Протестът на една мръсна туркиня

Ти познаваш ли онова чувство, когато искаш да се изкрещиш, но имаш буца на гърлото? Когато искаш да ревеш с глас, за да те чуе някой? Сигурно! А попадал ли си в обстановка, в която искаш да кажеш какво мислиш и да накараш хората да се вслушат в теб, но мълчиш, защото знаеш, че твоят глас е глас в пустиня? Сигурно!

Седнах да пиша с въпросната буца в гърлото. Да изрева всичко, което искам да кажа. Борбата в мен трая няколко дни, не исках емоциите да замъглят съзнанието, но не мога да обещая, че съм била напълно обективна!

Ще разкажа историята си с две пояснения. Първо - пиша, за да благодаря на моите приятели, които никога и по никакъв повод не са имали различно отношение към мен поради факта, че гордо нося турско име.

Пиша също, за да благодаря на всички мои учители, които винаги са ме поощрявали и са ми казвали: "Лозето не ще молитва, иска мотика!" Това ме изгради като човек. Второ - аз съм член на Младежкото Движение за Права и Свободи, уточнявам, за да спестя ровенете в Google.

Това е моят протест! Протестирам срещу статията на съвременния интелектуалец, чиито книги чета с голямо удоволствие - Георги Господинов. В статията му, публикувана в "Дневник" от 18 юни, пише следното, цитирам: "Да не залитне протестът, провокативно побутнат към националистически лозунги от типа "Турци сте".

Това е под нивото на този протест. Освен това след "Таксим", а и отпреди това, подобна реплика не може да е обида." Аз разбирам добрата умисъл в тези думи, но разбирам и друго, че преди "Таксим" е можело да се вика така, защото е обидно, а също така ми става ясно, че не съм български гражданин, защото турците са в Турция, не и сред нас.

Протестирам, защото в петък, 14 юни, бях готова да изляза на улицата, водена от убеждението, че кандидатурата на г-н Пеевски е неприемлива и безочлива. Бях готова, защото се почувствах излъгана. Знаех, че недоволството е оправдано.

Исках да викам за нова България. За България, където искам да има справедливост. За България, където законът е на страната на невинните и чистите, а не на страната на силните от деня. Но отворих фейсбук и видях какво пишат някои. Отворих новинитe и чух скандирания "турци сте", "не искам да ни управляват турците," и т.н. И си зададох въпроса защо да отивам там? ТЕ не ме искат!

Протестът е от интелигентни, млади, образовани хора. И аз съм млад, образован, интелигентен човек. И моят хляб е плод на години упорита и усърдна работа, не само моята, а и тази на родителите и учителите ми. И аз се върнах от чужбина, за да градя тази държава.

Защото, макар и етнически турчин, аз съм български гражданин! Сред протестиращите има и много мои приятели. Говоря си с тях, те не скандират тези лозунги. Те казват на хората около тях да не го правят по този начин, но моите приятели са малцинство, както и аз. После видях какво стана и в Благоевград. Не искат Муса Палев за областен управител, защото "тука няма турци."

Никой не заклейми подобно поведение - или аз не прочетох и чух. Вчера имаше протести и в Пазарджик, попитаха човека защо, а той каза "не е турско тук, нашо е, като е турско тогава да имат валия."

Уважаеми сънародници, протестирайте срещу партията ДПС! Издигайте лозунги срещу нея. Но не намесвайте баба ми Емине, нито дядо ми Бекир, нито 9 процента от това население, което работи кротко, плаща данъци на тази държава и изучава децата си тук.

Обикновеният човек от тези 9% отива да работи като строител в Германия, Белгия, Израел, за да си ремонтира къщата и за да може да осигури "нормален" живот на семейството си. Проблемите, които той има, са проблемите, които имаме всички.

Проблемите не можеш да ги разделиш на етнически турски и етнически български. Всеки един от нас иска и милее да живее в "нормална" държава. Но, скандирайки гореспоменатите лозунги, блокирате моята борба. Изключвате мен, гражданин на тази страна, който също като вас стои прав на сирените за Ботев.

Не е трудно да бъдеш открит, не е трудно да хванеш "Емине" за ръката пред Народното събрание. И има причина -  "Съединението прави силата!" Не е трудно. Защото Левски е казал  "Мечтая за чиста и свята република, в която и българи, и турци, арменци и гърци ще живеят равни пред законите". Ако в онези смутни времена, един Българин осъзна коя е общата борба, защо да не вярвам, че 7 милиона могат и сега да го направят?

Мили съграждани, протестирате срещу медийния монопол, тогава не купувайте тези вестници, не гледайте техните телевизии, отидете пред банката и скандирайте. Нека всеки един съвестен гражданин си изтегли парите оттам, нека всеки един съвестен журналист напусне онези медии.

Протестирате срещу Сидеров чак сега? А защо, когато той крещеше от най-високата трибуна "турски изроди," никой не излезе. Мълчанието съгласие ли е? А да, искаме промени в Изборния кодекс, и днес чух пак от интелигентни политолози, че с промяната ДПС едва ще влезе. Това ли е каузата? ДПС е българска партия като всички останали, а не турска! Тя трябва да носи кръста от политическите си грешки, по същия начин, както другите български партии.

Мили съграждани, ние сме обречени да живеем заедно. Правителства падат и други идват, но бай Хасан и бай Иван продължават да живеят заедно. Ако наистина тези протести са за по-добра България , в която ще живеем всички, не издигайте националистически лозунги срещу вашите съграждани. Отказвам да бъда нечия пета колона, отказвам да ми казват, че съм нискообразована тютюнджийка, а и дори да е така, аз съм гражданин на тази страна. Тук съм се родила и тук искам да ме погребат.

Но не приемам да бера цял живот срама на другите. Не приемам да съм сочена за виновника за всичките несгоди на тази страна. Аз не разбирам нито от сценарии, нито от задкулисни игри. Аз разбирам само едно - че с поведението си някои протестиращи ме карат да мисля, че не съм желаната част от това общество. Но, мили съграждани, аз не се срамувам и мен не могат "да ме страхуват" нито едните, нито другите. Прави бяхте преди, прави сте и сега, аз съм една "мръсна туркиня"!

П.С. от Webcafe.bg: Все пак, ако авторката, която ни изпрати тази статия, си направи труда да дойде на протестите, ще види, че хората, скандиращи тези антитурски лозунги, са пренебрежимо малка част.

#1 gaby_lsm 19.06.2013 в 15:39:21

Извинявай че ти развалям хубавата статия, но Васил Левски е казал то "Всичките народи в нея (България) щат живеят под едни чисти и святи закони, както е дадено от бога да живее човекът; и за турчинът, и за евреинът и пр., каквито са, за всичките еднакво ще е, само ако припознаят законите равно с българинът. Така ще е в наша България! "

#2 Ben Dover 19.06.2013 в 15:41:20

Bitch,please.

#4 Ben Dover 19.06.2013 в 15:51:50

Мануела,добави и малоумен.Трябва да си голям идиот,че да търсиш съмишленици с тази глупост точно тук.Освен прасето разбира се.Той задължително ще се подмаже.Като баничка е мазен,заеби

#6 lele male 19.06.2013 в 15:57:27

"...Прави бяхте преди, прави сте и сега, аз съм една "мръсна туркиня"! Епа изкъпи се ...гиди джереме такова! П.С. Айде стига глупости!

#8 Ben Dover 19.06.2013 в 16:03:00

Axel Lora - "гений",прочети пети коментар и ше разбереш защо тръгваме с негативите.Неам нерви да се обяснявам като третокласник.Тия слабоумни статийки у вестник "Фермер" и "Днес.бг" ги тургайте.И ние сме яли бонбонки "Тик-Так" и сме пушили цигари "Кент"

#13 Родопчанин 19.06.2013 в 16:22:23

Уважаема, млада госпожице , пиша ви с най-голямо уважение ! Няма нормален човек, който да подкрепя подобни лозунги и скандирания в една наглед демократична държава . Но както се казва "кометата си има и опашка" . Мнението , че ДПС обслужда протурски интереси няма смисъл да се коментират , това се вижда подействието от години в България . Това е и мнението на 99% от българите , които следят действията на ДПС. Казвам ви го защото ние в Родопите сме пряко засегнати от дейността на вашата партия ! Като искам да отбележа , че не слагам всички под общ знаменател . Също искам да поясня , че не съм националист ! Отново ще кажа , НО има райони в които ДПС наистина извършва антибългарска политика . Искрено се надявам протестите в Търция да успеят и да пресекат неоосманистката политика , защото тя се усеща вече , не само в България . Мнението ми е следното : Вие младите активисти от ДПС трябва да решите на коя страна ще работите и по какъв начин . По модела разделяй и владей или демократичния / единство в многообразието / . Турцизацията на нас българите мохамедани , както в последно време и на циганите , не остават незабелязани от обществото . Апропо искам да кажа , че това е негативно огледално поведение на вашата партия . Друг е въпроса как е създадена и кой и т.н . Ако искате добро отношение от българите трябва да покажете , че милеете за тази страна . Строежа на джамии и плашенето с възродителен процес , не е алтернативно решение . Мога да ви дам , много примери от Родопите , но ще стана досаден . Пожелавам Ви крепко здраве и водете своята борба "отвътре - навън " , а след години ако сте успяли ще промените общественото мнение !

#15 lele male 19.06.2013 в 16:35:49

14 Ejdan Remzio | 19.06.201316:27 единствено достойно поведение на младата ерудирана туркиня е да напусне дпс,това ще е най добрия протест за нея...

