Те са богати, влиятелни и имат десетки хиляди последователи в социалните мрежи.
Не, не говорим за клана Кардашиян или за някоя холивудска знаменитост, а за домашните любимци инфлуенсъри.
Въпреки че не могат да кажат нито думичка, тези четириноги печелят повече от доста хора по света.
Чрез тези животинки брандовете продават всичко - от по-банални неща като котешка и кучешка храна и аксесоари за домашни любимци, през мляко, ядки и други "човешки" храни, та чак до бебешки дрехи и шапки.
Котките и кучетата инфлуенсъри са и желани гости в телевизионни предавания, филми и музикални видеоклипове, за което, разбира се, също получават хонорари.
А някои са толкова популярни, че собствениците им са ги превърнали буквално в отделна марка, която са патентовали.
Ето кои са някои от най-влиятелните животни инфлуенсъри из социалните платформи:
Jiffpom
Той е померанец - порода, която едвам достига 3 килограма в зряла възраст, но е и сред най-известните кучета в интернет. Jiffpom e толкова сладък, че мнозина спекулират, че всъщност е плюшена играчка, която представят за истинско кученце.
Кученцето има почти 10 млн. последователи в Instagram, продава календари и тефтери със своя образ и държи два световни рекорда на Гинес.
Смята се, че за някои постове Jiffpom или по-точно собствениците му получават до 19 хил. долара. Померанецът рекламира аксесоари за кучета, бебешки принадлежности и дрешки и какво ли още не.
Don't Stop Meowing
Този Instagram акаунт проследява живота на Карийм, приятелят ѝ и техните три котки.
Животът с една котка е достатъчно вълнуващ, а с три, както виждаме, се превръща в истинско приключение, което наблюдават 1,5 млн. последователи в социалната платформа.
Котките на Карийм и нейния партньор им докарват и прилични доходи, защото за някои публикации двойката получава по 9 хил. долара. Тук говорим за реклама на котешки лакомства, котешка козметика и аксесоари като четки и чесала.
През останалото време трите котки просто са себе си - правят лудории, които Карийм запечатва с камерата си.
Tucker Budzyn
Тъкър е голдън ретривър от Мичиган, който има страст към разходките по плажа, игрите във вода и слънчевите очила.
Кучето има 3,3 млн. последователи, които наблюдават лудориите му. Тъкър вече се превръща и в опитно рекламно лице (или по-скоро муцуна) на куп продукти, сред които формички за сладки, маша за коса и кучешки каишки.
Той има и собствена линия продукти за кучета с неговото име като бандани и папийонки за малки и по-големи породи.
В профила на Тъкър все по-често започва да се появява и сина му Тод, който върви по стъпките на баща си в инфлуенсърството.
That Little Puff
Тази котка е сред наистина най-добре печелещите домашни любимци инфлуенсъри.
В Instagram тя има 2 млн. последователи, но в TikTok феновете ѝ достигат вече почти 30 млн. That Little Puff получава впечатляващите 26 хил. долара на пост, ако в него има рекламно съдържание.
Котката рекламира кухненски ножове и оборудване, котешки играчки и други пособия за отглеждане на котки.
Домашният любимец има и собствен онлайн магазин, в който се продават котешки дрешки и аксесоари като каишки, котешки шапчици и котешки бижута.