Нови екипажи и еволюция на състезателните автомобили Hyundai i20 Coupe R
През последните четири несъстезателни месеца от Hyundai Racing Trophy проведоха специализирани обучения, съобразени с нуждите на млади начинаещи пилоти. „Многобройните тренировки през зимния сезон, които организирахме от Motorsport Academy, подготвиха състезателите за бъдещите предизвикателства, които ги очакват в Hyundai Racing Trophy“, категоричен е треньорът на екипажите Петър Гьошев. Той и проджект мениджъра на платформата Георги Гвоздейков припомниха, че благодарение на подобренията на автомобила и обучението на пилотите през последните два сезона състезателите постигаха по-добри резултати от автомобилите с по-мощни двигатели.
Състезателният Hyundai i20 Coupe R е с нова трансмисия – сега тя е с късо главно предаване, скоростната кутия е правозъба с шест предавки (Dog Box) и с максимална скорост 174 км на шеста предавка. Сменен е и размерът на колелата с джанти 6,5х16, монтиран е DASH BOARD за безключово палене.
Състезателните автомобили са оборудвани с гумите Hankook Competition и са хомологирани според регулациите на FIA. Те се използват в Европейския и в Световния рали шампионат. „Motorsport Academy стана техен официален представител и сме очаровани от тестовете, които направих с гумите в 100 състезателни километра. Пилотите ще се убедят сами в топ качествата им и се надявам още в Румъния да покажем на цяла Европа на какво сме способни“, обясни Петър Гьошев.
Освен това новата еволюция на Hyundai i20 Coupe R е с по-добър баланс на тежестта. Преместена е и акумулаторната батерия в купето, за да се балансира центърът на тежестта на автомобила. Има допълнително усилване на роговете в предната част, преработено е закрепването на предпазната подкартерна скара. По ходовата част са укрепени предните носачи и мост, монтирани са полиуретанови тампони на носачите, променено е окачването в стабилизиращата щанга с цел още по-добро пътно поведение. Освен това е направено цялостно обслужване на шаситата, променен е външният цвят, колата е боядисана и отвън и отвътре.
Сега пътното поведение е напълно оптимизирано и в комбинация с много по-добрата динамика прави състезателния Hyundai i20 Coupe R изключително конкурентен.
„Удовлетворени сме от факта, че спортната платформа продължава да привлича абсолютно начинаещи бъдещи състезатели, които се обучават в Hyundai Racing Trophy по тренировъчните програми на Motorsport Academy. Това допринася и за цялостното развитие на рали спорта в България“, каза Стефан Митов, национален директор продажби на „Индустриал комерс“ – официален вносител на Hyundai за България. Той подчерта, че това дава шанс на пилотите да се състезават и в чужбина. За втора поредна година шампионатът се провежда в Румъния и Сърбия, където нашите екипажи са много добре приети от организатори, конкуренти и рали фенове. Всички наши усилия са доказателство за сериозните ни намерения за още по-добро представяне тази година. Платформата е единственият спортен проект с интегриран подход за обучения и провеждане на състезания, покривайки световните стандарти на рали дисциплината. Това е уникален автомобилен шампионат на марката Hyundai в цяла Европа, допълни Митов. Той е убеден, че рано или късно платформата ще стигне и до световната рали сцена.
Младият пилот Симеон Симеонов продължава за трета поредна година в шампионата. Миналият сезон спечели бронза в генералното класиране на едномарковата надпревара и е олицетворение на идеите на проекта. Сега той е с навигатор Йордан Йорданов, който познаваме от 2016 г. Мартин Коев също продължава своето участие в Hyundai Racing Trophy заедно с Димо Бозуков – също добре познато име сред рали средите в България. Денис Станчовски, 16-годишен, следва примера на Симеон Симеонов и започва своята рали кариера в едномарковия шампионат. Негов навигатор ще бъде Васил Георгиев. За пръв път в спортната платформа има изцяло женски екипаж. 19-годишната Виктория Гъркова, която е натрупала опит в картинга, поема следващата стъпка в своята кариера като рали пилот в Hyundai Racing Trophy. Тя е с навигатор опитната Велислава Павлова.