Опитът на Спенс за рап сатира изненада неприятно българската Facebook-общественост и натисна спусъка за масирано възмущение и чистосърдечно неразбиране какво точно се случва.
Хип-хоп звездата от времето на детските дискотеки, друсания джойнт, бирфестовете на паметника на Съветската армия и бутафорния конфликт между софийските квартални дегенерати от „Снайпер рекърдс" и варненските ръбове около Мишо Шамара, се оказа мразещ САЩ мужик.
Уау! Драма с Шекспирови мащаби, дами и господа, другари и другарки, swag-ъри и yolo-та.
Социалните мрежи преляха от споделяне на абсурдно слабия клип на Ф.А.V.R (Фак Америка Viva Russia) - специално заглавие, ама в лошия смисъл.
Всяко гневно шерване върви с парещи питания и заключения от изпитано предателство: „Защо бе, Спенс?", „И ти ли Спенс-е?", „Какво падение", „Спенс вече е 50-те копейки", „Как можа да се продадеш", „Докъде стигна рапът". „Свличането на българската рап-сцена до възхваляване на един строй, който щеше да обеси такива като Спенса по дърветата за назидание", „Как може Спенс да е против Америка",
„Ама нали, ама такова, ама това..."
Имам лоша новина за всички, които са разочаровани от Спенс заради новата му песен. Проблемът е във вас.
Спенс никога не бил смислен изпълнител, даже за жалък жанр като българския хип-хоп. Таванът на таланта му е нисък дори за приклекнали джуджета.
Спенс, Слим, DJ Станчо, Димна Завеса, ЕмСи незнамсикойси... всички отломки, останки и издънки на „Снайпер Рекърдс" винаги са били зле в правенето на музика и доставянето на рими.
Само комбинация от напълно потрошен вътрешен радар за качество и носталгия по юношество из мръсните софийски улици може да обясни сенилния толеранс спрямо подобна творческа неадекватност.
Това, че опитите за хип-хоп на Спенс изглеждаха почти слушаеми на фона на нелепите активности на „Гумените глави" от „Ийст коуст" (все едно има „Уест коуст"?!) не значи, че заслужават уважение.
Малко неща в България са по-надценени от българския рап, произведен около началото на новото хилядолетие.
Солидната времева дистанцията от петнайсетина години трябваше да е унищожила заблудите у всеки мислещ човек, който си е въобразявал, че е слушал нещо качествено по време на турбулентното си съзряване по тези земи.
И не ми излизайте с меки извинения от рода на „абе, за тогава си беше яко". Не! Никога не е било „яко". Беше „лейм шит" преди, „лейм шит" е и сега.
Ще трябва да преглътнете факта, че сте слушали посредствена продукция.
Тогава се пиеше по беседки, водката беше с вкуса и химическия състав на одеколон, бирата се изливаше в гърлата от пластмасови бутилища, а хип-хопът беше български.
Хората още ходеха с прически на среден път и зелени якета-бомбъри, по дяволите. Лошият вкус владееше епохата, а Спенс и подобните нему се вписаха идеално в естетически банкрутиралия пейзаж.
Те произведоха и пласираха тавански рап. Банален, пешеходен, предвидим, кастриран от въображение, невдъхновен хип-хоп.
„,Фак Америка Viva Russia,,шмекерия Украйна кой от кво освободи я, кой, в каманизме нет наркамания, фалшиво уиски, само водка и ракия, Фак Америка Viva Russia, аз съм славянин не предизборен сюнетчия, Фак Америка Viva Russia,богати сме пред избор врат до шия,Фак Америка Viva Russia, най-расистката държава ще ми дава благословия, Фак Америка Viva Russia"...
Ако си мислите, че това е зле, а то е зле, какво тогава ще кажете за тази „класика":
"Във бяло облечена, От мене съблечена, Във теб всичко ме възбужда, И мъжът във мен събужда".
Слаб, болезнено глупав текст. Съжалявам, но това са песни за пияни деветокласници, които отиват на рожден ден в „Дружба 2".
Ами тази ментално мършава порция възбудена посредственост:
„Протест - това е думата, която разигравам като трън в очите римата си приковавам, директно свойто мнение налагам, няма начин да избягам, грешките на мойте хора оправдавам. Рапа е конфигурация от думи различни -редуване на изрази странни,нетипични."
WTF? Повярвайте ми, не искате да продължавам с цитатите. Всички текстове са точно толкова ужасни.
А все още има тревожен брой пълнолетни хора, които харесват „старата школа". Какво ще кажете да спрете?
В глобален мащаб хип-хоп културата е тежко компрометирано явление в най-добрия случай. Помпозността и анти-интелектуалната гордост на изпълнителите не са секси, а смъкнатият, грилован swag е неосъзната пародия.
Тези хора са клоуни. В България рапът притежава всички лоши черти на западния оригинал и нищо от поносимите.
Затова възмущението и обидата не трябва да са срещу глупавите полит-послания в новата песньовка на Спенс, а от агресивната бездарност, бедния език, хлабавата структура, скапаните бийтове, баналността, евтинията, мизерния анти-стил... пълният пакет посредственост.
Това ми звучи като поръчение от някой да ни вмени, че въпросното клипче не е ок и не трябва да се слуша... видите ли, които го харесват са ебах#и тъпаците и никак не отбират от хип-хоп, рап... или както там му казват на тоя жанр. Който не му харесва нещо - не го слуша. Ако нещо или някой те дразни - го игнорираш и толкова. Голямо блъскане по клавиатурата е паднало... жалко, че е било напразно.
Леберковски, тия писания навеждат на извода, че ако Спенса беше написал песен "Фак Русия Вива Щатите", всичко щеше да си е наред и той щеше да е готин.
Абе забранете на такива да пишат статии! Кой от кой по-прост инфинтил?!
Лебовски, защо го направи? Лебовски, ти имаше всичко... С други думи, Хлебовски видя, че другата статия за Спенса събра пет страници коментари, и веднага реагира... Щеше да е жалко, ако не беше просто трагично.
Спенс стана лош чак когато запя фак америка ли?! До сега къде бяхте? Но е весело, рап срещу Америка, а те янките си мислеха че като накарат света да слуша и гледа американска боза, и ще ги заобича! Не са ли идиоти? Най-мразената нация в целия свят е САЩ, казва го много точно и един велик американец, Кърт Вонегът: “ Чужденците ни обичат заради джаза. И ни мразят не заради тъй наречената ни свобода, справедливост и така нататък. Те ни мразят за наглостта."
Таз чалгийка /а то си е чалгийка/ коко още време ще да се обсъжда? И какви още "високи професионални" доводи, ще се изтъкнат за това, защо някой не можел да казва, че е чалгийка? Данеби за да можеш да кажеш, че нещо е чалгийка да трябва да си музиковед - специалист по Моцарт? Като "не разбираш от рап" да не би да означава, че са ти били отрязани ушите и след това си бил обезглавен за всеки случай? Че аз и от чалга не разбирам и със същото право чалгарите могат да се позоват на незапознатостта ми с "тънкостта на материята" на чалгата.
Големия Лебовски верно се оказа най-простото парче в уебкафето. Аве, охлюв, как можа да сътвориш подобна нелепа статия?
Леберковски, такава чайка си и такъв смотаняк, че чак ме накара да отида във Ви Бокса и да гледам на Спенснята новата песен, дето изобщо сигурно нямаше и да чуя за нея. Това ме навежда на извода, че или си пълен тъпак и олигофрен, от тия "възмутените" софийски мекотели, или си рекламен агент на Спенса. Друго нормално обяснение не намерих. Но най-вероятно си първото.
ХлЯбовски е сътворил поредната си малоумна статия в стил колко е абсурдно или неадекватно нещо си. За пореден път драска хейт, което ме навежда на мисълта, че или няма какво друго да прави, или батките и рапърите са му любима ниша за цапане. Конкретно Спенс не ме впечатлява особено, но той е един от онези, които направиха хип хопа популярен в посткомунистическата ни Родина. И присъствието му на сцената е оправдано. Апропо, ако никой не го харесваше, то нямаше да го канят никъде по фестивали и предавания, защото там се търси чуваемост, рейтинг и гледаемост. Интересно ми е как ХлЯбовски не е сътворил статия относно тъпите чалгарски текстове - "ти си само осми клас" или "на т'слата дръжката", а коментира нещо все пак недотам лошо. Да не са по-силни тези текстове?! По същия начин стои и въпроса с батките - те задължително са мускулести, но празноглави. Жените с тях са евтини силиконки и отново празноглави. Е, то друго освен празноглави кифли и батки не остана! А всъщност мускулите са израз на естественото желание на всеки един да бъде някой, да създаде, изгради. Имам чувството, че ХлЯбовски не живее в този свят и отново не са му ясни осмовни неща - че войните се водят за две неща - жени и пари (слава, богатство, известност). Това кара хората да купуват лъскави БМВ, Мерцедеси, да возят силиконки и да се стремят да доминират. Между другото - алкохолизмът май е по-присъщ на самотните драскачи и писателите, нали?!
Кафето май избира авторите по плиткоумие! Лебовки, има Ийст коуст и Уест Сайд... Скрий си дъщерята, Лебовски броди из махалата, Уест Сайд!
Истината е, че този автор по-добре да не пише изобщо за рап, защото просто не разбира от такъв и само става смешен на аудиторията.
Странен критерий. Който е с Русия се е продал. Ами по - скоро който е с америка е продажник, но всъщност, и едните и другите са мекерета и измекяри. И не ми пробутвайте шитните, че малка българия все трябва да е прилепена заднишком за някой х-й. И Унгария е малка, ама не е послушковец и продажник като нашата мила родина. РР: Изреждането на някои държави с малка буква не е грешка, а отношение от моя страна.Като си заслужат големите букви, ще им ги поставя.
Малиииии....., Лебовски, ти се оказа гоуем хейтър бре!!
Браво Спенс! Много ги заболя от тази песен. "Големият" Лабвоски много здраво се е напънал!
"20 xxxx Странен критерий. Който е с Русия се е продал..." ________ Не всички ! Има и идиоти, които без пари го правят, но някои си заработват.... ============ " И Унгария е малка, ама не е послушковец и продажник ...." ------------- Не, ама Орбан е такъв - послушковец на Путин. Или е некадърен, или е кукла на конци. Видя се колко е неадекватен преди месец със бежанците. Цял цирк направи от простотия.Но дали беше от простотия, или си беше точно изпълнена поръчка.... А тукашни послушковци пък му копират дивотиите - идиотски закони. =========== "РР: Изреждането на някои държави с малка буква не е грешка, а отношение от моя страна..." -------- Не е грешка, да. Грешката е другаде, грешка на природата...