Вторият пилот на Ferrari Фелипе Маса беше най-бърз във втората петъчна тренировка за Гран при на Китай в Шанхай днес, следван от победителя в първия кръг за 2013 Кими Райконен с Lotus. В първата свободна тренировка най-добро време даде миналогодишният победител в Китай Нико Розберг с Mercedes, следван от съотборника си Люис Хамилтън.
Трети във втората тренировка остана асът на Ferrari Фернандо Алонсо, но над 0,4 секунди зад съотборника си, следван от Розберг.
Топ 10 допълниха Марк Уебър с Red Bull, Дженсън Бътън с McLaren, Хамилтън, двамата пилоти на Force India Адриан Сутил и Пол ди Реста и световният шампион Себастиан Фетел с Red Bull.
По-интересна се оказа втората част на тренировката, когато тимовете започнаха да се подготвят за квалификацията и пилотите се върнаха на пистата с меките сликове на Pirelli.
Маса успя да спечели тази битка, при това с много бърза обиколка - 1.35,340 минути. Райконен се нареди на 0,152 секунда зад него, а Алонсо остана на 0,415 секунди от бразилеца.
Двете коли на Ferrari бяха с различни спецификации - тимът изпробва днес голяма група подобрения за F138, тъй като италианците искат да стопят изоставането си от началото на сезона, когато в първите два старта колата им се оказа по-бавна от болидите на Red Bull, Mercedes и Lotus.
Този уикенд Маса има уникалният шанс да стане първият съотборник на Алонсо, който го е победил в пет поредни квалификации, като досегашните четири опита включват последните две състезания от 2012 и първите две от 2013.
Розберг завърши тренировката на малко по-малко от половин секунда зад Маса, но той постигна най-доброто си време доста по-рано в сесията, когато пистата все още не беше в най-доброто си състояние.
Уебър остана на 0,752 секунди от Маса, а Фетел - на 1,451 секунди, като шампионът се оплака от вибрации в колата и блокиращи спирачки.
С нови аеродинамични елементи са и болидите на McLaren, аеродинамичната настройка на колите вече не е толкова агресивна, тъй като досега това направи унищожаваше гумите. Бътън завърши на 1,092 секунди от лидера. Той, както и огромната част от колегите му днес записаха най-бързите обиколки с меките сликове, но заявиха, че тези гуми няма да издържат много дълго в състезателни условия.
Според моторспорт директора Пол Хъмбъри, средно твърдите гуми ще издържат серия от 20 обиколки, което означава, че тимовете ще са на границата между това да карат с две и три спирания в бокса. А меките ще са доста по-бързи от средно твърдите - с около 1,5 секунди на обиколка.