#16 edin slep 19.06.2013 в 16:44:36

Госпожо, протеста е на средната класа - образовани, интелигентни хора. Тя обаче не е хомогенна - хора разни, позиции разни. На моя плакат от последния път пише, че се радвам на солидарността на хората от Таксим. На първия протест бях с червена фланелка, докато наоколо крещяха "кой не скача е червен", пък не скачах, нищо че не харесвам комунистите (и ЦСКА). Никой не ми се сърдил нито за нескачането, нито за червената фланелка. Червеното е хубав цвят, някога и символ на аристократизма, има го в знамето на страната ни. Елате и протестирайте срещу хората, които ограбват вашите хора - ДПС е мафиотска организация, която подтиска турците в България. Напуснете ДПС и обяснете защо го правите и на дедо Мустафа, Хасан, Гюрсел и така нататък. И една случка, преди година бях в Кърджали. Един господин с властно излъчване се скара на обслужващите женици в една баничарница и не посмяха да обелят и дума на български. Почти трепераха от страх. Това е ДПС, в което членувате, разграничете се от тях и бъдете свободен човек!

#18 stizi 19.06.2013 в 16:56:12

Аман от казуса турци/българи! Няма такова нещо това са си 100% българи това е. Не ви ли писна да се караме за пълни глупости. Били ни взели държавата?!!? А ние като взехме някакви земи, които не ни принадлежат по терористичен начин от тогавашна Турция? Какво значение има нещо станало преди 130 години? Нали сме съседи, трябва да се уважаваме и работим заедно.

#19 Iratais 19.06.2013 в 17:08:20

Стизи - беги пий една лимонада па ти бе. Терористи вика... Статията праи от мухата слон. Шепа ора викАли нещо - и оп! Г-жата го играе ощипана и нема да оди на протестите. Не били нейни. Яз от турци лошо не съм видел - напротив. Големи приятели съм имАл от тех ма си загубииме следите с повечето. Кротки и много работливи ора са тия де съм познавАл (от българските турци). Ейдан доле сметам синтезира сичко с едно изречение. На Родопчанина единия плюс също е от мене.

#21 Зелен Бетон 19.06.2013 в 17:19:44

Емине, от една страна си права и те подкрепям. Казвам ти го като човек, който дори не се опита да запомни „новите“ имена на познатите си турци, когато ония идиоти от живковата клика им ги смениха насила през 80-те – и продължих да се обръщам към тях с истинските; и когато партийният секретар на завода ме привика да давам обяснения, го посъветвах да привика не мен, а членовете на Политбюро. Казвам го и като човек, който смята за една от най-големите злини на прехода, че етническите турци в България бяха навряни безалтернативно в една-единствена политическа формация и капсулирани принудително в общността си – вместо всички заедно да тръгнем да си градим обществото и държавата, след като престъпният член първи от оная конституция отиде в небитието. От друга страна обаче имаш вина и ти, и българските граждани от твоя етнос вкупом. Това пък ти го казвам като човек, наблюдаващ от 24 години подмолната и нагла политика на партията ДПС. Същата тази, на чието младежко движение ти си член. Не отричам в никакъв случай правото ти да имаш всякакви политически, религиозни и други убеждения и да членуваш в каквато организация искаш. Ако обаче си от ония, които не намират нищо нередно в ролята и практиките на ДПС по време на българския преход; ако си от ония, които споменават с трепет и преклонение името на Ахмед Доган като бащица, спасител и политически гений, протестите не са място за теб. Поне тези последните – със сигурност. По една проста причина: това са протести на СВОБОДНИ хора. Не на хора, които проблейват от кошарата, с която са свикнали и в която им е удобно. ТЕЗИ протестиращи не признават кошари. Колкото и уютни да са, и колкото и добър и мъдър да изглежда пастирът. Трябва да призная още нещо: именно турският етнос в България лично за мен беше едно от големите разочарования на посткомунистическия период. Точно хората, които имаха най-голямо основание да потърсят сметка на комунистическия режим за стъпканото си достойнство, така и не повдигнаха този въпрос. И не само това, а обединилата ги политическа формация се оказа най-верният съюзник на потомствените апаратчици от бившата БКП. Това ако не е ненормално, не знам кое е. Освен това, понеже споменаваш „Таксим“ – не ти ли е малко неудобно? Хората на този площад протестират, защото е заплашена личната им независимост, свободата да мислят самостоятелно. Ти и сънародниците ни от твоя етнос показвали ли сте някога нещо подобно? Да се е надигал глас сред вас срещу задкулисната, тоталитарна по същността си партийна структура, която Доган се изхитри да изгради насред една демократична (поне по конституция) страна? Ако това се беше случило, етническите българи щяхме да имаме много повече основания да уважаваме сънародниците си от турски произход. Сега, за жалост, нямаме. И поне аз не виждам причина да си променям мнението заради това, което става на „Таксим“. Уважението ми – при това безусловно – е за турците в Турция. На тях свалям шапка. Но ти, и баба ти Емине, и дядо ти Бекир, не можете да се възползвате от него. Това е чуждо постижение, не ваше. Вие не само че нямате принос за ставащото на централния истанбулски площад, а дори не сте понечили да покажете подобна самостоятелност и лично достойнство. Съжалявам, но това е факт. Що се отнася до определението „турци“, което влезе в прекалено интензивна употреба покрай последните събития, вероятно повечето използващи го имат предвид преди всичко ПАРТИЯТА ДПС и нейното поведение, методи, практики и роля. Не обикновените хора, които тази партия е вкарала в кошарата си. Тези хора нито се виждат, нито се чуват. Те мълчат и се крият. Ние фактически НЕ ГИ ПОЗНАВАМЕ. Те липсват от демократичните процеси. Разбира се, няма да ставам адвокат на кретените, за чието плазмодийно мислене „турчин“ е обида по дефиниция. Във всяко общество има кретени, те няма да свършат. И обикновено са най-гласовити, затова изглежда, че са много. Има смисъл да си говорим, ако ще говорим над тяхното ниво. А ще има ИСТИНСКИ смисъл да си говорим, ако членове и избиратели на ДПС се съберат пред централата на партията и застанат там мълчаливо, като оня младеж на „Таксим“. Не да стоят осем часа, и половин час стига. Как смяташ, дали е възможно?

