Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Луната е главен герой в риалити на Discovery

С минисериала, разказващ историята на XPRIZE надпреварата, Discovery ще отбележи цял нов етап в развитието на космическите изследвания
Условията за конкурса XPRIZE са следните: приземяване на робот на повърхността на Луната, неговото придвижване на разстояние 500 метра и изпращане обратно на материали и данни. Google вече няколко пъти отлагаше крайния срок за участниците, като сега той е декември 2017 г., но само при условие, че поне един от отборите е уредил сигурното излитане на своя космически кораб до края на тази година. Ако никой от тимовете не успее до 31 декември 2015 г., надпреварата приключва

Луната ще бъде герой на свое собствено риалити шоу.

Това става възможно, след като Discovery Channel обединява сили с Google Lunar XPRIZE - световната надпревара за създаване на частно финансиран луноход, който да се разходи по лунната повърхност и да изпрати материали и данни обратно към Земята.

Телевизионният канал ще направи минисериал, фокусиран върху конкурса и проследяващ работата на състезаващите се тимове.

Очаква се шоуто да дебютира минимум през 2016 г. - 47 години, след като милиони телевизионни зрители станаха свидетели на първото стъпване на човешки крак на Луната.

С общо 30 милиона долара Google Lunar XPRIZE подпомага компаниите, които разработват свои проекти за надпреварата. А Discovery ще документира цялата история на състезанието, което цели да придвижи космическите изследвания с още една стъпка напред. Риалити шоуто ще покаже в детайли работата на различните отбори в надпреварата, която трае близо 10 години, а зрителите ще се запознаят с огромните предизвикателства пред тях.

Според правилата пред изпратения луноход има три условия: да кацне на Луната, да се придвижи на разстояние 500 метра и да изпрати обратно определени материали и данни.

Отбори от най-различни университети, академични институции и частни компании се включиха със своите идеи, а до днес в надпреварата са останали 16 тима.

Засега основни фаворити са американският отбор Astrobotic и японският екип Hakuto, които през декември 2014 година взеха междинната награда Google Lunar ХPRIZE. Hakuto получи първата награда в категория "Мобилност", а Astrobotic - първата награда от 1 милион долара в категорията "Най-добра система за кацане" и допълнително още 750 000 за категориите "Мобилност" и "Предаване на изображението".

„Подходът ни е да разделим разноските с някои от отборите и след това да разделим и наградата. По този начин, когато кацнем на Луната, ще можем да пуснем на повърхността няколко лунохода, които ще се движат заедно и ще се опитат да изминат 500-те метра възможно най-бързо", обяснява президентът на Astrobotic Джон Торнтън.

„Буквално ще прилича на състезание на Формула 1 по лунната повърхност, което светът ще може да наблюдава на живо.

Искаме да направим Луната - и я виждаме така - осмия континент на Земята. Ще се превърне в място за икономическо развитие и излизане на човечеството навън".

В същото време токийският отбор Hakuto също се надява, че неговият внимателно проектиран луноход ще спечели наградата. Техният робот тежи само 4 килограма, има 360-градусова камера и колела, отпечатани на 3D принтер.

Екипът тества лунохода както вътре, така и навън, за да гарантира неговата мобилност и обхват. Ръководителят на Hakuto Такеши Хакамада обяснява, че подобни компактни машини предлагат множество нови възможности за космически изследвания.

Science Channel и Discovery Channel обявиха, че ще проследят Google Lunar XPRIZE през всичките й фази, от тестването на първоначалните кандидати до реалното кацане на проекта-победител на Луната - разбира се, ако някои от отборите наистина успее да постигне заветната цел.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените