General Motors нямат никакво намерение да се отказват от големите и мощни играчки за пораснали момчета.
От Chevrolet вече представиха как ще изглеждат новите Tahoe и Suburban, а от Cadillac очевидно нямат търпение до началото на другата година, когато ще покажат новото, пето поколение на Escalade.
Датата, обявена за премиерата, е 4 февруари в Лос Анджелис - точно пет дена преди церемонията на наградите "Оскар".
Денят е напълно умишлено избран - през последните няколко години Cadillac разчитат изключително много на продуктовото си позициониране преди и по време на бляскавото събитие. И тази година някои от най-популярните лица на Холивуд ще слизат от автомобили на бранда и сме сигурни, че част от тях ще изберат новия Escalade.
Компанията е подготвила и общо четири минути в рекламни спотове, които ще се въртят по време на излъчването на награждаването. Малко неща говорят за лукс и премиум изпълнение като това да рекламираш именно на наградите "Оскар".
Конкуренция в този сегмент обаче няма да липсва - с излизането си на пазара през първата половина на 2020 г. Escalade ще влезе в пряка конкуренция с BMW X7 и GLS-класата на Mercedes-Benz и ще се бори за вниманието (и парите) на феновете на наистина големите SUV автомобили.
Именно те ще харесат петата серия на тази масивна кола, която веднага прави впечатление с мускулестия си вид.
Екстериорът на Escalade е преминал през редизайн и е снабден с нова хромирана предна решетка, фаровете са малко по-малки.
Таванът на новия SUV ще бъде панорамен. Самият автомобил е пораснал съвсем малко като дължина и вече предлага както по-просторно купе, така и малко по-голям багажник. Усещането за истински скъпа кола се допълва от неща като естествен кожен салон, седалки с подгряваща и охлаждаща функция и елементи от хром.
Новото поколение Escalade е с независимо задно окачване, което би трябвало чувствително да подобри усещането по време на шофиране и представянето на пътя. От Cadillac снабдяват автомобила с редица асистенти за движение, навигиране и паркиране, които да улесняват водача, независимо накъде се е запътил
Най-впечатляваща е опцията, която е запазена марка на производителя и се нарича "Super Cruise". Технологията позволява почти автономно движение на автомобила без никаква намеса от шофьора, ако колата е извън населено място или на магистрала. В новата си версия "Super Cruise" ще има още повече възможности като това да сменя автоматично платното за движение.
Петото поколение Escalade предлага две възможности - осемцилиндров 6,2-литров бензинов двигател или трилитров дизелов двигател.
Компанията е категорична, че навлиза в новото десетилетие като производител на премиум автомобили с двигатели с вътрешно горене, но ако вече сте решили, че Cadillac не са загрижени за природата - грешите.
Пред CNBC от General Motors заявиха, че очакват до 2030 г. всички коли на марката да са електрически. Президентът на Cadillac - Стив Карлайл - уточни, че брандът ще съобрази преминаването си от двигатели с вътрешно горене към електрически мотори с търсенето на пазара, но със сигурност поетапно ще преминава към електромобили.
По-голямата част от тази миграция трябва да се случи до около 2025 г. по мнение на Карлайл.
Той потвърди, че същата съдба очаква Escalade - легендарният SUV ще забрави за двигателя си с вътрешно горене, но ще запази всичко останало, благодарение на което го разпознаваме още от пръв поглед. Карлайл е категоричен и че името ще остане напълно непроменено и няма да прибегне до добавянето на буквите, с които някои производители маркират електромобилите си.
За момента традициите са, това което бяха, поне що се отнася до Escalade и Cadillac.