"Първият път е само по любов"

Утре, 4 март, 59-годишният Владимир Путин, отраснал в комуналка с обща баня и кухня в Санкт Петербург, се кани да стане за трети път президент на Русия. Дребното мършаво момче, което тренирало джудо след училище, за да заякне и се справя с кварталните побойници, днес е от най-коравите политици на Русия.

Работохолик, top dog, руснакът, който не прекалява с алкохола и тренира по час-два на ден, е захапал властта със стръв и няма да я даде, въпреки протестите в големите градове на Русия.

Разузнавачът от КГБ, работил в Източна Германия, започнал като съветник по чужди инвестиции в общината в Санкт Петербург, се харесва на мнозина в Русия заради "твърдата ръка", която демонстрира, и здравия национализъм. Противници към днешна дата почти няма - ако не броим тези, които са начело на митингите, като блогъра Алексей Навални и шахматиста Гари Каспаров.

В изборите за президент на Русия на 4 март, освен премиера Путин, издигнат от партията си "Единна Русия", участват още няколко ключови имена - лидерът на комунистите Генадий Зюганов, издигнал лозунга: "Искам в СССР!", Сергей Миронов - водачът на "Справедлива Русия", националистът Владимир Жириновски, оглавяващ Либералдемократическата партия, и милиардерът Михаил Прохоров - явил се като независим и подозиран като прокремълски човек.

А клиповете им бяха наистина забележителни...

Ако никой не успее от първи път, балотажът по закон е 21 дни след първия тур.

"Само по любов"

Проектът http://www.perviiraz.ru/ предложи четири скандални видеоклипа, които разбуниха руското общество, а коментарите в мрежата го доказаха с пълна сила. Заваляха и вицове като: "Путин иска да увеличи населението на Русия до 154 милиона души (от сегашните 140 милиона - бел.р.). Само че не каза къде ще ги настани всичките тези китайци!" или "Оправдавайки се с натоварената си програма, Владимир Путин се отказа от участие в покушението и изпрати там свой представител".

Двусмислената кампания под надслов "Първият път е само по любов" бе поредният опит на премиера Владимир Путин да апелира към младите гласоподаватели. В един от клиповете млада и красива рускиня разговаря с лекар за своя първи път.

Медикът изрича ключовата фраза - първият път е само по любов. Тогава в кадър се появява календар с образа на Путин, а лекарят допълва, че с него всичко ще е безопасно. Този и други подобни клипове са насочени към младежите, които за първи път ще упражнят правото си на глас.

Слоганът "Первый раз - только по любви" поставя знак за равенство между избора на президент и избора на сексуален партньор като едно от първите важни решения в живота на едно момиче.

Под клипа "Откровенията на една девойка за първия й път" изобилстват коментари от типа на "Путин. Първият път е по любов, вторият път - по навик, третият - по принуда", "Вече искам да преспя с Путин" или "Срамно е за момичето. Как е възможно да падне толкова ниско? Не вярвам, че дори 1% от младежта би могла да гласува за Путин. И тук лъжа. Писна ми."

Едновремененно смях и срам предизвикват и коментарите под клипа "Гадателка вещае бъдещето за първия път". Хората се шегуват, че целта на кампанията е да се привлекат девствените избирателки. Смешно е, защото става дума за нейния първи път като гласоподавател, а коментиращите са привлечени от изпратеното послание, че в клипа ще става дума за първия сексуален опит на момичето. Хората са възмутени - те смятат, че парите от бюджета отиват в подобен род инициативи.

А какво да кажем за клипа "Невинна девойка иска първия си път". Мненията на хората са свързани с пълната деградация на обществото и отсъствието на духовни ценности. Смях предизвикват обратни връзки от типа на: "Все още съществува и мъжка част от населението. Тук Путин и към тях ли се обръща?" или "След изборите тя вече няма да е толкова невинна".

Може би наистина красотата ще спаси света. На това мнение са коментаторите под клипа "Откровено видео за първия път". Видеото напомня на подобен запис, в който същите подобни миловидни красавици, разсъждавайки за милиардерите и милионерите, стигат до извода, че в милиарда има 20 нули...

За разлика от американските си колеги-президенти, Путин се явява в клипове, срещи и послания сам-самичък. Ако съпругата му Людмила Путина не се появи пред хората на гласуването на 4 март, или седмица след вота, ще трябва да се чака до началото на април, за да има потвърждение, че Путин е все още женен.

Тогава Путин трябва да подаде своята декларация за доходите, където трябва да бъдат посочени и доходите на съпругата. Тези декларации, или по-точно тази тяхна част, която касае съпругата на Путин, сама по себе си е загадка.

През 2008 г. Путина не е заработила нито рубла. През 2009 г. - 582 рубли, а през 2010 г. - 146 000 рубли. Тя не притежава нито имущество, нито коли, нито акции, как и от какво живее е съвършено непонятно. Името й не се чува дори във връзка с фонда, който учреди през 1999 г. За последно името й е споменато на сайта на на фонда през лятото на 2010 г.

От 24 април м.г., когато семейство Путини се появи заедно на пасхалната служба в храма на Спасителя в Москва, двамата не са се явявали на други публични мероприятия.

Циркулират и непрестанни слухове за дъщерите на кандидат №5 в предизборната кампания. Дали голямата се е омъжила за гръцки олигарх на остров Санторини, или съпругът й е топмениджър от "Газпром" - холандеца Йорит Фаасен, с който живее в Германия. По-малката май се срещаше със сина на южнокорейски дипломат, а може пък и да не се е срещала...

Както коментират руски блогъри, дали пък може руснаците да дадат доверието си на Владимир Путин, след като той не се доверява на избирателите си? Може ли да се гласува за политик, чиито близки или не искат да споделят с него тегобите на публичната власт, или не могат, или пък нямат право заради избора, направен вместо тях?

Жириновски, магаре и правата на животните

Не по-малко шокиращ е и предизборният клип на Владимир Жириновски, който със своето видео си навлече гнева на привърженици на правата на животните. И не само. В него лидерът на Либералдемократическата партия бие магаре с камшик и обяснява как Русия се е превърнала в това малко паршиво магаренце.

Докато бие магарето, кандидат-президентът обяснява, че когато стане президент, Русия ще тръгне напред. През цялото време животното получава удари и най-накрая тръгва. Клипът завършва с потеглянето на дърпаната от магаренцето шейна и с лозунга "С Владимир Жириновски ще стане по-хубаво".

И съвсем логично хората виждат в клипа "Жириновски налага магаре!" себе си: "Всичко е правилно!!! Магаретата са всички жители! Това сме всички ние, магаретата не се управляват трудно". И все пак, какво общо има горкото животно, че трябва да се издевателства върху него. Антиреклама е постигната и с клип, в който скандалният Жириновски седи пред камината с кучето си, асоциирайки верността на кучето с тази на избирателите.

Сега вече хората наистина са объркани дали да гласуват за кучето или за магарето - "ту налага магаре, ту гали куче, а смисълът на предизборната роля не е ясен". Но има и такива, които вече са взели решение, защото ще гласуват за кучето.

И един олигарх за цвят

Смехотворни се оказаха и предизборните клипове на милиардера олигарх Михаил Прохоров. Единият от тях представя сватбата му, на която се оказва, че не може да дойде, защото е зает. Вместо него обаче се появява господин, който може да го замести, след което всички присъстващи се включват в подкрепа на Прохоров. Клипът завършва със слогана "Ние сме за Прохоров".

А коментаторите се чудят защо булката е само една, защото очаквали да са повече. От сватбата предизборната агитация се мести директно в класната стая, където Михаил Прохоров отново отсъства. Но всички ученици се оказва, че го подкрепят, а в края на клипа дори и класната.

От клипа оставаме с убеждението, че електоратът на кандидат-президента са учениците. Добронамерен коментатор съветва Прохоров да наеме "Мосфильм", а Никита Михалков (любимият режисьор на Путин) да снима клипа професионално.

От тези предизборни клипове не става ясно дали идеята им е привличане на потенциален електорат или генериране на трафик чрез провокативни сценарии. Това, което е очевидно обаче, е фактът, че този тип стратегия вреди на изградения имидж на кандидат-президентите и по-скоро разколебава, отколкото затвърждава доверието.

Но, както е казвал Фон Бисмарк, най-много се лъже преди избори, по време на война и след лов.

Новините

Най-четените