Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Кой е Хосе Азулай и защо Испания завладя света

Кой е Хосе Азулай и защо Испания завладя света Снимка: UNOde50
Кой е Хосе Азулай и защо Испания завладя света Снимка: UNOde50
Кой е Хосе Азулай и защо Испания завладя света Снимка: UNOde50
Кой е Хосе Азулай и защо Испания завладя света Снимка: UNOde50
Кой е Хосе Азулай и защо Испания завладя света Снимка: UNOde50
Кой е Хосе Азулай и защо Испания завладя света Снимка: UNOde50
Кой е Хосе Азулай и защо Испания завладя света Снимка: UNOde50
Кой е Хосе Азулай и защо Испания завладя света Снимка: UNOde50
Кой е Хосе Азулай и защо Испания завладя света Снимка: UNOde50
Кой е Хосе Азулай и защо Испания завладя света Снимка: UNOde50
Кой е Хосе Азулай и защо Испания завладя света Снимка: UNOde50
Кой е Хосе Азулай и защо Испания завладя света Снимка: UNOde50
Кой е Хосе Азулай и защо Испания завладя света Снимка: UNOde50
Кой е Хосе Азулай и защо Испания завладя света Снимка: UNOde50

Той не само създава дизайна на бижута, а твори шедьоври. Чрез уникалните модели, родени от фантазията и усета му, добавя финалните щрихи към приковаващия погледи външен вид на всеки, който ги носи.

Не просто дизайнер на бижута, а ковач на стил.

Хосе Азулай е човекът, на когото дължим изключителния дизайн на бижутата на UNOde50. Испанската марка е популярна със своите ръчно изработени бижута от висококачествени материали, а всеки от моделите се отличава с уникален стил, креативен подход, фин усет към дизайна и неповторима визия, която пленява от пръв поглед.

Каква магия се крие зад творческия процес, как протича създаването на колекциите на UNOde50 и как се развива такъв успешен бранд - за всичко това ни разказва самият Азулай:

Снимка: UNOde50

Хосе, Вие сте сред основателите на бранда UNOde50 през 1996 г. Каква беше първоначалната Ви идея за бижута UNOde50 тогава и как се измени и разви тя с времето?

Идеята ми беше да предложа един коренно различен, нестандартен бижутериен бранд, който да се отличава не само с високо качество, но и с действително уникален дизайн. Това налагаше корекция на скиците на бижутата, които бяхме рисували до момента, избор на различни материали и задаване на нови трендове и насоки за работа. Благодарение на това и на уникалния си дизайн, марката ни бързо доби популярност в Испания, а впоследствие и навън.

Макар първоначалния ни план да бе просто да предложим нещо различно и невиждано досега в бижутерийния свят, усилията ни дадоха резултат изключително бързо и наложиха отварянето на нови обекти извън Испания - първо в Маями, САЩ, после в Италия, а днес в повече от 40 държави по целия свят.

Известни сте с това, че залагате на специфичен стил и ярка индивидуалност в дизайна на Вашите бижута. Бихте ли ни разказали малко повече за творческия процес при създаването на едно бижу - различен ли е подходът Ви за всеки модел?

Това, което отличава бижутата на UNOde50 от всички останали е индивидуалният им характер и специфичният им стил и именно през тази призма пречупваме творческия процес по създаването на всяка колекция. Стараем се винаги да сме различни от класическите концепции за модерното в конкретния момент в бижутерийния бранш, за да избегнем тренда, по който се впускат повечето марки.

Моделите ни заявяват своята оригиналност по отличаващ се начин, който е характерен за бранда ни и в това се крие основното предизвикателство пред нашия екип - да го запазим, като същевременно предложим нещо ново и различно с всяко бижу, което създаваме.

Снимка: UNOde50

Споменавали сте, че искате да изразите чувства чрез бижутата, които творите. Откъде черпите вдъхновение за дизайна на различните си модели?

Моите бижута улавят момента, настроението, чувството и ги изразяват недвусмислено. Мога да превърна всекидневен детайл в произведение на изкуството или да създам нещо красиво, докато търся самата красота. Непрестанното ми желание и търсене на красота и артистичност е това, което диктува изработката на всяко бижу UNOde50 и в някаква степен е дори повече от вдъхновение.

Креативността безспорно е сред ключовите черти, които оформят бранда UNOde50. Но за да растеш и да се развиваш е необходимо и да си успешен на пазара. Как успявате да спазвате перфектния баланс между творческите решения и нагласите и търсенията на клиентите Ви?

UNOde50 разпръсква лъчите на своите силно изразени характер и индивидуалност навсякъде, така че що се отнася до влагането на емоция в дизайна, то определено има такава. Както знаете, всяко от бижута на UNOde50 се изработва ръчно в Испания. Силата, която излъчват моделите ни се комбинира перфектно с функционалния им дизайн - да са едновременно красиви, удобни за носене, да стоят добре и да се отличават.

Снимка: UNOde50

Както вече уточнихме, креативността и артистистизмът на UNOde50 са основните отличителни черти на бранда. Как успявате да съхраните тези ценности с оглед на разрастването на марката и екипа Ви?

Освен с красотата, ценностите на бранда ни са пряко свързани с мен самия и с начина, по който аз гледам на живота и на света. Есенцията на UNOde50, която заляга дълбоко в ДНК-то на марката, е водена изцяло от моя личен опит, от това, което виждам и чувствам по време на това ми своеобразно пътуване. Винаги съм се опитвал да проектирам тези неостаряващи ценности върху дизайна на всяко от бижутата ни, за да продължаваме все така да творим уникални по рода си модели, които едновременно да напомнят за бранда ни, да провокират, но и да изненадват с нещо ново и нестандартно всеки път.

Кой е най-ценният бизнес урок, който научихте начело на UNOde50 и можете ли да посочите повратната точка, която е оказала най-голямо влияние върху развитието на марката?

Винаги съм вярвал силно в това, което правя и винаги съм бил верен на принципите си.

Успях да изразя това с изчистения дизайн, уникалния характер и духа на моите бижута, което се оказа ключово за развитието на марката ни. Днес бижутата UNOde50 са своеобразни произведения на изкуството и синоним на артистичност и индивидуалност по целия свят и именно това, вярвам аз, е ключът към успеха на нашия бранд.

Снимка: UNOde50

Освен висококачествената естествена испанска и италианска телешка кожа, бижутата UNOde50 са популярни и със специалната сплав, която се използва за направата им. До каква степен тези материали са водещи при определянето на дизайна на бижутата Ви и да очакваме ли значителни промени в бъдеще?

Ние сме пионери в използването на нетрадиционни материали за нашите бижута, каквито са естествената испанска и италианска телешка кожа и специалната ни сплав, които са ключови елементи в създаването на бижута UNOde50.

Винаги се старая да постигам все по-добри и по-добри резултати и съответно да правя все по-екстравагантни и интересни нови колекции с всеки следващ сезон. Този подход изисква и непрестанни промени, като използването на различни материали, с които творим нови нестандартни дизайни, за да удовлетворим нуждите на нашите почитатели.

Снимка: UNOde50

Пандемията от COVID-19 породи невиждани досега предизвикателства за всеки бизнес. Как се справихте с тях и научихте ли нещо, което до този момент не знаехте за собствената си компания?

Откакто съм в UNOde50 това е втората криза, през която се налага да преминем и предизвикателствата безспорно са големи, като най-тежкото всъщност е да се справиш с огромната несигурност. Въпреки това за мен е истинска радост, че имаме верни почитатели, които мога да нарека съмишленици, и които харесват и оценяват истински това, което правим, следват ни и ни дават куража да продължаваме все така напред. Освен тях, повод за гордост са и всички в екипа ни. Изразявам безграничната си благодарност и към едните, и към другите, като се старая да изпратя към тях позитивизма си в дизайна на бижутата, които проектирам.

Домът на UNOde50 е Мадрид, но марката вече е превзела целия свят. Бихте ли ни разказали повече за развитието на бранда към днешна дата и какви са плановете Ви за следващите 5 години?

Желанието ни да растем е безгранично. В момента сме фокусирани върху трайно установяване на руския и китайския пазар, но продължаваме да се развиваме и в района на САЩ, Мексико, Европа, благодарение на бижутата ни, които са харесвани и високо ценени от хора по целия свят.

Снимка: UNOde50

Знаем, че работите с някои от най-реномираните търговци на луксозни бижута в различни краища на света. Бихте ли споделили някои от тях и как се отразява на бранда Ви работата с тях?

Дистрибутираме бижутата си на много места в различните континенти, като фокусът ни, разбира се, е върху най-престижните, като Galerie, Lafayette Haussman, Le bon Marche, Harrods и др.

Има търговци, с които не сте работили досега, но въпреки това те са запознати отлично с бранда Ви и харесват това, което правите. Какво ново планирате, с което да направите UNOde50 още по-неустоима марка за тези потенциални Ваши партньори в бъдеще?

При UNOde50 всяка колекция е уникална и неповторима, което ни въвлича в един непрестанен процес на движение и иновация. Успоредно с това моделите ни се превръщат в "класика" за нашия бранд, което ги прави устойчиви на времето. Уникалният микс от тези две взаимно изключващи се характеристики прави UNOde50 особено ценна марка, с която все повече и повече търговци желаят да работят. Така че ни следете отблизо и очаквайте с нетърпение това, което предстои да Ви покажем в новата ни колекция есен-зима 2020.

UNOde50 може да откриете и в България в бутика на бранда в Paradise Center, както и в мултибранд веригата SiLVER COURT.

Снимка: UNOde50

Най-четените