... смело медиите застават като щит на властта. Също като щитовете на МВР, заради които наш колега безмалко да е със счупено ребро.

P.S. Адски съжалявам за колегата Иван Филчев. Той е пич.

Иначе.. адски съжалявам и за колегите като цяло. Те вероятно са добри хора, разгледани поотделно. Вероятно средата ги е изморила и искат да поседнат... за да помислят със задника си.

Поздрави,

Полина Паунова

#1 bate Misho 18.06.2012 в 14:14:26

Какенце, аз бях ей така от любопитство още първият ден и ги видях....онези за които говориш че ги е нямало. Там бяха още в началото, искаха даже да бутнат караулката - земетресение да направели на ушевия....изпуших една цигара и си тръгнах, защото за разлика от теб на доста мачове съм ходил и тези дето са там само за въргала ги познавам отдалеч. Айде стига ривахте, а кажете тези дето реват какво са направили и с какво са допринесли за опазването на природата. Само скреливи има няма хиляда човека работа се невърши скъпа. Пишете, дращете, пискате и накрая се кротнете в кръчмата на по бира и отчетете дейност

#2 Оня Дето Го Трият 18.06.2012 в 14:32:32

Тая работа с протестите е тъпа! Щото винаги и на най-благородния протест неизбежно ще се появят лумпени от Левски, ЦСКА или Атака и ...капката катран в кацата с мен прецаква всички. А не можеш да им забраниш да не дойдат. Не можеш да ги спреш да не трошат. После върви се обяснявай какво си искал да кажеш, кой кого бил и кого не бил... А работата с протестите е тъпа, щото не може всяка година да има избори, да знаеш кого избираш, а после да протестираш за какво ли не Колко от сега-протестиращите гласуваха на изборите за Бойковците и колко гласуваха за партията на зелените, а?

#3 MacAllister 18.06.2012 в 14:39:00

Ааа не - протести трябва да има! Много ги свикнахме да си правят, каквото искат. Дори и да прокисне работата, по-добре това, отколкото спокойствие за тиквариата.

#4 MacAllister 18.06.2012 в 14:40:50

Гледах 5 минути от клипа от предаването, тая госпожа определено не й е мястото в телевизията, или има проблеми за решаване на 4-ти километър или толкова се пъне да се хареса на другарите от милиционерската власт, че чак кръв препикава... Кой ги гледа тия работи бе хора, аз вече немога да понасям телевизия ...

#7 Оня Дето Го Трият 18.06.2012 в 15:15:12

Е протести трябва да има....основно заради сеира и на управляващите да им е гадно Само че толкова ли е трудно да се сетиш, че ако гласуваш за Бойко, той ще защитава след време интересите на Цеко Минев и Вальо Златев. От ясно по-ясно. Па после върви протестирай да пазиш гората.... И обратно - ако беше гласувал за Андрей Ковачев (от еколозите, просто като пример) и той сега е премиер (пак като приимер), то по-вероятно е той да пази гората.....и после да не ти се налага да протестираш за собствената си грешка в избора Струва ми се пределно логично. А защо 99% от гласуващите не го спазват? Някак си тъпо е да протестираш срещу управляващи, които сам си избрал и си очаквал от тях ама ТОЧНО ТАКИВА закони и действия...

#8 lele male 18.06.2012 в 15:19:38

Найденова не я харесвам, за това няма да съм обективна, но си спомних думите на Асен Агов като директор на БНТ: Телевизията върви след победителите. хъх... П.С.А относно протестите - нека протестират! На управляващите трябва да им се напомня, че сме будни и че ни има.. просто тази кауза не беше моята, въпреки, че знам, че земята ни е дадена назаем от нашите деца... Добре де! Срам..

