Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Бърни: Бих пуснал Ф1 на борсата в Сингапур

Бърни Екълстоун пак поиска Ф1 да излезе на борсата Снимка: Getty Images
Бърни Екълстоун пак поиска Ф1 да излезе на борсата

Босът на Формула 1 Бърни Екълстоун обясни, че ако ще се продават акции от световния шампионат на борсата, то това е най-добре да стане в Сингапур, за да се използва нарастващия интерес в Азия към надпреварата.

Мажоритарен собственик на Формула 1 е инвестиционната компания CVC, която през 2006 година плати 1,7 милиарда долара, за да установи контрол над световния шампионат.

Според инвестиционния меморандум на фонда на CVC, който беше използван за покупката на шампионата, средният инвестиционен период на компанията е от три до пет години. И малко по-рано тази година от CVC изтече информация, че босовете на компанията обмислят потенциална продажба на Ф1, пускане на допълнителни акции или търсене на начини за рефинансиране.

"Ако трябваше аз да решавам, щях да пусна Формула 1 на борсата в Сингапур или пък в Хонг Конг - обясни Екълстоун. - Според мен, това е по-доброто решение, вместо да се търси нов купувач, който да придобие мажоритарния дял."

В края на 90-те години Бърни направи няколко неуспешни опита да пусне Ф1 на фондовата борса в Лондон, като всички се провалиха заради антимонополното разследване на Европейската комисия срещу компаниите на Екълстоун.

След това Екълстоун предрече, че Ф1 няма да излезе на борсата докато той ръководи шампионата. Но сега Бърни е на мнение, че не трябва да се пренебрегва бързо нарастващия интерес към Формула 1 в Азия.

За последните четири сезона, всяка година календарът на Ф1 се попълва от едно ново състезание в Азия.

През 2008 във Ф1 дебютира Сингапур, а след това се появиха Абу Даби, Южна Корея и Индия през този октомври. 2010 пък беше първият сезон, в който в Азия и Европа имаха по равен брой състезания във Формула 1.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените