На бас, че...

Провокирани от залозите за вече случилата се сватба на века, в Webcafe.bg решихме да пуснем свои басове. Хайде на бас, че:

- Бойко Борисов ще бие Светослав Малинов на тенис

- Бойко Борисов ще падне от Светльо Витков на карате

- Елена Петрова ще се прибира с такси, когато е пила

- Светла Петрова ще се върне на екран до края на годината

- Мораториумът върху царските имоти ще падне до края на юли

- Мирослав Найденов ще пусне и стандарт за кьопоолу и имам-баялдъ

- Полицаите ще ступват здраво при арести - но без видео

- Лазар Колев няма да бъде осъден по делото "Белнейски" - поради липса на доказателства

- Бойко Борисов ще се ожени до края на мандата на ГЕРБ

- Корнелия Нинова ще се омъжи в мандата на БСП

- България няма да влезе в еврозоната и през 2013 г.

- Догодина ще изберем американски изтребители

- Никой от бившите министри на тройната коалиция няма да бъде осъден

- Веселин Маринов ще има концерт в зала "България"

А вашите басове...

#1 Надя Танеф 29.04.2011 в 16:39:21

На бас, че МРЗ няма да стане повече от 300 лв. поне още четири години.

#2 strawsPulledAtRandom 29.04.2011 в 18:39:13

Закво са то 300 лв МРЗ? Само да генерират допълнителна инфлация и да ни вземат повече данъци... Не, мерси.

#3 Rodrigo Diaz de Vivar 29.04.2011 в 19:17:37

Айде поредния, който гледа в паницата на държавата, а не в неговата. strawsPulledAtRandom, боли ме ханша колко са ми данъците, ако ми остават достатъчно за да живея ... като датчанин да речем. Справка: виж колко данък плаща един датчанин само на кралицата. Ама не се оплакват. Само че там strawsPulledAtRandom-и нямат. По темата: На бас, че няма да осъдят нито бившия военен министър Николай Цонев, нито съдията Петър В. Сантиров и бившият главен секретар на финансовото министерство Тенчо Попов [арестуваните по най-тъпия полицейски начин]. В баса влиза и момента, че Бойко Борисов ще изкара полицаите страхотни професионалисти [включително и безумния прокурор Роман Василев], а виновни ще са журналистите, че с публикациите с са направили тези тримата герои на ареста обекти за съжаление. Чак да се просълзиш от демонстрирания професионализъм в думите и действията при ареста.

#4 strawsPulledAtRandom 29.04.2011 в 20:51:26

"...Айде поредния, който гледа в паницата на държавата, а не в неговата..." -------------- 1. Няма такова нещо като "паница на държавата". Държавата е просто една система, която преразпределя средствата. Ноооо... не, не! Всъщност, много добре си го казал! Държавата наистина има паница! По нашите географски ширини, колкото по-голям процен от националния продукт се преразпределя от държавата, толкова повече изчезва по тайни каналчета... които наистина пълнят една държавна метапаница, та оттам си отиват по някои частни панички. Разбира се, че не може без публични разходи, но специално за нашите условия е добре те да бъдат по-мънички... Лично мнение. . "...боли ме ханша колко са ми данъците, ако ми остават достатъчно за да живея ... " ---------------------- 2. А защо мислиш, че като се увеличи данъка ти, ще живееш по-добре? Защото пътищата са се оправили при въвеждане на винетните такси, както ни обещаваха ли? Или ще се оправят като въведат и тол-таксите? Как точно мислиш, че ще живееш по-добре, след като вдигнат МРЗ? Ти на МРЗ ли си? Как тогава, как? Какво ще стимулира това действие, освен инфлацията? Признавам си чистосърдечно, нещо което 95% от хората йезуитски и лицемерно няма да сторят, че на мен не му пука особено колко ще взема човек на долната граница на заплащане. Както на този човек не му пука колко вземам аз. Не зная защо ти хрумна, че гледам в чужди паници, напротив. Гледам собствената си и отстоявама своите си права. Права на човек, който си плаща всички данъци и осигуровки. Дано в Дания хората да са някакви свръхнадарени, защото явно това, което разните strawsPulledAtRandom-и правят, е само да си плащат до стотинка немалките данъци, да почистват около блока си не само, когато БТВ-то прави акция, да гласуват редовно и да изразяват, когато могат, гражданската си позиция и да се опиват по никакъв начин да не бъдат деструктивни спрямо обществото и държавата. Но явно това не е достатъчно и в Дания свръхчовеците вероятно правят и други неща, мистерия за нас, простосмъртните. Би ли споделил, ако обичаш, къде е грешката ми, заради която се нареждам до останалите тъмни балкански субекти, които според теб дърпат Родината ми надолу? Отношенията ми с нея са доста прости и банални - давам всичко, което ми се поиска (между другото, в пъти повече спрямо други мои сънародници), а в замяна дори и не използвам наравно с тях общите блага - например от здравните си осигуровки не се възползвам заради допълнителното си здравно осигуряване, платено от работодателя ми, а болнични съм ползвал сигурно по един ден на календарна година общо... всъщност дори тази седмица работих, вместо да си взема болничен заради настинка. Някак си ми се струва, че сметките между мен и държавата са не просто чисти, но балансът е дори в моя полза. Но може би прекалих като се опитах да защитя позицията си наравно с всички останали. Разбира се, не трябва да се взема пердвид моето мнение, нахално е да го изразявам, когато моята роля в обществото е просто да генерирам БВП. По митинги трябва да ходят само хора с МРЗ (или най-често такива без работа и с безплатен ток, ако разбираш накъде бия...). А аз да си работя кротко и да се срамувам в ъгъла, че не съм достоен гражданин на Дания, нали?

