Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Новите правила навредили на Red Bull

Забраната на обдухваните дифузьори за 2012 се отрази зле на Red Bull Снимка: Getty Images
Забраната на обдухваните дифузьори за 2012 се отрази зле на Red Bull

Промените в техническите правила на Формула 1, приети през зимата, са основната причина Red Bull да не може да повтори през този сезон доминацията си от 2011. Признанието е на техническия гений на тима Ейдриън Нюи, който говори пред списание Autosport и посочи като най-болезнена загубата на обдухвания дифузьор.

Red Bull беше първият тим, който използва обдухвани дифузьори, при това още през 2010, а през 2011 оптимизира това аеродинамично решение до такава степен, че Себастиан Фетел и тимът доминираха от старта до финала на сезона.

За новия сезон обаче липсата на обдухваните дифузьори се отразява на представянето на тима - Фетел и Марк Уебър имат общо само три победи, а опитът да се извлече максимално притискане от изгорелите газове, насочени към въздушните кутии на задните спирачки, не дава очаквания ефект, въпреки промените в електронните карти, управляващи работата на моторите Renault.

Все пак, тази година Red Bull е начело при конструкторите с 53 точки след 11 състезания, но по същото време миналата година авансът на тима беше 103 точки.

„Случва се точно това, от което се притеснявахме преди началото на сезона - обясни Нюи. - В продължение на два сезона ние експлоатирахме много успешно концепцията за обдухвания дифузьор, а промените в правилата, забраната му, както и забраната на огъващите се крила, ни се отразиха зле.

„Може би на нас ни се отразява по-лошо, отколкото на другите тимове, защото ние бяхме много напреднали в тази област и използвахме това решение по-дълго. Трябваше ни известно време, за да разберем от какво имаме нужда, за да заменим ефекта на обдухвания дифузьор."

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените