Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

"Ладата на шефа": Скъпата лимузина на АвтоВАЗ, която претърпява шумен крах

За тия пари - Ford Mondeo Снимка: Wikimedia Commons
За тия пари - Ford Mondeo

"Лада Самара" е приличен автомобил.

Създадена в началото на 90-те, тя се приема добре в Европа, доколкото стига дотам, а в бившия вече Източен блок граничи с лукс.

Затова от завода в Толиати се изкушават на нейна база да създадат още по-елитен автомобил, който американци и англичани да купуват с удоволствие. Елитен, разбира се, по руските стандарти, които все още са по-скоро съветски.

Така се ражда странната лимузина "Лада Амадео-500".

Тя става факт през 1993 г., като цифрите са резултат от това, че базата на "Лада Самара" е удължена с 500 милиметра. Идеята е да се пусне лимитирана серия от автомобила, за да се проучи дали заможни руснаци и чуждестранни купувачи са склонни да дадат парите си именно за руска кола.

Усещането, че "Лада Амадео-500" е като сглобена от две отделни коли не е случайно.

АвтоВАЗ използва две каросерии - една непокътната за предната част и една модифицирана за задницата. Купето е подсилено, за да може лимузината да се произвежда и във вариант кабриолет. Заради тази любопитна сглобка обаче предната и задната част на автомобила не си съответстват.

Отпред има елегантни за времето си фарове и скосен капак, както е модерно през 90-те, а отзад лимузината е груба и изсечена.

Прототипите на "Лада Амадео-500" имат и странен спойлер, залепен за багажника, благодарение на който капакът не може да стои отворен.

Самият багажник е почти наполовина по-малък от този на "Лада Самара" въпреки по-големите габарити.

"Лада Амадео-500" е с двигател, който достига до 88 конски сили, и петстепенна автоматична скоростна кутия. Предните спирачки вече са дискови, докато задните остават барабанни. На клиентите е дадена свобода да добавят някои детайли - люкове на покрива, подсилена броня, кабрио вариант.

Купето би трябвало да вдъхва усещане за разточителност.

Меките седалки са тапицирани с естествена кожа, пред задните седалки е добавено допълнително място за краката и лимузината е снабдена с климатик. По поръчка биха могли да бъдат добавени и радио телефон, телевизор и хладилник.

Инженерите на АвтоВАЗ дори успяват да вложат подгряване на седалките и термос, който да охлажда и затопля напитки.

Към 1997 г. "Лада Амадео-500" вече достига 110 конски сили и има електрически стъкла.

Изумителният проект обаче претърпява пълен крах. Лимузината се предлага на цена от 25 000 до 30 000 долара - колкото по онова време струва чисто нов Ford Mondeo от салона. За малко повече пари потребителите можели да се сдобият и с Mercedes или BMW.

В Русия пък вносът на западни коли вече се развива бурно и руснаците предпочитат чуждото пред своето.

Затова от "Лада Амадео-500" са произведени максимум 5 бройки, а идеята за луксозна руска лимузина претърпява пълен крах.



 

Най-четените