#5 MacAllister 29.04.2011 в 22:06:27

straws ти си направо толерантен човек спрямо мене. Дори и да ми остават "излишни" пари за яхти (например) пак не може да "ме боли ханша" колко са данъците - боли ме и трпбва да ги боли всички. Та като си започнал аз да натисна ножа надолу още - когато храниш някого (разбирай в частния случай с данъци) е важно той за какво използва тия хранителни сокове. Поради особеностите на местното и международното положение аз дори не мечтая тоя човек да не ги изяде и да ми построи магистрали, а се надявам на по-малко - да не ги похарчи за допълнително ограничаване на свободата и възможностите ми за просперитет. Казвам го защото точно това се случва - у нас по-видно и нагло, в Европа по-мазно, благовидно и на малки порции, но също се случва. Чиновника вече години наред прокарва политика в смисъла - "хората нищо не знаят, ние трябва да решаваме кое как да е". Аз не съм съгласен и не искам данъците ми да отиват за чиновник, който вместо да се грижи за опазване на конституционните ми права и свободи произвежда нови ограничения, разпоредби и контролни средства. За мен това е знаменателно и за мен усещането е, че храня собствения си враг. Повтарям - ВРАГ. Може много хора да не споделят мнението ми, да считат, че всичко трябва да се контролира, но не могат да отрекат, че е мнение и нужда макар и не тяхна и ако е различно от това на бенефициента на моите данъци нашите отношения (между държавата и мен) не са като на получател на услуга и извършител на услуга, а като изнудван и изнудвач. Може да съм/сме малцинство, може правотата ни да изглежда кривота, но проблема остава - има хора като мен, за които данъците не са плащане за блага, а откуп за съхраняване на спокойствието. Може би аз трябва да бъда превъзпитан в специален лагер, а може и да се случи обратното мнението и отношението на мнозина други да се приближи каъм моето - какво правим тогава? В какво се превръща нашата цивилизована, културна и загрижена за човека Европа, ако се окаже, че прекалено много данъкоплатци плащат като мен откуп? Разбирам, че всеки има собствено мнение и се радвам, че хората са различни, обратното не е толкова вярно - повечето хора не се радват на наличието на различни и все пак съществуването им е факт, ако противоречията в мирогледа преминат някаква граница конфликта от забележка под линия се превръща в сериозен проблем и всеки, който счита, че различните трябва да станат "еднакви" - т.е. да променят светогледа си според линията на Брюксел, партията или Арменския поп трябва след като са казали А да кажат Б - да отговорят на въпроса аз трябва ли да бъда "изнудвам" (както се чувствам) насила, трябва ли да бъда отстранен (физически, юридически или по друг начин) и въобще ако някой държи на правотата си до степен да не толерира различно мнение - какво правим с различните. Липсата на отговор означава само едно - криене зад благовидни приказки, опитите за убеждение/преубеждение са ок, но се боя, че моята логика е доста ясна и преубеждаването ми без лоботомия би било невъзможно. Та към всички, които считат, че не трябва да се интересувам дали храня онзи, когото намирам за враждебен към интересите и мирогледа ми - какво правим с хора като мен?