#23 dedogo6 19.06.2013 в 17:32:10

Уважаема авторке.Искам да дам моите пет стинки по въпроса ,който сте зачекнали.Трудолюбивите хора, които вие споменавате, изповядващи Вашата религия , живеещи и плащащи данъци тук, не са предмет на тези скандирания ,поне според мен. Вие добре знаете точно за кои става дума - а именно - за тези ,които експлоатирайки Вашият ( и на другите трудолюбиви хора от Вашата религия) глас , влизат в парламента , не за да помагат и решават проблемите на НАШАТА държава , а за да крадат, и облагодетелстват лично себе си и хората около тях. Заради тези ..... няма да употребя силната дума ,която ми е на езика , Вие чувате тези единични скандирания "Турци сте!". Уважавам Вас, и останалите работливи наши сънародници, които по трудния начин изкарват прехраната си, и се опитват да съществуват ВЪПРЕКИ тези, които чрез гласовете Ви , влизат в парламента , и правят простотии. И не , Вие не сте туркиня , а Българска гражданка. Мисля ,че бях пределно ясен. Благодаря за вниманието.

#26 explorer 19.06.2013 в 17:52:50

Емине, предполагам, че си чувала сентенцията, че който иска - намира начин, а който не иска - намира оправдание. Когато се скандира "турци сте" или нещо подобно, интелигентните хора имат предвид "продажници, които работят против националните интереси на България". Нарицателното "турци" се ползва по исторически причини. Аналогично в Русия ползват "немци". Нека това не те спира да протестираш срещу неправдите, но не го прави като Октай Енимехмедов.

#28 oldschool 19.06.2013 в 17:59:17

Национализмът, враждата и страхът от другия са все форми за заробване на хората. Всички в България имаме неудоволствието да живеем в оскъдица от всякакъв род и няма етническа или религиозна група, която да е по-добре от другите. "Турци сте" викат последователите на АТАКА, НФСБ ВМРО и подобните фашизоидни партии. ДСБ напоследък също влязоха в тази реторика

#29 betsun 19.06.2013 в 18:01:26

Скъпа Емине, това се върти във фейсбук, дано си го прочела! Призив към всички етнически турци, граждани на Република България: Не се оставяйте повече да бъдете инструмент в ръцете на ДПС! Това е политическа сила, която НЕ цели вашето благополучие, а лична икономическа облага! Вашите гласове им позволяват те да са фактор от много години насам. Нека заедно спрем това безумие! Защото те крадат от цялата държава, а това означава и от ВАС! Вие също сте част от тази държава и страдате, когато тя запада! Нека и ние, етническите българи, го проумеем това! В Парламента и групите около него не се делят по етнически признак - Пеевски и Цветан Василев например не са турци! Призив към протестиращите - не скандирайте по никого "турци сте". Това би имало значение само ако визирате турското правителство към момента. Защото ако погледнем турския народ, можем да кажем само - RESPECT (#occupygezi)! Нека се обединим ЗАЕДНО срещу тази върхушка, а не да играем по етническата ос, което е само в полза на управляващите! Така и същества като Волен Сидеров ще загубят част от своя смисъл. #ignorevolen #ДАНСwithme Моля, споделете този статус, за да достигне до повече хора. Благодаря! (Н.Д.)

Новините

Най-четените