Hyundai иска да предефинира начина, по който виждаме електромобилите и най-вече - електрическите SUV.
А какъв по-добър начин да го стори от двукратния носител на приз "Електромобил на годината" - Hyundai IONIQ? Любопитството вече беше събудено с няколко тийзъра на новата серия и сега компанията ни предоставя пълен поглед към дизайна, интериора и мощността. Виждаме щедър откъм пространство кросоувър със запомнящ се външен вид и впечатляващи показатели.
Да започнем оттам, че Hyundai IONIQ 9 е сред първите електрически SUV с три реда седалки.
Подобна разточителност обикновено подвежда, че дизайнът ще е тромав и не особено елегантен.
Тук външният вид обаче се е запазил стилен и с пикселизираните детайли, които Hyundai използват от няколко години насам. Вече видяхме Parametric Pixel решението в IONIQ 5, имаме го и в девета серия.
Предната част няма как да бъде сбъркана с такава на друг бранд заради вертикалните светодиоди и LED осветителната лента, която преминава от калник до калник.
Вариантът, който вече влиза в серийно производство, е изключително сходен с концептуалния модел, който брандът показа по-рано през 2024 г. Въпреки дългата база, която да побере три реда седалки, покривът е леко скосен за повече аеродинамика и завършва отново с вертикални LED светлини отзад.
От компанията описват купето си като сходно на лаундж зона за отдих и релакс.
Стилният дизайн не пречи покривът да е достатъчно висок, като за потребителите ще са налични конфигурации и с шест, и със седем седалки. Вторият ред седалки дори може да се върти, когато електромобилът е спрян на едно място.
Има и опция "Релакс", при която първият и вторият ред седалки преминават в почти легнало положение, отново налична само при паркирана кола.
Централната конзола между седалките може да бъде отваряна и от първите, и от вторите седалки за повече удобство. Иначе на предното табло откриваме 7,5-инчов дисплей на инфотейнмънт системата и втори дисплей точно пред погледа на водача.
Таблото е допълнено и от тънки LED ленти, чиито подсветки се настройват в различни цветове.
Както обясняват от Hyundai, USB Type-C портовете са налични и при трите реда седалки и се зареждат директно от батерията на автомобила, което осигурява повече волтове и по-бързо зареждане за устройствата на пътуващите.
И като казахме батерия, да си дойдем на думата на може би най-важното - задвижването на Hyundai IONIQ 9.
По-слабият вариант се фука с електромотор, равняващ се на 215 конски сили, а по-мощният добавя още 94 конски сили към уравнението и още километри пробег. Възможно най-силната версия достига до 429 конски сили.
Ускорението от 0 до 100 км/час става за под 5 секунди в идеални условия. Пробегът с едно зареждане е средно 480 километра.
Hyundai уточняват, че моделът ще е наличен за предварителни поръчки и ще пристигне при клиентите първо в Южна Корея и в Щатите. Това ще стане в първата половина на 2025 г. Следват Канада, Европа, Австралия и Южна Америка.
Голямата въпросителна остава цената, която все още не е обявена официално и която най-вероятно ще зависи и от новите мита за електромобили от Азия, които и ЕС, и Америка наложи.
Все пак сумата едва ли ще е голяма изненада и, както посочват от американското Car and Driver, може би ще започва от около 55 хил. долара за най-базовата версия.