Емоционалното начало

Най-хубавото на автомобилния спорт не са скоростите, победите или битката за всяка секунда по трудни трасета. Най-хубавото са споделените емоции. Нещо, което го бяхме позабравили по нашите състезания. Но снощи имахме възможност да си го припомним пред Катедралния храм „Св. Успение Богородично" във Варна, където стартира 47-ото издание на рали „България".

Да, за първи път след 2001 година най-голямото ни автомобилно състезание се завръща на брега на Черно море. И това зарадва феновете.

В сравнение с последните години, автомобилният ни спорт не е напреднал кой знае колко, стартовият списък едва надхвърли 30 автомобила, но хората и емоциите са отново тук - екипажите бяха позабравили какво се нарича посрещане с овации на старта.

Като всеки спорт, така и ралито има нужда от своята публика и сега се върна при нея - хора, които се радват на пилотите и навигаторите, които ги подкрепят и искат да се снимат с тях, които плачат пред състезателното Renault Clio R3 на Тодор Славов, спряно до естакадата и които днес и утре ще препускат из варненските села, за да гледат отсечките.

Другото хубаво нещо на едно голямо рали е, че в рамките на броени часове ставаш свидетел на много и различни истории. Всеки около теб има нещо за разказване или пък може да ти покаже нещо - състезателите, които минават през естакадата, феновете, които ги гледат, всички.

Като лидера в състезанието Пламен Стайков, който преследва първата си победа в „официалното" класиране на състезанието, като неговият съперник Йордан Атанасов, който след два старта с автомобил версия WRC в рали „Варна" реши да се върне в битката в шампионата, като Иванела Иванова, която дебютира като навигатор на Диана Стоянова, а днес на рождения й ден ще диктува първите си състезателни отсечки. И която заедно с Диана бяха изненадани на старта от бившите шампиони на България Крум Дончев и Петър Йорданов с красиви букети.

Историите са много, а с тях вървят и силни емоции - директорът на ралито Слави Славов успя да преодолее загубата на Тодор и остана в спорта, а сега полага неимоверни усилия, за да върне рали „България" у дома, както казаха той и председателят на БФАС Димитър Илиев на старта - на брега на морето, при публиката, която го чака години наред.

Или пък кратката история на 16-годишния Виторио Попов, чиято Opel Corsa преодоля техническия преглед преди старта, но след това получи повреда и той дори не мина на официалния старт.

Още една история - тази на Калин Бенчев и Александър Спиров, чиято състезателна кола дефектира на първия тест след сглобяването й в Румъния в четвъртък вечер. И тук подробностите са повече от интересни, а освен това се сипят като водопад. Румънският тим, който подготвя колата на Бенчев му предложи друг състезателен автомобил под наем, който тръгна през нощта и вчера успя да мине технически преглед, макар и със закъснение.

Няма да се отказвам, казал съм, че ще караме на рали „България" и няма да спираме", повтаряше вчера Калин в сервизната зона преди да поеме към варненски сервиз, за да довършат той и механиците му работата по автомобила, защото той пристигна от Румъния „почти готов".

Още елементи от историята - когато пилотът и навигаторът най-накрая легнаха да поспят след емоциите от официалния старт снощи, дойде време за последен тест преди състезанието, на който дефектира скоростната кутия. Още една безсънна нощ за механиците и все пак Бенчев и Спиров поеха към първата отсечка. Малко преди нея двамата останаха без втора предавка, 2 километра след старта се измъкна маркуча на турбото и то загуби налягане, после моторът заработи на 3 цилиндъра заради измъкнал се кабел на свещта.

„Едвам се качихме до финала втория етап, тъй като колата няма мощност, но както казах, няма да се отказваме - допълни Калин. - Продължаваме, ще караме без втора предавка, ще опаковаме маркуча на турбото и ще се борим да стигнем до големия сервиз, за да оправим колата за следващите отсечки."

Споделени емоции, интересни истории с елементи. И това е едва началото на състезанието.

Новините

Най-четените