#9 lele male 18.06.2012 в 15:20:49

Оня, Всяка партия има своя обръч от фирми... цитат от Ахмед Доган

#11 Оня Дето Го Трият 18.06.2012 в 15:34:43

@ Stefan Бих се радвал ако си прав - звучи логично, но не е вярно. Залагам си монитора, че огромен процент от участниците в протести са гласували точно за тези, против които протестират! Ако бяха гласували за някоя различна партия, то непременно на такъв протест щеше да се чуе коя е.... Но то никой не си признава...никой не си признава, че е гласувал за Бойко (и Цеко Минев), никой не си признава, че е гласувал за БСП (и заменките), даже Боби дето гласува за Атака сега не поема отговорност за това Като имаш право да вземаш решения не мислиш, а после протестираш, че никой не тепита като се вземат решения.... Е кво искаш тогава?

#12 lele male 18.06.2012 в 15:47:33

@ Оня, Като имаш право да вземаш решения не мислиш, а после протестираш, че никой не тепита като се вземат решения.... Е кво искаш тогава? Не съм съгласна. Това е точно както се жениш/омъжваш. Взимаш решението с надеждата, че всичко ще е шампанско и рози, ама при едни се получава, а при други не... Нямаш право на развод ли? П.С. По-друго е ако си с партийна книжка и отидеш на протест с/у партията си.

#17 Bobby_gBG 18.06.2012 в 16:58:02

Диана Найденова е един доста долен трол, тиха и кротка спрямо тези дето са на власт, и голяма с хората които не са големите на деня... Жалко подобие на джурналист, свикнала с работа по старите похвати на ДС... Между "наште" и "другите" разликата в отношението е колосална...

#18 MacAllister 18.06.2012 в 17:06:34

Ама Цветков верно има железни нерви, аз щях да замълча и докато си поема дъх да я питам болна ли е, има ли нужда от специализирана помощ. Оня, ми прав си с гласуването - до Светльо не бях гласувал ... абе не съм сигурен ама поне 10 години и то като имаш пред вид, че по едно време се бях натикал в секционна комисия да видя какво става. Не че не се интересувам, ама ето ти пример - има ли и кои са истински "Зелени"? Как да съм сигурен, че са те, има ли пиратска партия, как да съм сигурен, че не са милиционери заели проактивно нишата. Не казвам, че всички са като мене, ама не са и малко тия дето разсъждават горе-долу по тоя начин. Ей затуй съм се навил за тоя глас "против всички" с реална сила (препятстване на законодателствуване), щото като много заиграят театър ще има одушник и то съвсем законен. Ще ги е шубе обаче да допуснат такова нещо, те и сега си гласуват без кворум, а ние им гледаме сеира - че те повечето закони дето изгласуваха напоследък са нелегитимни, ама друго е кворума да се постанови съвсем стриктно и да може да се подяжда. Съгласни или не с мене, мисля, че темата е много добра дъвка за поставяне в устата на един Сергей дето се оваля малко и се почувства като опозиционер борещ се за спасяването на демокрацията. В цялата патаклама оставяме БСП да седи настрани и това, повярвайте ми, й събира гласове, няма ли кой да го интервюира,да го остави малко да говори и за друго, но да го попита и готов ли е да поеме като основен приоритет да прокара тоя защитен клапан като толкова се е загрижил за демокрацията. Естествено ще се усуче, но за да се намери за кого да гласуваме някой ден сегашните трябва да се подлагат на разпит редовно, а да не могато да си разиграват коня, както си щат... Ей на - ей го и Боби, ние с него за кажи речи нищо не може да се разберем друго освен, че тия всичките са фалшиви - кажете, че няма смисъл от "против всички" - така може да обединиш и и такива като нас за нещо смислено.

