Аз не само съм против изучаването на религия в училище, но съм и за пълното му и безмилостно забраняване за вечни времена!
Християнството било фундаментална ценност на демократичното общество? Глупости!
В днешния свят конкуренцията била между цивилизациите, както в края на ХІХ беше между нациите и в тази конкуренция нашата цивилизация се определяла като християнска? Глупости!
Религията в училище ще научи децата, че на небето има зъл и отмъстителен дядо, който през нощта бди само с едното око, защото с другото спи и затова само през нощта има някакъв шанс да се отиде на дискотека. Ето защо религията в училище трябва да бъде забранена.
Трябва да бъдат забранени и други вредни предмети като например математиката, историята и литературата. Математиката кара хората да се съмняват в държавния бюджет, историята ги кара да се съмняват, че всяко настоящо управление е по-добро от предишните, а литературата им позволява да обличат тези свои съмнения в стилистични тропи и попръжни.
Но ако все пак историята не се забрани, то трябва много да се внимава в нея да не се промъкне коварното вероучение. Например какви са тези Кирил и Методий и какви книги са превеждали? Съвсем невъзпитателно е да се твърди, че те са духовници и че са превеждали Библията.
И после кой е този Патриарх Евтимий? Тук децата вече знаят: това е „Попа", където се събираме да се друсаме. Ето това е правилна интерпретация на историята, а не разни опиуми за народите.
Правилна интерпретация на историята е и това да се обясни на младежта, че няма никакъв дякон Левски, а всъщност става дума за ПФК „Левски".
Сериозно трябва да се преосмислят и т.нар. „културни ценности". Не, няма да забраняваме Микеланджело, защото децата, които не са учили религия в училище няма да знаят, че статуята „Давид" изобразява Цар Давид от Библията, известен с победата си над Голиат (Първа книга „Царства"; 16-31), ще си мислят, че това е някакъв ренесансов нудист, ако изобщо се обременят с определения като „ренесансов" и душите им ще останат незасегнати от отровата на религията.
Няма да забраним и празника „Вяра, Надежда, Любов", защото децата ще знаят, че това просто е именният ден на баба Верче, на баба Надка и на баба Любка.
Веднъж въоръжени с тези знания, идващите поколения много лесно ще узреят за идеята, че е по-целесъобразно „Александър Невски" да се преустрои в МОЛ, а Рилският манастир - в спа курорт.
Но ако няма да се преподава в училищата религия, не е ли добре вместо нея да се преподават други предмети? Например „Миене на клозети в Германия". Или „Джебчийство във Виенското метро". Все дисциплини с практична полза и ясно приложение, които ще отворят пред древния ни народ вратите на общия европейски дом.