Nike изоставя Шарапова. Рускинята на минус от 9 милиона на година

Nike няма да продължи договора си с Мария Шарапова, който изтича в края на годината, пише „Советский Спорт“.

Спортният гигант е първият голям спонсор на рускинята, а от настоящия контракт Маша печелеше по 8,7 милиона долара на година.

Nike подписва първия си договор с Шарапова още през 1998 година, когато Мария е само на 11 и все още е в световно известната академията на Ник Болетиери.

Три години по-късно рускинята прави професионалния си дебют. През 2004 г. Маша спечели Уимбълдън, когато само 17-годишна побеждава Серина Уилямс на финала, и Годишния турнир на WTA и се превръща в суперзвезда.

През цялото това време Nike е лоялен партньор на Шарапова, а през 2010-а двете страни подписват най-големия договор в историята на женския тенис тогава. Той е за срок от осем години, а според него Мария получава по 8,7 млн. долара на сезон.

Именно този контракт изтича в края на 2018-а и от Nike нямат намерение да го подновяват. Той е и едно от най-сериозните пера в годишните приходи на Шарапова, които варират между 22 и 27 милиона на 12 месеца.

За сравнение, най-доходоносната година в кариерата й от наградни фондове й донесе 7 милиона долара.

Nike и Шарапова имаха лек разпад в отношенията в началото на 2016-а – след наказанието на рускинята за допинг, но след това възобновиха партньорството си. След 2018-а обаче то ще приключи.

Шарапова е втората голяма фигура, с която Nike се разделя, след като направи същото и с Роджър Федерер в началото на годината. Швейцарецът печелеше по около 10-12 милиона долара на година в последните 10 години от Nike, преди контрактът да изтече на 1 март.

Впоследствие Федерер подписа договор за 10 години с японската марка Uniqlo на стойност 100 милиона, без значение как ще се развие кариерата на 21-кратния шампион от турнири на Големия шлем.

Какво следва от тук нататък за Шарапова?

Представители на рускинята вече са се свързали с големия конкурент на Nike – adidas. Все още не е ясно дали двете страни ще стигнат до споразумение.

Преди две седмици стана ясно, че adidas ще привлече към спортното си семейство Наоми Осака. Шампионката от US Open 2018 се очаква да подпише най-големия спонсорски договор в женския тенис – между 9 и 10 млн. долара.

20-годишната Осака е потенциална суперзвезда и притежава изключителен маркетингов потенциал, особено на азиатския пазар, и най-вероятно от adidas ще хвърлят усилията си в нейното промотиране, вместо да подкрепя залязваща звезда като Маша.

Едно е сигурно – Шарапова, едва ли, ще подпише нов рекорден договор. Почти сигурно и няма да се завърне на върха в списъка на „Форбс“ за най-скъпоплатената спортистка на планетата. Ясно е и друго – Мария няма да остане без голям спонсор за дълго, независимо дали това е adidas, или друг.

Новините

Най-четените