Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

YouTube ще се бори и срещу видеа на "климатични скептици"

Вече няма как да се рекламира съдържание, което отрича климатичните промени Снимка: iStock
Вече няма как да се рекламира съдържание, което отрича климатичните промени

Google продължава своята политика за ограничаване на толерантността към разпространяване на фалшива информация в своя сайт за видеосподеляне YouTube.

Така през тази седмица от ръководството на компанията взеха решение да спрат разпространението на реклами, които промотират видеа за отричане на климатичните промени.

Това се случи чрез официално съобщение в четвъртък.

"Днес обявяваме нова политика на монетизация за всички рекламодатели, издатели и създатели на съдържание в YouTube, която ще забрани реклами в противоречие на установения научен консенсус около съществуването и причините за изменението на климата. Това включва съдържание, рефериращо към изменението на климата като измама, твърдения, които отричат дългосрочните тенденции за глобално затопляне, както и такива, които отричат, че вредните емисиите от парниковите газове или човешката дейност допринасят за изменението на климата.", обявяват от платформата.

От компанията все пак подчертават, че все пак ще позволят реклами за видоклипове, отнасящи се до обсъждане на тези неверни твърдения, както и други теми свързани с климата като например степента на човешкото въздействие или дискусии относно какви политики трябва да бъдат приложени.

Решението е взето на базата на "авторитетни" становища от експерти, включително и служители на Междуправителствената група на ООН по изменението на климата.

Причините според Google и YouTube са в това, че създателите на съдържание не искат подобни реклами в техните страници. Това е потенциален проблем, който би довел до загуба на потребители и клиенти от там и на приходи.

Това е вторият подобен ход от страна на технологичния гигант в рамките на около седмица.

В края на миналия месец бе въведена подобна политика и спрямо видеа, които разпространяват дезинформация относно ваксини. Забраната включва всякакво съдържание, където например се обяснява, че ваксините не предпазват от болести или пък водят до странични ефекти недоказани от официалните здравни власти.

Допускат се и изключения. YouTube ще разрешава съдържание свързано с ваксинационни политики, тестове на нови продукти или пък исторически успехи или провали. Потребителите също така ще могат да споделят научни дискусии и личен опит, стига той да не е свързан с разпространението на дезинформация или противоречи на политиките на платформата за видеосподеляне.

Последните мерки, отнасящи се до климатичните промени, засягат само реклами, но не и разпространение на видеа. Това е така, защото за разлика от антиваксърските видеа, отричането на изменението на климата не носи краткосрочни и непосредствени вреди за здравето. Така подобни видеа ще могат да се разпространяват, но няма да могат да бъдат рекламирани.

Естествено, мерките на Google и YouTube няма да попречат на антиваксъри и хора, които мислят, че климатичните промени са измама, да разпространяват идеите си по други начини и в различни платформи.

Най-четените