Американският кандидат-участник във Формула 1 през 2010 година US F1 фалира още преди да стигне до стартовата решетка в Бахрейн, като така и не успя да създаде свой болид. Бъдещето на тима на Питър Уиндзър и Кен Андерсън беше под въпрос още през миналата година, след като във фабриката на US F1 в Шарлът не се случваше почти нищо смислено, но присъствието в отбора на създателя на YouTube Чад Харли вдъхваше някакви надежди на другите потенциални инвеститори.
В крайна сметка обаче екипът спря работа преди два дни, а ФИА отказа да включи US F1 в стартовия списък за 2010 година, като преди това инспектира базата на тима. Още по-рано Уиндзър и Андерсън признаха, че се опитват да се договорят с ФИА тимът им да пропусне първите четири състезания за годината.
Кен Андерсън обясни, че решаващият удар по тима е дошъл през януари, когато основният спонсор се е отказал от участие, а той и Уиндзър са помолили ФИА да запази мястото им в шампионата, но за 2011 година.
Оказа се, че американците получиха одобрение да участват във Формула 1, но не успяха да се справят, а друг кандидат - сръбският Stefan GP все още "загрява" встрани от боксовете.
Сръбската мечта за Формула 1, както повечето неща на Балканите, се развива алтернативно на установения ред. Белградския бизнесмен Зоран Стефанович обяви преди няколко месеца, че иска да има собствен тим във Формула 1, като е на път да убеди Бърни Екълстоун, че има парите да го направи. Стафанович нае част от екипа на тима на Toyota след оттеглянето на японците от Формула 1. Но по-важното е, че успя да купи и готовия болид на Toyota за 2010 година и проведе може би успешни преговори с Жак Вилньов и Казуки Накаджима. Стефанович нае и бившият дизайнер на McLaren Майк Кулън, но снощи ФИА отказа на сърбите мястото, освободено от US F1.