#19 Дракон с кисело зеле 18.06.2012 в 17:06:46

Коментарът ми от сайта на БиТиВи. Там съм с друг ник, обаче. ОК... Току-що разбрах защо не гледам телевизия от години. Диана Найденова, следващия път, когато решите да размажете някой гост, подгответе се добре. Приятелски - или неприятелски, както щете - съвет от Дракона. Защото в случая гостът ви направи на пюре. А вие му помогнахте. Когато искаш да смачкаш някого в национален ефир, последното, което трябва да правиш, е да го надвикваш, да го прекъсваш, да го обвиняваш и да го обиждаш. Трябва да си ОЛИГОФРЕН, за да мислиш, че така ще постигнеш нещо съществено. Да ме прощавате, не ви знам що за журналист сте, но като се държите така, зрителите виждат просто една агресивна кучка, която заглушава миролюбив и интелигентен човек с лай. Няма значение колко добър професионалист сте, няма значение колко сте права - хората видяха, че вие НЯМАТЕ реален аргумент срещу събеседника си, затова не го оставихте да се изкаже. Дори човекът, когото интервюирахте, наистина да говореше пълни глупости, вие не ни дадохте шанс да разберем това - единственото, което ние чухме, беше как не му позволявате да говори. А това говори за вас много по-зле, отколкото си мислите. Оставете поръчковата журналистика. Говори, че не уважавате гостите си. Говори, че не уважавате зрителите си. Говори, че сте толкова зле подготвена, че не можете един интелигентен въпрос да зададете. Говори за непрофесионализъм от ваша страна и от страна на телевизията, която ви е наела. Ако бяхте изслушала човека, ако му задавахте въпроси, с които да го закопаете, вместо да лаете така агресивно, може би някой щеше да ви подкрепя сега. За нещастие това вече е невъзможно. А може и за щастие да е. Защото една интелигентна поръчкова журналистика би нанесла на страната много повече вреди от глупостите, които вие вършите и говорите. Още нещо, госпожо. Ако не сте малоумна, и сама ще се сетите, че просто НЕ МОЖЕ да се търси от един човек отговорност за поведението на стотици или дори хиляди хора - независимо дали става въпрос за организиран концерт, парад, шествие или протест, особено този човек дори не е бил свидетел на събитието, за което му търсите отговорност. Ако не сте малоумна, ще знаете, че по трима или четирима представители на дадено множество от стотици или дори хиляди хора не може да се съди за цялото множество - както не може да се твърди, че всички почитатели на операта и театъра са малоумни идиоти, така и не може да се твърди, че всички протестиращи в този ден на това място са били там, за да пребиват оператори от БиТиВи. Ако не сте малоумна, би трябвало да сте наясно с факта, че всичко, което гостът ви все пак успя да каже, е твърде лесно доказуемо. Ако не сте малоумна... А дали пък не сте?

#20 Bobby_gBG 18.06.2012 в 17:07:33

А да, и Босфор ТВ както винаги със властта, докато не падне, тогава - с новата власт... А Оня - я кажи като голям разбирач за кого трябваше да гласуваме? Че нещо ми се чини че като ти чета приказките че е трябвало май да не гласуваме въобще... Аз моята "отговорност" за това че Атака е в парламента си я поемам, и не виждам проблем в това че те са там. Виждам проблем в това че не правят нищо като са там. Защото ако това нещо което се опитваш да ни го кажеш е "не гласувайте", то аз мога да ти кажа че на теб нещо май не ти е наред... А Бат Бойко поне това му е че се поддава на натиск от улицата, ако още беше СърГей щеше просто жандармерията да е изпоначупила каските на протестиращите, както направи с миньорите и да е забравен въпроса, а закона - приет.

#21 strawsPulledAtRandom 18.06.2012 в 17:33:16

Я, какъв сеир съм изпуснал. Тази овца вярно много се е изложила. А като си спомня, че един път и се изкефих как се ебаваше именно с Бойко (да, точно така)... Явно и нея са купили. Бойкот на бтв! Аз и анимационни филми по този канал вече не пускам на сина си, какво остава да гледам "новини", "публицистика" и т.н.

#23 niemen 18.06.2012 в 18:50:39

Госпожа Найденова е уникално недоразумение, с каквито в последните години се напълниха телевизиите. Да се чудиш откъде ги намират. Една безлична тълпа, която мигрира от една телевизия в друга като африкански скакалци. Основното им занимание е да лижат властта и да си мерят хонорарите. Като почнеш от Бареков, та чак до така наречения Професор Вучков. Тази женица поне можеше да отслабне малко, все пак я показват по телевизора. Иначе има уникално чело, точно 1(един)пръст.

Новините

Най-четените