#6 Надя Танеф 29.04.2011 в 23:46:49

За басове си говорехме, нали? Не ме бърка паметта? Хайде на бас, че дали ще се повиши или не МРЗ инфлацията пак ще си расте! Хайде на бас, че данъците ще се увеличават! Хайде на бас, че докато има вечно гледащи само в своята си паничка и не пропускащи да отбелязват колко не ги вълнува съдбата на другите от това държава няма да стане. И хайде на бас, че Бойко е страшен пич, но не го бива в леглото така както в политиката!

#7 Rodrigo Diaz de Vivar 30.04.2011 в 00:52:51

@strawsPulledAtRandom Радвам се, че реагираш разумно, независимо, че може би бях малко по остър отколкото е било нужно. По инерция от една друга статия. Че мнозинството от сънародниците ни не желаят да се повиши МРЗ защото работодателите заявили, че ако това стане ще има уволнения. Отговарям на въпросите ти. Данъкът не е инструмент за преразпределение на средства. Данъкът е невъзвръщаемо и безвъзмездно (без пряка насрещна облага) плащане, наложено едностранно и по общ ред от държавата. Гадно, но е така. И в България и в САЩ и на остров Тамбукту. Държавата има паница, да. Пак гадно, но за съжаление е така. Алтернативата на държавата е анархията. Питаш ме защо мисля, че ако се увеличи данъка ще живея по-добре. Защото данъка е функция на прихода. След облагане остава дохода. Ако основата, на която се изчислява е достатъчно голяма, нека държавата си вземе своето. Нека вземам 10 000 лева и нека държавата ми вземе 4 000 от тях. При сегашната ситуация, уверявам те с 6 000 лева ще се справям добре. Много елементарно го обясних, но такава ми беше идеята. И не, не съм на МРЗ. Но ако МРЗ стане ... да речем 480 лева, аз с чиста съвест бих искал двойно увеличение и на моята сегашна заплата. В същото съотношение. Все пак трябва да има някакво съотношение на квалификацията и парите, които получаваме. Имам предвид мен и мангала на МРЗ. @MacAllister С удоволствеи чета коментарите ти, включително и този, в тази тема. Страхувам се, че си ме разбрал погрешно. По точно, разбрал си ме буквално. Разбира се, че ме интересува за какво и как се изразходват средствата, които държавата ми удържа. Но в никакъв случай интереса ми не е в смисъла на "не искам да вземам голяма заплата, защото държавата ще взема повече". Това е ужасно неглижиране на държавността. Това, че моята държава е еманация на постсоциалистически разграден двор, не би трябвало да променя начина ми на мислене. Ако го направя, бих могъл да стигна дотам, че да съм зает единствено с укриване на доходи. За да не взема тя, държавата. Надя Танеф Умишлено не коментирам написаното от теб.

#10 sake 30.04.2011 в 13:08:25

Според мен държавата ни няма да влезе в еврозоната не през2013,няма да влезе и през 2020-та година,ха на бас...

#11 strawsPulledAtRandom 30.04.2011 в 17:28:02

Родриго, хубаво ще искаш от работодателя си, но дали ще ти даде? Или ще се възползва от удобното оправдание напоследък, че е криза? Ако говорим за български работодател, почти е сигурно предположението ми. Ако става дума за чужд работодател, който аутсорсва тук, както е в моя и на жена ми случай, гарантирам ти, че просто ще си премести бизнеса на друго място. Индия, Китай, Бразилия, Виетнам и т.н. са големи и колкото да не ни се вярва, произвеждат не само дрънкулки. Специално аз съм програмист и нашите заплати са малко по-височки, отколкото на други места в Третия свят, но инвестират в българския клон, защото е в удобна за тях часова зона. На жена ми работата също намалява, и те са им скъпи явно - имат разни колонове в Мароко и ... да не изброявам по-екзотичните места Някак си не съм съгласен първо да ми вдигнат данъците, за да може после да си искам по-голяма заплата и да мога с неудоволствие да си потвърдя горната прогноза - че няма да ми дадат. Та затова съм песимист, защото ЕС няма полза ние да сме с високи заплати - достатъчно е да не мрънкаме много, да спираме бежанските вълни по границата (както се знаеше отдавна, но се потвърди напоследък), да си държим циганите тук за да не щъкат много из техните градинки (защо мислиш се правят такива репортажи?), да произвеждаме каквото и колкото ни кажат, за да може съответно и да купуваме от тях това, което искат. Разбира се, да си плащаме редовно вноската, която е по-голяма от присъединителните фондове, а и те след известно време ще спрат. Както и да е, да не си разваляме уикенда. Хайде, поздрави, също и на МакАлистър.

#12 Astarot 30.04.2011 в 20:28:12

Баси, след strawsPulledAtRandom и MacAllister никога нямам какво да добавя

#13 Оня Дето Го Трият 30.04.2011 в 23:19:59

Клуба на комплексарите ли се е събрал тук? Пак познатата песен: Ние сме големи пичове и много кадърни, обаче лошия ЕС ни мачка, не иска да сме богати, ала-бала..... ми пишете едно писмо да ни изкарат от ЕС, та да смаеме целия свят с икономически възход тогава, а? Даже що да не затвориме и границите, като преди 20 години, та да не ни развращава прогнилия капитализъм, дайте и това да направим? А на Родриго на идеите се смях с глас Човече, ти си изградил икономика по-съвършена и от тая на Северна Корея. хахахаа......

#15 sis 01.05.2011 в 11:25:19

Ха на бас, че бат' Бойко (поне наум) си е казал: Егати държавата, дето аз съм й министър председател. (един зам. се беше изцепил така преди време)

#16 Rodrigo Diaz de Vivar 02.05.2011 в 13:51:39

@strawsPulledAtRandom: "Някак си не съм съгласен първо да ми вдигнат данъците, за да може после да си искам по-голяма заплата и да мога с неудоволствие да си потвърдя горната прогноза - че няма да ми дадат." Къде видя, че искам това? Кой говори за вдигане на данъци? Говорим за вдигане на МРЗ, респективно на възнагражденията в България. При непроменена данъчна тежест. Това, че искам по добро възнаграждение, не означава, че искам вдигане на данъка, а искам по-голямо [брутно] възнаграждение. При един и същ данък [процентно]. Да, сумата която ще ми бъде удържана ще е по-голяма, естествено е при увеличение на основата върху която се прилага, но като че ли за мен е важен нетния размер, дохода, това което ще ми остане в джоба след облагането. И ако то е достатъчно, едва ли ще ме вълнува [много], дали са ми удържали 300 или 500 лева. Дали работодателят ми ще увеличи моята заплата, не знам, може би, по скоро да. Използвах примера за да илюстрирам поне една полза от вдигането на МРЗ, а те са много и този пример едва ли е с най-голяма тежест. Съвсем хипотетичен е. @Оня Дето Го Трият Коментара ти не го разбрах, съвсем искрено. За каква икономика говориш? Кой мой коментар те развълнува така? Или си объркал автора на това, което си чел или ... не знам.

#17 My Majesty 02.05.2011 в 20:35:17

Ха, на бас, че през идващите избори за президент и кметове, ще има такова купуване на гласове и фалшификации, че ще надминем всечки от досегашните си постижения. За данъците: Искам да почнат да си плащат данъци всички държавни служители - полицаи, прокурори, военни, съдии, чиновници в министерствата и т.н. Само учителите /от работещите в държавната сфера/ си плащат освен 10% данък и осигуровки за пенсия и здравни осигуровки. само те. Всичко останало изброено плаща САМО 10% ставка. Що така? И стига с тез млади пенсионери -500-600 лева пенсия и 1300 лева заплата. Ми що?

Новините

Най-четените