Приказка за паяци

Ще ви разкажа една приказка. Като във всяка приказка и тук има място за поуки. Тях ще оставя на вас, а сега напред към действието - такова, каквото се разказва от уста на уста.

Живели някога едни чиновници в един голям град - град, където имало много коли и много малко места за паркиране. Те работели в една любима на всички шофьори фирма, наречена "Големия паяк".

Работата за тях била песен, имали си паяци, които щъкали навред из града и къде со кротце, къде не толкова повличали в огромните си лапи беззащитните коли и ги отнасяли в бърлогата на Големия паяк.

Добре си работели чиновниците в Големия град, фирмата печелела здраво, колите ставали все повече, а местата за паркиране - все по-малко. По тази причина паяците също се размножавали и неуморно работели в името на добруването на Големия паяк.

Скоро обаче станало ясно, че колкото и паяци да имат, те нямало да насмогнат да вдигнат всичките беззащитни коли на клетите шофьори, дето си плащали данъците в Големия град и очаквали любезно отношение и умни решения на всички проблеми.

И седнали чиновниците да мислят.

Мислили дълго и много се напъвали, зер голяма задача трябвало да решат - как хем паяците да са сити, хем колите да са по-малко. Мислили, напъвали се и накрая взели, че измислили.

Приказката е поучителна именно с това, уважаеми читатели, че те наистина измислили, но не това, което вие май си мислите, че са измислили след дългото мислене.

Какво си помислихте? Че са решили да построят повече обществени паркинги в Големия град. Или, че са решили да искат данък от всяка чужда кола, влизаща в Големия град от другите градове, защото тези коли не плащали данъците си тук и по тази причина било справедливо да плащат, за да ползват улиците на Големия град. Да не би да си помислихте, че са решили да се допитат до шофьорите или да обявят конкурс за идеи как да се реши проблемът с многото коли? Нищо подобно.

След дългото мислене те измислили да повишат двойно цените и да увеличат времето за платеното паркиране. Елегантно, нали?

Тук приказката свършва. Защо ли? Защото ако беше истинска приказка, трябваше да има хепи енд. Като например, един такъв: организирали се шофьорите от Големия град и казали "не" на чиновническото безочие.

За съжаление краят бил друг. Шофьорите мърморили мърморили, ала накрая дошъл Големия паяк и ги излапал.

www.dariknews.bg

#1 TheSpider 01.02.2011 в 12:14:23

Като сте отишли всички селяни в София - на ви паяци! Като са много маймуните на един клон така става...

#2 Jetero 01.02.2011 в 12:42:14

Абе...селяните ли са ти виновни че всички си купиха коли след дигането на стандарта..глупак.....

#3 Alexandur 01.02.2011 в 12:50:58

и вече си плащам, че живея, където живея и карам кола.

#4 TheSpider 01.02.2011 в 14:48:43

Jetero | 01.02.2011 12:42 Да бе, толкова се е вдигнал, че си купиха старите трошки на европа...

#5 tougherty 01.02.2011 в 15:23:11

Много, ама мнооооого са нагли тия от СОС. "Синя зона" от 8 до 20 часа. С каква логика? Нали идеята на синята зона е да отидеш с колата до центъра да си свършиш някаква работа и да не си оставяш колата там, а да се изнесеш веднага след като си приключил? Институциите работят до 5. Синята зона беше до 18.30. Хайде сега да ми дадете един-единствен довод защо да се удължи до 20.00 часа! Само моля доводът да не е "защото ни трябват повече пари". И като се сетя за ония тулуп общинар дето имал 15+ имота, който доволно потрива ръчички и се мисли за недосегаем направо ми идва да си купя пушка.

#6 Voin 01.02.2011 в 15:25:47

Умник, ами нека се върне старият стандарт и да си караме 30 годишните жигули и москвичи. А и трабантите да ги не забравяме, те вече отдавна не се произвеждат, но нищо.

#7 Непиещ 01.02.2011 в 17:53:24

Да, но като не ще някой измекяр да си плаща паркинга , да не ходи в центъра. А като дойдем в София ние "селянчетата" от Варна, ще си плащаме паркирането, ще си свършваме работата бързо и лесно и ще си ходим по-бързо на "село", с надеждата, че и при нас някой ще се сети да го направи този """Кошмар""". Без да му пука за рейтинга разбира се. В крайна сметка личния автомобил си е и задължение. Иди в Гърция да видиш цените на паркирането.

#9 Haha 01.02.2011 в 20:50:53

Шъ мъ прощавате, ма паяците вдигат само тея, дет спират на забранени за това места - и те хич не са малко. На тея в зоната тургат скоби. Да ви питам като не може да мине линейката или пожарната дали нямаше да ви се прииска "големият лош паяк" да беше си свършил работата. Наскоро станах свидетел точно как пожарникари се чудиха половин час как да преместят една кола от пътя си. В това време нечий дом е горял! И добре, че в пожарната кола бяха повечко и все здрави момчета - ако бяха доктор и медицинска сестра - пиши го бегал пациента... Аз лично съм за - не става целите тротоари, че вече и половината улица да е паркинг. Просто не става. В тоя град живеят и други хора - и те трябва да могат да се движат по улиците. Ако някой иска да се паркира в центъра - да си плаща, а горкичките шофьори да спират само където е разрешено! Нещо като с цигарите - плащаме повече и пушим само на разрешените места. И - абсолютно вярно - градският транспорт някои го считат за едва ли не унизителен - за простолюдието. Но луксът по цял свят си се плаща.

#10 pueblo 01.02.2011 в 21:42:43

стига сте ревали бе!!!!! ще се научите да си плащате и това е!!!!!!! като искаш да караш кола-ще плащаш! знаете ли на запад колко ти струва това удоволствие? не,100%.... не ви пука нали? сега като ви бръкнат в сметката ще се сетите

#11 stg 02.02.2011 в 09:19:31

Pavur Pezev , ей за това става дума наситеността с автомобили в България е долу горе на глава от населението колкото в Дания що ли така ? А да сетих се щото стандарта ни е като в Дания вероятно.

#12 solaar 02.02.2011 в 10:05:13

до Haha Защо се изказваш като не си наясно? Скоба се слага за 2 часа, след което идва паяка и те вдига.

#13 Haha 02.02.2011 в 21:08:46

Ами... казвам как се случват нещата - поне какви са моите наблюдения. И след два часа продължават да си стоят коли със скобите и кьорав паяк не ги събира - сутрин ги виждам как слагат скобите, по обяд продължават да си стоят същите коли със същите скоби пак по същите места, тук таме някой си е платил и са го пуснали. От другата страна на улицата (където е забранено!) дневно виждам по паяк-два с жертви. Вземат основно колите спрели точно (!) под знака "забранено спирането и паркирането". Така че за това с двата часа сега чувам. Знам, че ги вземат в края на работния ден, ако собственикът не си е платил скобата. Възможно е просто в този район да не успяват да смогнат... То и как да смогнат - някъде четох, че в София имало 15 паяка, а в Бургас - 4... Но във всички случаи, принципът е един и същ - имаш право на определено време, срещу определени пари. А когато си си зарязал колата два часа над това, което си платил и имаш право да ползваш (т.е. тя седи там от 4 часа - докато ти си съвсем наясно, че можеш да останеш до два максимум) - това си е нарушение.

Новините

Най-четените