Ани Парк не е от онези предприемачи, които смятат, че да работиш с роднините си е нещо лошо.
Въпреки това, когато нейната майка ѝ се обажда с предложението двете да отворят магазин за занаятчийски сладолед, Парк не е въодушевена. По това време тя е в Южна Азия на туристическа обиколка, а майка ѝ е скучаеща пенсионерка в американския град Бетезда, щата Мериленд.
Ани не е ентусиазирана по две причини - не е сигурна, че сладкарница за сладолед ще е успешно начинание, пък и току-що се е дипломирала от Харвард, специалност "Бизнес мениджмънт".
Още повече, че за Сара Парк - майката на Ани - правенето на сладолед до момента е било просто приятно хоби и нищо повече.
"Скуката от пенсионирането ме изяждаше. Затова звъннах на дъщеря си с тази идея...", обяснява Сара пред The Pitch. За изданието тя казва, че забелязала, че магазин за сладолед в нейния квартал се продава и се зачудила дали от това не може да излезе забавно занимание, с което да си уплътнява времето.
Нито Сара, нито Ани Парк смятат, че бизнесът би могъл да е особено печеливш и нямат надежди за колосални приходи. И се оказва, че бъркат жестоко.
Въпреки това Ани няма никакви колебания, че иска да помогне на майка си. Младата жена напуска работата си като бизнес консултант и се връща в Бетезда. Докато майка ѝ приготвя изцяло ръчно сладоледа в кухнята, дъщерята продава десерта и отговаря за наемането на помощници.
А такива не липсват. За The Pitch Ани разказва, че ученици от по-високите класове редовно идвали да питат за почасова работа. По този начин екипът на магазинчето се разраснал.
Магазинът за сладолед отваря официално през март 2019 г., а в средата на лятото вече е невероятен успех в градчето.
"Имахме огромни опашки и се наложи да затваряме чак в 9 вечерта", уточнява Сара Парк за CNBC. Налага се двете жени да стоят будни до 3 през нощта, за да приготвят първите партиди сладолед за другия ден, което никак не е лесна задача - все пак по настояване на майката всичко се прави на ръка и от естествени съставки.
Само година след откриването Сара и Ана отварят и втори магазин в града и започват да мислят за по-нататъшно разширяване на бизнеса.
За CNBC двете изчисляват, че обектът им в Бетезда им носи около 1,1 млн. долара приходи годишно. Втората сладкарница им носи още около 760 хил. долара на година. Огромна част от комерсиалния успех се дължи на Сара Парк и на нейната изобретателност що се отнася до вкусовете на сладоледите.
Тя не се притеснява да смесва манго с ром, грейпфрут с боровинки и водка, праскови с бърбън и мента. Не се използват никакви изкуствени оцветители и ароматизанти и всяка стъпка от процеса се извършва на ръка - в сладкарниците на Парк няма машини за сладолед.
Всяка вафлена коричка или блат също се правят на място. Именно това е и причината дори пандемията да не се окаже особено труден период за Парк.
Все пак вторият магазин отваря именно по време на пандемията и по мнение на Ани локдауните са накарали хората да искат да ядат още повече сладолед. Коронавирусът кара двете жени да създадат и онлайн магазин за сладолед, който, точно както и физическия магазин, веднага потръгва.
"Хората усещат със сърцето си, че всичко при нас е домашно приготвено. Когато влязат в сладкарницата, им мирише на току-що изпечени кори, на браунита, на сметана. С това се отличаваме от останалите", убедена е Сара.
Магазинът им за сладолед вече попада в списъка със задължителни места за феновете на хубавата храна. Той е сред препоръчаните заведения от Eater, BBC Good Food и Delish.
Именно бутиковото усещане, което Ани и Сара придават на сладоледа си, ги кара да не бързат с отварянето на следващ обект. Двете планират да открият малко магазинче във Вашингтон и да се опитат да пробият и в Ню Йорк и Лос Анджелис, но нямат никакво намерение да загърбват идеята за домашно приготвени десерти.
"Когато започна нещо, целта ми е да съм перфектна. Искам да сервирам хубав, вкусен, здравословен сладолед с хубави и качествени съставки", обобщава Сара Парк.
Колкото до Ани, тя далеч не съжалява, че е напуснала корпоративния свят. Тя продължава да пътува много из САЩ и Европа и пътешествията ѝ я вдъхновяват за нови вкусове за сладоледите, които прави с майка си.
Сара обобщава, че в момента се радва на трите си най-любими неща на света - да общува с много клиенти, да похапва сладолед и да е близо до дъщеря си.