Шампионският болид на Шуми бил фалшив

Бившият пилот във Формула 1 Йос Верстапен, който през 1994 беше съотборник на Михаел Шумахер в Benetton отново припомни тезата си, че колата на този сезон не е отговаряла на правилата. През 1994 Михаел спечели първата от 7-те си световни титли, а техническите инспектори на ФИА откриха в колата на Benetton забранените електронни програми, които помагат на пилота.

ФИА обаче не успя да докаже, че тимът е използвал тези програми в състезанията и Benetton се измъкна. Шеф на тима тогава беше Флавио Бриаторе, вече изгонен от Ф1 заради уреждането на резултата от Гран при на Сингапур през 2009 и настоящият шеф на Mercedes Рос Браун.
Верстапен заяви следното пред холандското списание Nusport: "Знам какво се случи, когато двамата карахме за Benetton.

"Може би изглежда, че си търся оправдание, но аз съм напълно сигурен, че неговата кола беше различна от моята. Винаги съм смятал, че това не е възможно. Тогава спирах на ръба - максимално късно, на ръба на възможностите на колата, атакувах максимално в завоите и пак бях по-бавен. Как Шумахер успяваше да го направи? Определено, в колата му имаше нещо нередно."

Болидът на Benetton - B194 на няколко пъти е ставал тема на оспорвани дискусии дали колата е отговаряла на техническите правила за 1994. Дори в началото на сезона представянето на Шуми и В194 предизвика интереса на трикратния световен шампион Айртон Сена, който направи коментари, подобни на тези на Верстапен. Сена, който загина малко по-късно през същата година, обясни след първото състезание, че няма как Михаел да постига такива резултати с кола, в която липсват забранените електронни системи.

По-късно през годината инспекторите на ФИА наистина откриха в софтуеъра на В194 електронен код, който се оказа "лаунч контрол" (система за стартиране), но от Benetton обясниха, че тази функция не била активна.

Верстапен обаче не е съгласен с тази версия.

"Определено колата на Михаел беше оборудвана със забранените електронни системи - обясни Йос пред списание Nusport. - Никой не го каза на глас, но съм убеден в това. Когато по-късно запитах за това Флавио Бриаторе, той ми отвърна: "Да не говорим за това." За мен това беше достатъчно.

"Сега, в Mercedes виждате, че Михаел е като всички други пилоти, представянето му зависи от възможностите на колата. За много хора, основно феновете той беше като Бог... но всъщност, Михаел не е суперчовек."

Новините

Най-четените