Наистина ли лошият нрав на Джони Деп спря City of Lies от кината

Кой уби Биги Смолс? Това е въпросът, който трябваше да постави новият филм на Джони Деп и Форест Уитъкър "City of Lies". Засега обаче изглежда, че лентата скоро няма да види бял свят.

Официалното обяснение на продуцентската компания Global Road Entertainment за замразяването на проекта не разказва цялата история - така поне смятат много хора, ангажирани с работата по филма.

В "City of Lies" Джони Деп трябваше да изиграе главната роля на детектива, който ръководи разследването за убийството на прочутия рапър Кристофър Уолъс (The Notorious B.I.G, Биги Смолс). Филмът трябваше да излезе по кината в САЩ на 7 септември, а оттам да се разпространи и по цял свят.

Премиерата обаче беше отменена, без да се дава информация кога въобще лентата ще се появи на екран. Според някои медии, обратът се дължи на агресивното поведение на Деп и обвиненията срещу него в нападение на член на снимачния екип, който впоследствие е завел дело за нанесена телесна повреда.

Според документите по делото Деп е обвинен в побой над мениджъра по локациите за снимки Грег Брукс, след като Брукс информира актьора, че ще трябва да прекратят снимките за вечерта поради изтичане на разрешението им.

Въпреки това, членовете на екипа, които са били на мястото, твърдят, че нещата никога не са излизали извън рамките на словесната конфронтация, а още по-малко са били разменяни удари.

"Имаха кратък момент на напрежение, но нямаше никакви удари. Просто се бяха изправили лице в лице за секунда и толкова. Снимахме още около час-час и половина, след което влязохме вътре. Мениджърът по локациите отиде при Джони и двамата се прегърнаха. Беше мило. Това беше всичко", коментира пред The Daily Beast ръководителят на сценаристите Ема Даноф, който по нейни думи стояла точно до Деп, когато възниква конфликтът.

Още трима души от снимачния екип, с които медията разговаря, повтарят тази версия.

Арбела Азизиян, адвокатът на Грег Брукс, отрича нещата да са се стекли по този начин. По нейни думи клиентът й е бил ударен два пъти в гърдите и има свидетели на случилото се. Деп отрича да е удрял човек от снимачния екип.

Режисьорът на City of Lies Брад Фърман смята, че причините за провала на филма са много по-сериозни.

Той научава за спирането на филма за неопределено време чак през август, по време на конферентен разговор с директорите на Global Road. Те твърдят, че са обсъдили казуса с екипа на Джони Деп и заради делото всички били решили, че не е моментът тази лента да се появи сега.

Когато Фърман започва да разпитва хората от екипа на Деп, включително и сестра му (негов личен мениджър), се оказва, че никой от тях не е водил подобен разговор за спиране на филма.

Съмнения за реалните причини има и разследващият журналист Рандал Съливан, върху чиято книга от 2002 г. LAbyrinth е базиран филмът. Още щом чува за отлагането на лентата от отговорника по рекламата Лори Бърнс, той започва да подозира мотивите на Global Road.

"Тя наистина усърдно се опитваше да ми пробута историята, че всичко се прави, за да се избегне лошата реклама за филма. Но когато някой се престарава в това да те убеди в дадена версия, се появяват и съмненията", коментира Съливан.

Неговата книга е базирана най-вече на интервюта с полицаи и с детектив Ръсел Пуул, когото Деп е предвидено да изиграе в лентата. Според детектив Пуул зад убийството на Notorious B.I.G. стои шефът на Death Row Records Съдж Найт, който с помощта на полицията в Лос Анджелис организира всичко. Самият Пуул е принуден да напусне работа през 1999 г., а през 2015-а умира от инфаркт.

10 години след публикуването на книгата Фърман започва работа по адаптирането й за големия екран. Той моли Съливан да го свърже с ключовите фигури по разследването на Биги Смолс, за да види дали няма да се появят някакви нови детайли и да придадат повече автентичност на лентата.

Фърман успява да се свърже с майката на Биги, Валета Уолъс, както и с адвокат Пери Сандърс, който представлява семейството на рапъра в делото им срещу полицията на Лос Анджелис.

Големият успех на Фърман идва с бившия детектив от Отдел "Убийства" Сергио Роблето, който е отговорен по случая с иска на семейство Уолъс срещу полицията. По думите на режисьора тази среща му е дала ключа за разплитане на цялата история. Самият Роблето умира в началото на 2018 г.

Фърман е един от малкото хора, които имат достъп до пълните нередактирани документи по разследването на смъртта на Биги Смолс. Част от тази недостъпна за широката общественост информация е включена и в самия филм. Режисьорът се опитва да разкаже история, която много хора не искат да бъде разказвана.

Според адвокат Сандърс, заснемането на този филм може да се превърне в риска за Фърмън и за хора от продукцията. Той получава предупреждение от "приятел с връзки в подземния свят на Лос Анджелис" да не прави филма, защото има опасност да пострада. Същото предупреждение получава и от познат полицай, с когото не са се чували от години.

Полицаят го предупредил да използва предплатен телефон и да прикрие камерата на лаптопа си, за да намали максимално шансовете някаква лична информация да бъде използвана срещу него самия.

Авторът на "LAbyrinth" Съливан също коментира, че се е сблъсквал с подобни проблеми, когато за последен път Холивуд се заинтересувал от евентуално адаптиране на книгата му - продукция, която не доживяла реализирането си.

За ролята на детектив Пуул тогава е гласен Леонардо ди Каприо и нещата изглеждат повече от сигурни. Тогава, според Съливан, полицията се намесва и започва да оказва натиск върху студиото, продуциращо филма.

"Полицейското управление в Лос Анджелис е най-политизираният полицейски отдел в страната и отношенията му с финансовите сили и политическите сили в града, в щата и дори в страната, според мен, са безпрецедентни", каза Съливан.

"Видях начина, по който успяха да се противопоставят на това филм... Може би имаше и други фактори, не мисля, че спирането на проекта изцяло е причинено от политически натиск, но това DreamWorks вероятно са се изплашили от този проект", допълва той.

ФБР прекрати разследването си за убийството на Биги Смолс през 2005 г. с мотива, че няма достатъчно доказателства за съдебно дело. По това време адвокатът Пери Сандърс заяви пред Los Angelis Times, че отделът е "упражнил политически натиск върху ФБР да отложи делото". Ричард Гарсия, тогавашният помощник-директор на полицейското управление на ФБР в Лос Анджелис, категорично отрича това.

Бивш агент на ФБР, който е работил в случая с убийството на рапъра, твърди, че мащабът на корупцията в полицията е далеч отвъд полицейския служител, който може да е съучаствал в убийството.

Евентуалното излизане на филма би отворило много въпроси по случая и би поставило много хора в неудобна ситуация, която да ги принуди да отговарят за действията си.

City of Lies би могъл да хвърли нова светлина върху делото на семейство Уолъс, което би компрометирало полицията в Лос Анджелис и дори би довело до затварянето на цели работни групи.

Иначе казано, нещата са много по-сложни от обикновен филм за убийство, извършено преди повече от 20 години. Въпросите, които този филм може да провокира, могат да разрушат редица важни кариери и да извадят на показ една изключително корумпирана и политически зависима система.

Останалото са само въпроси. Толкова ли е опасен City of Lies? Или действително става въпрос просто за лошия нрав на Джони Деп, а останалото са само конспиративни теории? И в крайна сметка, ще види ли този филм бял свят?

Новините

Най-четените