Кой не си спомня за онези трепети около кандидатстването в гимназия? По-различно от кандидат-студентската еуфория и може би още по-натоварено и заредено с емоция.
Реално това е първата сериозна проверка на учениците и първият път, в който те трябва сами да решат бъдещето си. Какво избират и как ще се справят? Игра на рулетка или добре обмислена стратегия?
Тези въпроси неминуемо си задават и техните родители и учители, които са не по-малко ангажирани в целия процес и играят ключова роля за представянето на децата на така чаканите изпити. И не, няма да говорим за допълнителни уроци, посещенията на школи и т.н.
Истината е, че тези извънкласни занимания не пречат на подготовката на децата, но няма ли и друг начин? Живеем в дигиталната ера на бързия интернет, на неограничените възможности, на безкрайната информационна банка онлайн, на облака.
Няма как да мислим, че самоподготовката и нестратегическият подход при планиране и организиране на материала за кандидатстване след седми клас може да даде успешни и дори отлични резултати, но определено можем да се вгледаме в инструментите, които имаме на разположение в момента и с които можем да гарантираме успех при правилното им приложение в организацията на учебния процес. Тогава всичко става много по-лесно, бързо и ясно.
Ролята на учителя
Може би най-ключовата роля. Това е човекът, който ще даде на ученика цялата информация, която му е необходима. Насочва го, дава му опора и му помага, за да може той или тя успешно да организира деня си. Цялата тази информация понякога може да е трудна за систематизиране, затова инструменти като платформата iZZI, която събира на едно място всичко необходимо, са безценен съюзник на всеки педагог.
Как точно е полезна?
Освен че разполага с непрестанно обновяващ се запас от над 50 000 образователни ресурса и над 130 учебника, дигиталната платформа има основно предимство - удачна е както за дистанционно обучение, така и като допълнителен инструмент, дори и когато учениците са физически в клас.
Това означава на първо място, че учителят не губи контрола и във всеки един момент има сигурен гръб, на който да се опре. А това решава и много логистични проблеми, които възникват при промяната на процеса на работа от присъствено в дистанционно обучение.
Вторият голям плюс - възможността да се създават конкретни и различни класни стаи. Всяка може да функционира самостоятелно и в тях може да се следи прогресът на учениците от различни класове, групи или пък да обособява самостоятелни ученици, които са твърде напреднали или имат нужда от допълнително внимание.
Не на последно място iZZI предлага и възможността учителят да преглежда верността на поставените задачи напълно автоматично, като така спестява много време в проверка на контролни и домашни.
Ролята на ученика
Ученикът, в тази ситуация, има най-нелеката роля. На него се пада да се подготви подобаващо за изпити, които са решаващи за бъдещето му. Понякога това е изключително трудно, предвид че училището не спира, не изчаква и животът там тече със своите задания по различните предмети, с ангажименти и извънкласни занимания.
В такива случаи платформа като iZZI е изключителен помощник за кандидат-гимназистите.
Те могат да организират класовете си, да подберат литературата, която трябва да прочетат допълнително. Благодарение на търсачката в платформата учебниците за миг биват извадени заедно с точното място на споменаване на ключова дума. Времето отново е спестеният ресурс и за учениците, които наистина имат нужда от него в натоварените и динамични програми.
Ролята на родителя
А какво общо има родителят? Едва ли има семейство, което не съпреживява тези моменти. Затова всеки би искал да може да помага или поне да следи как се развива учебният процес на детето си. С iZZI за родителите това вече не е проблем.
Достъпът в платформата дава възможност за управление на проектите на детето. Избор на литература за четене. Достъп до задачи и домашни - всичко, от което един родител има нужда и трябва да знае, когато става дума за образованието на детето си.
Годината, през която преминахме, бе трудна и определено за всички ангажирани в образованието особено динамична. Изводът от това обаче е, че ако искаме да намерим начин, решенията са навсякъде. Ние само трябва да се обърнем към тях и да се възползваме от възможностите около нас.