Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Манчестър Юнайтед и Кристиано Роналдо са №1 в Китай

Предсезонното турне на Манчестър Юнайтед изигра голяма роля във влиянието на тима в страната Снимка: Getty Images
Предсезонното турне на Манчестър Юнайтед изигра голяма роля във влиянието на тима в страната

Манчестър Юнайтед е най-влиятелният футболен клуб в онлайн пространството в Китай.

„Червените дяволи“ са отборът с най-много последователи в социалните мрежи в страната, показва ново проучване на Red Card.

Юнайтед изпреварва миналогодишния лидер в класацията Байерн Мюнхен, а проучването се прави от компанията за шеста поредна година.

„Червените дяволи“ се възползваха по най-добрия начин от предсезонното си турне в Изтока, продължавайки да увеличават фен базата си и през следващите месеци. Юнайтед вече има над 8,8 млн. последователи в различните социални мрежи в страната.

Китай – новата мека на футбола

Китайският пазар е най-бързо развиващият се футболен пазар в света. Очаква се футболът да се превърне в индустрия за над 1 трилион долара през 2025 година, а намеренията на председателя на Китайската народна република Си Дзинпин е страната да стане световен шампион в следващите 20 години.

За да бъде псотигнато това е впрегнат огромен държавен ресурс. Правителството има за цел до осем години 50 милиона деца да тренират футбол и да бъдат построени 100 000 футболни училища.

Ето това означава спортът да бъде приоритет.

С повишаване футболната култура на феновете и удобствата, които предлагат технологиите, спортът вече се прехвърля от големия телевизионен екран в ръката на всеки привърженик. Предаванията на живо се превърнаха в новия тренд и най-ефективната платформа в Китай през последната година. Над 200 платформи за излъчване на живо бяха стартирани, събирайки над 300 милиона потребители.

Въпреки че Манчестър Юнайтед остава най-следваният отбор в китайските социални мрежи, Байерн Мюнхен има най-вярна фен база. Баварците следват политиката на Бундеслигата, която остава много по-популярна от останалите големи първенства, предлагайки на аудиторията си връзка с клуба на няколко нива.

Бундеслигата е единственото европейско първенство, което присъства в цялата палитра от дигиталното пространство в Китай и което поддържа живи излъчвания. Шефовете на германския шампионат отдавна припознаха китайския пазар като цел №1, извън Германия, създавайки специализирано съдържание за китайските фенове и предлагайки сайт на Бундеслигата изцяло на китайски.

Освен това, германците използваха и успеха на националния отбор, за да подсилят интереса към първенството си и да култивират по-младата аудитория.

При футболистите също се наблюдава бум в броя на играчите с официални профили в социалните мрежи на Китай. Най-популярният на Изток остава Кристиано Роналдо, който има повече от 10 пъти повече последователи от който и да е от останалите в класацията.

„Китай е вълнуваща възможност за мен. Страстта на китайските фенове е изключителна и това е страхотен шанс да им се отблагодаря. Футболът там расте бързо и искам да бъде по-голяма част от това“, споделя Антони Марсиал.

Съветите на специалистите към футболистите за по-голям успех са:

  • 1. Комуникация и на родния език, а не само на китайски
  • 2. Ексклузивно съдържание само за китайските фенове
  • 3. По-малко спонсорирано съдъражние – не само защото отблъсква феновете, а защото и често е блокирано от някоя от социалните мрежи

Докато големите отбори като Юнайтед и Байерн вече имат добра основа от фенове и продължават развитието си, Борусия Дортмунд и Тотнъм са тазгодишните победители що се отнася до предавания на живо.

„Жълто-черните“ са успели да привлекат аудитория от 500 000 души по време на предсезонната си подготовка през лятото, а от Тотнъм пък спечелиха феновете с лайв стрийм от съблекалнята на „Уайт Харт Лейн“ на китайската Нова година.

Дали Китай ще триумфира на Мондиал 2038, ще разберем след има-няма 20 години. Но фактът, че първенството, в което играят звезди като Карлос Тевес, Оскар, Хълк и още много, ще бъде достъпно и за българските зрители от старта на новия сезон в началото на март, говори за непрестанното развитие на футбола в Китай.

Анализът на Red Card е направен по данни, събирани между 1 септември 2016 и 31 януари 2017 г.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените