Гражданинът Юсеин и неговите три жени

Гражданинът Юсеин от Рибново живее с три жени, гърми от няколко дни българската преса. Сключил е брак само с едната - защото толкова му позволява законът на светската ни държава - но полигамното конкубинатче, което е заформил, е напълно в съзвучие с указанията на пророка Мохамед и религията, която изповядва.

Сигурен съм, че огромната част и от българските мъже, определящи се като християни, тайничко му завиждат. И не само че има три съпруги, а че не му се налага да се крие от нито една от тях, че те не го ревнуват, не си пишат помежду си заплашителни sms-и и не си устройват циркове на публични места.

Защото завиждащите напъват по същата писта на мъжкия успех, но не могат да си позволят медиен шум, фукат се с постиженията си само в коч компании. И им се налага да измислят сложни завери и комбинации, за да не ядосат нито едно от завоеванията си.

Днес минава за голямо мъжкарство да имаш не само законна съпруга и потомство, но и официална любовница. Извънбрачната метреса дава статус, както колата, къщата и вилата. С две любовници вече си член на малък, затворен елитен клуб. Ако освен тях успяваш да покориш и нещо епизодично от време на време, за поддържане на форма, тогава направо печелиш титлата Мистър Тестостерон.

Някак си тайно и полека от „другарка в живота" - както беше при социализма, жената се превърна в атрибут на успеха. И се сдоби с количествена характеристика. Измерването й може да стане по скалата „скъпо-евтино". Ако искаш корица на мъжко списание, ще се наложи да се бръкнеш повече. Цената се вдига ако е завършила право в ЮЗУ-то или е Мис България. Може пък да направиш широко портфолио, като пръснеш инвестицията в няколко по-малки, но пък сигурни вложения.

Така е направил и гражданинът Юсеин. Непретенциозността на трите му съпруги е очевидна. Те не само че не ламтят да са единствени в живота му, ами дори се разбират и си другаруват помежду си. И оповестяването на странния им начин на живот не им носи неудобство и огорчение.

Прекрасно го е измислил гражданинът Юсеин. Днес му се иска уют и семейна топлота, отива при домакинята. Утре иска сексуален екстаз - отива при страстната тигрица. В други ден копнее за разбиране и приятни разговори - прекарва си времето с интелектуалката. Примерно - защото не познавам нито него, нито съпругите му.

Жена, която комбинира в себе си всички тези качества, е луксозен и скъп продукт. И ще иска да е единствена. Вместо да се напъва да я търси, ухажва и задържа и да си чупи хатъра, като се отказва от харемчето, Юсеин просто я разпада на три непретенциозни елемента и си живее луксозен живот с минимум усилия.

Много мъже в днешното консуматорско общество я карат по този начин, но се крият и лъжат, вдигнали високо обществено приемлив образ. Юсеин поне е честен. Още на запознанството си с втората и третата съпруга им е обяснил как стоят нещата - иска си разнообразието, иска да е шейх. Съпругите му са взели информирано решение.

По-добре така, отколкото романтични зари, „ти си единствена и специална", а после тайни плей-офи по вечерно време за титлата „Мистър Тестостерон". И разочарования, сълзи, скандали, женски бой и скубане на коси.

Аз, както вече е ставало въпрос, не съм амбициозен мъж. Не съм и несметно богат, за да си купя харем. Не съм и мюсюлманин, че да ми е позволено свише да имам до четири жени.

Но не само това е причината да не искам живота на гражданина Юсеин. За нещастие - или по-скоро за щастие - се интересувам само от жени, които нямат количествени измерения. Не си слагат цени, не са съгласни да са пореден номер в нечий живот. Моите жени винаги са имали само качествени характеристики. Не са съвършени, но не са и набор от умения, които се измерват оценяват и предлагат, както се предлага нова пералня или прахосмукачка.

Защото - извинявам се за клишето - хората са вселени и дори по-семплите от тях изискват цял живот, за да бъдат опознати, изучени и разбрани. Хората не са продукти за задоволяване на нечии нужди. А харемът на Юсеин - и на всички с таен юсеинов живот - е точно това: набор от удобства под формата на жени: една Му..., втора я..., трета Го...

Когато пророкът Мохамед е разрешил до четири съпруги, стига да можеш да ги издържаш, той е имал нещо предвид в конкретна историческа обстановка. Мъжете са завоювали нови територии и са мрели като мухи по бойните полета. Жените пък са имали само един начин за препитание - омъжването. Някой е трябвало да се грижи за вдовиците на воините. И те са плащали за тази грижа с единственото, с което разполагат - секс, домашна работа и размножителни способности. Хем моралът е опазен, хем всички са сити и доволни.

Но в каква война живеем днес и какви основания за повече от една жена имаме? Пък и ако сексуалните завоевания са наистина въпрос на статус, щом имаме вече равноправие на половете, защо да не поощрим и жените да изграждат хареми, ако могат да си го позволят финансово? Един светски сладкодумец за пред хората, едно потентно жиголо за в леглото и един оправен домашен майстор за ежедневието? Зле ли ще им е?

Опитвам се да се поставя на мястото на някой от тези мъже от семейството на полиандрията и ми става тегаво. Искам да ме възприемат като вселена, като човешко същество, да съм единствен, а не да ме разглеждат като удобство и удовлетворяване на капризи.

И моята жена иска това от мен. Тя не би се навила да е част от харем и би ме изхвърлила от вкъщи, ако усети, че работя за изграждането му. Тя не е само за разплод и секс, нито само за показване или домашна работа. Не я сравнявам с „други модели" и не копнея за нови екстри и ъпгрейд. Надявам се и нейното отношение към мен да е същото.

Социалистическата „другарка в живота" не е много секси, но пък новата консуматорска жена с цена и послушната ханъма са ми прекалено магазинерски и ми чезнат от тях простосмъртните симпатични дефекти. И престават да са ми секси.

Харемчетата - тайни или явни - са възможни само когато почнем да разглеждаме интимния си живот в светлината на потреблението. Вместо любов и взаимност искаме задоволяване на нужди и нови по-добри версии на съпруги. Затова приказката за гражданина Юсеин от Рибново и неговите три жени е ода на консуматорството. Един шейх, който гледа на семейството като на услуга, за която си плаща. И едни жени, които се виждат само като доставчици на тази услуга.

А аз имам твърдо правило с професионалистки да не се занимавам. Само с обикновени жени. А пък всяка една от тях е упражнение за цял живот. Нямам време за странични забежки. Пък и не съм чак такъв комплексар, че да ми трябват овациите на трибуни. Една жена да ми ръкопляска - ми стига напълно.

#2 Оня Дето Го Трият 20.07.2011 в 09:16:21

"...Днес му се иска уют и семейна топлота, отива при домакинята. Утре иска сексуален екстаз - отива при страстната тигрица. В други ден копнее за разбиране и приятни разговори - прекарва си времето с интелектуалката...." Абе измислил го е тоя... Дай Боже всеки му

#8 A4i 20.07.2011 в 11:21:24

Гражданинът Юсеин e е от тези, дето разпъваха мирно черджета в центъра на София. Човека иска да има повече права от всички останали - да се моли мирно с мегафон по пет пъти на ден и да "притежава" по най-малко три жени. Това като за начало, а апетита идва с яденето. Предполагам домогванията на Юсеин накърняват правата на други членове на обществото, но това са подробности, които не трябва да засенчват поривите на Юсеин за едно по-добро обществено устройство, шериат му казват.

#10 A4i 20.07.2011 в 11:30:57

PS. За да се даде на един, трябва да се вземе от друг. Предполагам някой жени нямат нищо против да живеят в хареми, като безправни на робини. Които искат де, предполагам ще трябва да подпишат декларация за отказване от права.

#13 A4i 20.07.2011 в 11:45:09

Да бе, само дето ситуацията е от правно естество и е уредена еднозначно в закона, което не дава възможност на Юсеин за подобни фриволности. Но за поддържането на гражданският мир трябва да си затворим едното око пред закона, за да може Юсеин да си има харем.

#14 leibstandarte 20.07.2011 в 12:00:15

1. @4 - много чаровен виц 2. напълно съм съгласен със статията, когато гледаш на любовния си живот през призмата на комплексираното си потребителско съзнание, работата е отекла. В един момент с ламтежа за нови мацки и себедоказване, се получава, все едно е..ш надуваема кукла с вибратор, няма го истинското чувство на споделяне и отдаване. 3. @А4и, човекът не нарушава законът, в крайна сметка. Има регистриран брак само с едната ханъма. Законът никуму не забранява да си има любовници.

#16 kawata 20.07.2011 в 12:29:48

Като чета коментарите си мисля, че някои хора не разбират същината на статията - акцентът НЕ е върху това дали е законно или морално да имаш повече жени/мъже - в наше време полиандрията и полигинията не се допускат нито от закона, нито от морала (Всъщност, за последното не съм сигурен; май и авторът не е)... Поне според мен, акцентът на статиятя обаче е върху това, че консуматорското общество допуска консуматизъм дори и в интимните отношения, което пък - от своя страна, рефлектира върху семейните ... Едно изречение от статията, което ми направи силно впечатление: "Един шейх, който гледа на семейството като на услуга, за която си плаща..." В края на краищата - май всичко е пари, приятелю... Дали?

#18 Оня Дето Го Трият 20.07.2011 в 12:34:13

Тия са се събрали четирима под един покрив баш като каре за карти То в Рибново вечер незнам какво друго може да се прави. Аллах позволява многоженството, ама за разнообразието в секса не знам какво мисли Обаче ако се появи още някоя съпруга, Юсеин ше стане излишен

#19 корейче 20.07.2011 в 12:36:13

Честно казано учудена съм, че това е писано от мъж - евала! Много точно - жената не е продукт за задоволяване на мъжа, а личност. Не може да се гледа на едно човешко същество като на предмет. Разбира се, същото мажи и в обратната посока - мъжът също не служи за задоволяване на жената, а е личност. Удивлява ме колко малко хора разбират това и делят примерно жените на жени за забавление, жени за сериозна връзка, жени за гледане на деца... Все едно тези жени са за да служат на нуждите на мъжете, а те нямат собствени. Авторът разсъждава много правилно, но повечето хора все още май не са стигнали до това ниво на възприемане на индивида като индивид, а не като продукт... Иначе този въпросният с харема да си прави каквото си иска, авторът не оспорва правото му да има 80 жени, ако иска. Насила не можеш да научиш човек да уважава другия и да не го възприема като продукт, за това е нужно някакво ниво на съзнанието, което липсва особено много в днешното общество, подчинено на консумацията.

#22 John Smith 20.07.2011 в 13:48:44

За ескимос е неморално да не спиш с жена му..... В Корана пише ,че може да има 4жени , но само ако може да ги издържа. В случая тоя пич има 3 работещи жени и те явно го издържат, щот от алуминиева дограма в Рибново едва ли се печели много. С тоя чар, ако си намери още 3 и може да не работи цял живот и да си чука различно всеки ден. Дай Боже всекиму....

#23 Migrena 20.07.2011 в 14:02:21

Браво, Евала за материалчето! Един мъж да излезе и да порисае и разобличи Мачото , а и не само -да му свали въображаемите доспехи!

#27 boris 20.07.2011 в 15:19:41

Такааа, полигамен брак не може, независимо, че има вековни традиции и е практика в половината свят, но приемането за нещо нормално на еднополовите бракове са задължителни за всяко цивилизовано общество, нали? Това е пътя на демократическото развитие!

#35 fALLEN 20.07.2011 в 18:07:26

евала, аферим, машшала, дет се вика!

#41 Rene 21.07.2011 в 08:08:53

Поздравявам автора! Харесвам гледната му точка. Задавам си въпроса: защо ми тикат в очите вече няколко дни, наистина, въпросният мюсюлманин от РИбново? Част от Пи-Ар кампания на дестинация за селски туризъм ли е? ако е така - педлагам статията да се преведе на английски, немски и прочее европейски езици, за да се нацели западно-европейската аудитория, която може да иска да гледа ориенталска екзотика през годишната си ваканция. И без това Павел Черни показа на Европа, че България се свежда до един символ - турска тоалетна.

Новините

Най-четените