Поразителен глас. При първо чуване той напомня страстните, меланхолични вокали на Лана Дел Рей. После се появяват ниските бийтове и гласът започва да рапира, напомняйки Лили Алън в най-добрите й години, преди да се издигне високо като една млада Кат Пауър. А текстът е едновременно хаплив и весел:
"Но всички говорят за кристали, майбахове, диаманти върху часовника/самолети, острови, тигри на златна каишка/не ни дреме, ние нямаме нищо общо с вашата любовна връзка."
"Royals," хитовото парче на 16-годишната новозеландка Лорд, е точната противоположност на "Magna Carta Holy Grail", шегувайки се с безумните ексцесии на хип-хопа в наелектризиращ, насочен към младежката аудитория поп-химн.
Песента е от миниалбума "Love Club" - колекция от пет песни, пуснати в SoundCloud в края на 2012-а за свободно слушане, откъдето е била изтеглена повече от 60 000 пъти. И когато "Royals" официално дебютира през март, тя се оказа директно на първото място в класациите в Нова Зеландия, където удържа цели три седмици.
Лорд пише песента през юли 2012, вдъхновена донякъде от съвместния албум на Джей Зи и Кание Уест "Watch the Throne"
"Много го харесвам," казва тя. "Понякога просто потъвам в света на Кание, но част от мен винаги реагира 'Това са пълни глупости' - цялата безумна екстравагантност, за която той говори. И започнах да слушам много повече хитови парчета и осъзнах, че адски много от тези неща нямат нищо общо с живота на хората."
Вместо това Лорд се опитва да създава поп песни, които улавят тийнеджърската скука и раздразнение, без значение дали е заради попадане сред неподходяща компания ("The Love Club") или монотонността на партитата (кавър на "Swingin' Party" на инди бандата от 80-те The Replacements). Песните й, които тя пише заедно със съавтора и продуцент Джоел Литъл, обобщават реалните й житейски изживявания.
"Във всяка ситуация, в която се намирам, мисля за текстове," казва младата изпълнителка. "Ако съм на парти, то може да ми харесва, но същевременно да се оглеждам наоколо и да мисля как бих могла да пиша за него. Никога не изключваш тази част от себе си като автор."
Певицата е отгледана на солидна диета от традиционен рокендрол, блус и джаз
Родена с името Ела Йелич-О'Конър, Лорд е израснала по северното крайбрежие на Нова Зеландия. Родителите й са я отгледали с музиката на Нийл Йънг, Флийтууд Мак и Ета Джеймс, както и много други, а майка й - радваща се на сериозно признание в Нова Зеландия поетеса - е носила на дъщеря си "купчини книги", които да чете, включително разкази на Реймънд Карвър, който тя е обожавала (но сега е преминала към по-нови имена като Майкъл Шабон, Тобаяс Улф и Рон Раш).
Освен по-традиционното си запознаване с музиката откъм родителите, Лорд открива и доста експериментални творци сама - като Animal Collective, SBTRKT, Grimes и Джеймс Блейк, и влиянието им ясно личи в миниалбума "Love Club" и неговата минималистична естетика. Въпреки честите сравнения, тя не харесва особено Лана Дел Рей, която по нейни думи "никога не я е интересувала", но пък е голяма фенка на хип-хопа.
Договорът й с голям лейбъл идва още в прогимназията
Лорд прави първите си стъпки на сцена още на 5 години, а на 12 прави кавър на "Warwick Avenue" на Дъфи в училищно шоу за таланти. Видеозапис от изпълнението й попада в ръцете на сегашния й мениджър Скот Маклоклън, който я свързва с големи лейбъли - и тя подписва договор с Universal още на 12 години.
"Процесът на създаване на музика беше много неангажиращ в началото, защото бях на 12 и не знаех какво исках да правя," споделя тя. "Вземах уроци по пеене и започнах да работя с автори на песни в много неангажираща среда - опитвайки се да намеря звучене и човек, с който да си паснем."
След цели три години търсене, тя намира партньор в лицето на Литъл, и двамата започват работа по Love Club през юли 2012 г. Три от песните, включително "Royals", са написани в първата седмица. Въпреки че по преценка на лейбъла Лорд има суров талант и сериозни дарби на автор на песни, Литъл спомага "да овладея стила си на писане и да го направя по-достъпен за аудиторията," твърди певицата.
Тя избира името Лорд, защото "изглеждаше интересно и донякъде мъжествено," и защото винаги се е интересувала от кралски особи като Мария Антоанета, последния цар на Русия - Николай II, и "много елизабетински управници".
"От дете чета за кралски семейства от всякакъв вид," споделя тя. "Просто ми се стори супер интересно - безумния, разкошен начин на живот, а някои от тях са били толкова млади и не е било редно въобще да управляват цели държави. Има нещо много трагично и същевременно страхотно в това."
Освен уникалния й вкус, това, което отличава Лорд от тълпата, е начинът, по който тя контролира имиджа си и лансирането на музиката й до масите
Тя казва, че е заимствала от методите на R&B певеца Weeknd, който е пуснал първия си миниалбум за безплатно изтегляне онлайн и рядко е бил фотографиран или интервюиран. Едва наскоро Лорд разпространи своя снимка за рекламни цели, в която тя е седнала до куче. Кадърът, по нейни думи, отдава почит на прочутата снимка на Дейвид Бауи до дог, както и на портретите на Хенри VIII.
"Въпросът не е толкова в защитата на личното пространство, колкото в чистотата," казва тя. "Харесва ми идеята хората да търсят информация за мен в Google и да виждат тази единствена снимка, която аз желая те да видят. Определено това е нещо, което съм развила у себе си с годините. Все още обичам да имам поне известен контрол в тези времена, когато всичко става неконтролируемо, и всичко бързо попада в Интернет."
Но с нейния засега все още неозаглавен дебютен албум, излизащ на 30 септември, и мини турне в САЩ в края на лятото, включително шоу през август в Ню Йорк, Лорд е наясно, че това усещане за анонимност може би вече започва да й се изплъзва.
"Вероятно няма да трае още дълго," коментира тя през смях.