Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Kona N - новият пъргав кросоувър в спортната серия на Hyundai

Компанията го определя като "рецепта за успех" Снимка: Hyundai
Компанията го определя като "рецепта за успех"
Kona N - новият пъргав кросоувър в спортната серия на Hyundai Снимка: Hyundai
Kona N - новият пъргав кросоувър в спортната серия на Hyundai Снимка: Hyundai
Kona N - новият пъргав кросоувър в спортната серия на Hyundai Снимка: Hyundai
Kona N - новият пъргав кросоувър в спортната серия на Hyundai Снимка: Hyundai
Kona N - новият пъргав кросоувър в спортната серия на Hyundai Снимка: Hyundai
Kona N - новият пъргав кросоувър в спортната серия на Hyundai Снимка: Hyundai
Kona N - новият пъргав кросоувър в спортната серия на Hyundai Снимка: Hyundai

Преди пет години Алберт Биерман, бивш шеф продукцията на BMW M-серия, поема отдела по изследвания и разработка в Hyundai.

Още тогава той смята да създава автомобили, които да влязат в пряка конкуренция с големите немски концерни и техните коли с високо представяне, макар че мнозина са скептични към подобни намерения.

Биерман обаче залага сериозно на N-моделите на Hyundai - линия от автомобили със спортен дизайн и по-агресивно поведение на пътя. В този отбор вече се включи седанът Elantra N, както и хечбекът Veloster N.

Kona N е новото попълнение в отбора, което още тази година ще е на европейския пазар.

Моделът е от класа на компактните кросоувъри, първият по рода си е в N-серията и вече разполагаме с първите му кадри, макар че на тях колата е с онези стикери, които правят дизайна почти пълна загадка.

Снимка: Hyundai

Въпреки това снимките намекват за по-остър дизайн и по-категорични линии. На същите тези снимки виждаме и доста солидна предна решетка, по-големи джанти и малък заден спойлер.

Kona N ще споделя някои показатели с Veloster като двигателя от 2.0 литра с турбокомпресор и 275 конски сили. Въпреки това новият малък SUV ще идва само с осемстепенна автоматична трансмисия с двоен съединител. За сравнение, Veloster се предлага и с шестстепенна ръчна скоростна кутия за тези, които предпочитат подобен вариант.

Надеждите са, че представянето на кросоувърът ще е точно толкова добро, а защо не и по-впечатляващо от това на "колегата" му в хечбек форма. По информация на "Car and Driver" Veloster ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,8 секунди и вдига до 250 км/ч.

Засега почти всичко около автомобила обаче е на ниво тийзър.

Въпреки това Андреас Кристоф-Хофман, заместник-президент по маркетинга на Hyundai, определя Kona N като "част от рецептата за успех, разработена с i30 N и i20 N". Към компактния SUV ще бъдат добавени и някои екстри, характерни за спортните автомобили. Окачването също ще бъде спортно и ще предлага и функцията Launch Control.

За почитателите на по-екологичния начин на придвижване все пак остават по-щадящите алтернативи като електрическия и хибридния вариант на Kona.

Междувременно снимки на Kona N можете да видите в галерията горе.

Най-четените