Кучешки параграф 22

Сутрешна разходка с малката ми дъщеря, разбирай 2-годишната ми мини пинчерка, която е едва 1300 грама, на каишка в ранни зори беше помрачена от неприятна случка. Завършила с глоба от 20 лева.

Новината за инспектори, глобяващи за домашни кучета без документи, тръгнали на разходка, ме потресе. Но когато ми се случи и на мен, разбрах в какъв кучешки параграф 22 сме собствениците на домашни любимци.

Защото, предупреждавам ви, че всеки път, когато извеждате кучето на разходка, пък макар и само да потича пред блока, трябва да носите със себе си: паспорта му, документ, че е платен данъкът на кучето, документ за поставен чип (въпреки че няма и скоро няма да има електронен регистър за домашните кучета), личната си карта, което си е задължително, плюс торбичка за акото на кучето. Липсата на дори един от изброените документи ще ви лиши от 20 лева, вярвайте ми.

Междувременно помните как нова глутница бездомни кучета в столицата нахапа германски гражданин, който се възстанови физически, но "има нанесени психически травми" - по думите на кмета на София Йорданка Фандъкова.

В квартала, в който живея - един от най-зелените в София, имаме 2 поляни за разходка на кучета. Като казвам имаме, това не значи, че общината ни е задължила или благоустроила местата за разходка на кучета. Просто ние, кучкарите, решихме, че така е най-добре, за да оставим чисти и необезпокоявани от кучетата ни детските площадки в квартала.

Поляните за кучета нямат кофи за кучешки отпадаци, нямат и заграждения. В квартала има поне 2-3 глутници от по 3-4 кучета, които редовно от "Екоравновесие" подменят с други, но не ги прибират. Очевидно в общинската фирма "Екоравновесие" разбират служебните си задължения така: кастрират кучетата и просто им сменят района. За подслон или стопани дума да не става.

Малко утешение е заявката на Йорданка Фандъкова, че ако няма обжалвания, през юли ще започне изграждането на приют за 1000 кучета в землището на Горни Богров. При това ще ни струва като данъкоплатци само 1.5 милиона лева, а не както досега - 6.5 милиона за два пъти по-малко кучета.

Но след глобата от 20 лева, искам да задам няколко въпроса на столичните инспектори:

1. Откога децата се регистрират и за тях се плаща данък? Моето куче е моя отговорност, поела съм я и си я гледам. Моето куче е мое дете, както съм родила и отглеждам две деца, така се грижа и за кучето си! То цапа по-малко, яде и се къпе по-рядко, не ми харчи грешни пари за училище (за българското училище ще пиша в друг материал колко струва на един родител и какво получават децата в замяна).

2. Защо ще ме глобят, ако не си прибера акитата на кучето, а бездомните могат да осират страната ни надлъж и нашир? Винаги си чистя след кучето, но въпреки това газя в л... по поляните. Няма нито едно кошче за боклук, та камо ли за кучешки фекалии в квартала ни.

3. Защо да сложа чип на кучето, след като няма електронен регистър - въпреки че за такъв неизвестно къде потънаха над 6 милиона лева, дадени преди години на Националната ветеринарно-медицинска служба? Няма регистър, чрез който да ми намерят кучето чрез чипа, ако се загуби, нито да проследят дали това куче има всички ваксини.

4. Защо трябва да нося постоянно паспорта на кучето си с мен, когато сме на разходка? Кучето ми се разхожда на каишка винаги, т.е. то не може да изплаши или нарани друго човешко същество. Освен това няма 14 човешки години още, за да му е нужен личен документ. След като малолетният ми син е без личен документ и се движи свободно до училище и тренировка, това означава, че и кучето ми може - след като е придружено от настойника си, т.е. мен.

5. Защо да нося личните си документи, докато разхождам кучето? Слизайки по домашни дрехи да изхвърли боклука или да купи хляб от близкия магазин, винаги ли носите личната си карта? Разходката ми сутрин и вечер с малокалибреното ми куче е 10 минути, разтоварена от ежедневните грижи, в удобни спортни дрехи, без телефон, без документи и пари, само ключове дрънкат в джобовете ми, искам блаженство и мир в тази разходка.

Какво излиза най-накрая - че изрядните, тези, които си гледаме кучетата, а не ги изоставяме, сме най-ощетени.

Защо имам право да говоря така

От 20 години гледам кучета, Кити е третото ми отроче. Винаги моите кучета са били надлежно ваксинирани, лекувани при нужда, независимо колко ми е струвало това. Не съм правила бизнес с техните деца, а съм търсила любящи стопани. Винаги съм разхождала кучетата си на каишка в квартала, въпреки че това не успя да опази от моторист първият ми мини пинчер:)

Първо бе малка нежна булонка на име Джеси, която смятах за първородна дъщеря. Тя ме научи на много, показа ми какво е безрезервно майчинство не само на свои деца, но отгледа и две котенца. Беше родена за майка! Винаги ме даряваше с любов.

Никога не бе уморена, раздразнена и имаше сили в късна доба да ме посрещне на вратата. На улицата Джеси знаеше какво е "кола" и как да се пази от нея, кога завиваме "наляво " и кога " надясно", колкото и да се смееха случайни минувачи.

Джеси плачеше, когато дъщеря ми проплакваше в креватчето, пазеше детската количка на площадката от големи бездомни кучета, нищо, че породата й едва ли би успяла да се пребори с великаните, които ни наобикаляха, но тя пазеше бебето като свое.

Пред очите й пораснаха и двете ми деца, никога не съм се притеснявала, че може да ги нарани. В последната година от живота си, след тежка операция, тя намери сили да отгледа и кърми малко коте, спасено от дъщеря ми от кварталните улици.

Лео - така се казваше малкият котарак, порасна и възмъжа сред игри и закачки с Джеси. В деня, в който той донесе и първия мишок от полето при вилата ни, Джеси реши, че е време да си даде почивка и ни напусна, нас и този свят.

Две години се борих със себе си дали да взема ново куче или да живея със спомена за Джеси. Накрая реших, че за децата е по-добре да намерят нов приятел и да поемат отговорността си към него от ранна възраст. Взехме малката грацилна Кари, мини пинчер.

Игриво създание, което бе за кратко с нас. През каишката й между мен и нея мина моторист. Не можахме да я спасим. Но именно Кити върна бързо усмивките на децата.

И сега инспекторите от Столична община искат с действията си да превърнат тази наша радост от любимката ни в тегоба, вместо да съсредоточат усилията си в бродещите из столицата глутници и дали от "Екоравновесие" си вършат съвестно работата.

Дали пък да не му направим един публичен протест, при това с лай, на собствениците на домашни кучета и кучетата, то се знай, под прозорците на "Московска" 33...

#29 Lusi 06.06.2012 в 11:59:22

Корейче, не си ме разбал/а. И аз не съм съгласна с тази логика родителите да плащат за децата си, а кучкарите за кучетата си. Затова съм написала и "пълен абсурд". ПРосто я изведох от разсъжденията в другите коментари. Не мога да разбера защо ние хората се мислим за богове и най-висшите същества. Да не слагаме знак за равенство между хора и животни, защо?? Защо да сме повече от тях? Защото можем да мислим ли??? Сигурно точно затова газим в собствените се ла...на?!! Нима човека не е този, който сам руши собствиния си дом? В много отношения ние сме по-долу и от животните! Искаме равенство, но никой не признава правата на другите. Хората, които гледат животни не са по-долу от тези, които отглеждат децата си.

#30 корейче 06.06.2012 в 12:00:19

Псетата, за хората мисля, че ясно казах, че трябва да се направи всичко, за да им се помогне. Вместо да се дават пари за приюти на бездомните псета, с тия същите пари да се изградят съоръжения, които да направят живота на инвалидите по-лесен. Ето това е хуманност.

#33 корейче 06.06.2012 в 12:03:34

Хората, които гледат деца, и хората, които гледат кучета, са равни. Хората и кучетата не са равни. Ти обезпаразитяваш ли си кучето? А хлебарките вкъщи (ако имаш де) галиш ли ги или ги убиваш с чехъла? С какво една бълха или хлебарка е по-долу от едно куче, а? Ами горките мишки? Ами скакалците? Душичките те, как може да сме толкова жестоки с колорадските бръмбари? Къса ми се сърцето направо

#34 Doberman 06.06.2012 в 12:03:53

Аз пък сам си нося документите!

#36 lele male 06.06.2012 в 12:09:45

@ 31Stefan Chervenkov | 06.06.201212:00 Абсолютно! Освен това ти подаряват безплатно апарат за проверяване на чипове /да услужваш на колегите им - не за друго/ и освобождават кучето от данъци

#37 Lusi 06.06.2012 в 12:11:25

А те къде си хвърляш боклуците?? Вируси разнасяш ли? Псуваш ли другите хора? Бил ли си някого? Айде да не се правим на по-праведни отколкото сме!

#38 Lusi 06.06.2012 в 12:17:17

Напълно подкрепям Стефан Черкелов. Много често, за да изпълниш едно свое задължение е нужно да ти бъдат създадени условиу от трети лица. И ако не го получиш ставаш нарушител по неволя .... Много сладко положение

#39 Lusi 06.06.2012 в 12:18:28

Извинявам се - Стефан Червенков

#41 goshi 06.06.2012 в 13:08:39

Госпожо Автор, нека ви отговоря на въпросите, макар да не съм от общинските инспектори: 1. Това, че вие приравнявате кучето с децата, които сте родили и от статията никъде не става ясно, че правите някаква разлика между тях, то не значи че всички в тази държава мислим по този начин. Въпросът ви е просто нелеп. На въпроси 2,3,4,5 мога да обобщя отговора: Защото такъв е закона! Това, че на вас не ви харесва не значи, че не е правилен. В този ред на мисли ако в следващата си статия смятате да задавате въпросите "Ама защо не мога да карам пиян, като карам бавно и не блъскам никой" или "Защо трябва да си нося картончетата за преглед и гражданска, като имам стикер на стъклото" по-добре ни го спестете. Законите са за това да се спазват. Някои са адекватни, някои не са, но докато са в сила и не бъдат спазвани ще има глоби.

#42 mima 06.06.2012 в 13:12:06

Ей, представям си ако с такъв хъс, с какъвто се лаем, всеки се придържа към задълженията си на порядъчен гражданин какъв рай ще стане в България. Никой не иска да започне пръв да спазва правилата, щото видиш ли може да се окаже по-прецакан от съседчето дето пък не ги спазва. Стефане, разбрах че не можеш да бягаш бързо, остава да се надявам че владееш хватки. И не успях все пак да установя с какво ти пречи инспекторът със заплата от 400-500лв и защо той трябва да отнесе гнева ти? Много е просто - всеки спазва правилата, не се прави на философ. Когато види нередност подава сигнал, за нередности в управлението се събират подписки и се настоява да има промени. А ние само си лаем, мързи ни да се занимаваме, щото вече сме си платили данъците, а иначе сме свръхинтелигентни и да ни попита някой имаме решение и за световен мир. Идеологията на повечето списвачи тук е: щом живея в кочина, значи мога да си цапам колкото искам. А аз искам друго: живея в кочина и ще постъпвам така, че да превърна кочината в цветна градина.

#44 Vankata_820 06.06.2012 в 13:25:25

Диагнозата е: ПОВСЕМЕСТНА ЛИПСА НА РЕВАНШИЗЪМ!

#45 mima 06.06.2012 в 13:29:35

Стефане, един последен въпрос: ти събираш ли лайното на кучето си?

#51 buryana 06.06.2012 в 13:44:02

Уважаемата авторка не си е доспала. Кучетата не са хора. И никога няма да бъдат. Радвам се, че пинчерът й не е нападал "друго човешко същество", ама нали става ясно, че пинчерът е куче и не е човешко същество... И изобщо, като искаш да имаш куче, ще си готов да му носиш документите и да му събираш лайната, щото моето дете утре гази по тях в градинките, които са за хора, а не за кучета. Столицата е районирана и си има определени места за разхождане на домашните любимци. Ако не те устройват и са ти далече, сори, няма да гледаш куче в апартамента. Аман от досадни кучкари, дето си мислят, че са центърът на вселената.

#53 mima 06.06.2012 в 14:03:37

Стефане, респект, изненада ме! Очаквах съвсем друг отговор. Но няма как да отречеш, че повечето собственици не го правят, сигурно и те си имат доводи. Точно за тях инспекторите са необходимо зло и според мен са длъжни да си носят документи. Защото ако нямат, няма как да им се състави акт - трябват си име на собственик, собственост върху животното и др. подробности, които да се опишат. Няма как да искаме ред и при всеки опит да се въведе такъв да ритаме срещу управниците.

#54 Бобо 06.06.2012 в 14:06:19

В много европейски държави кучетата им са по умни от ората в бантустана Яз не знам сега ние мусулманска или християнска държава сме Оти мусулманите ги необичат кучетата трепат ги такава им е религията перво кучетата после жените Европеецо винаги е гледал куче да го пази от влъците и него и стоката па и да му е дружка кога не е в къщи при жена си

Новините

Най-четените