Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Пъргавият IONIQ 5 - модерен електромобил с приятни технологични екстри

Колата може да се похвали със соларен покрив и система за добавена реалност Снимка: Hyundai
Колата може да се похвали със соларен покрив и система за добавена реалност

Hyundai е от брандовете, които определено виждат бъдещето си електрифицирано. До 2025 г. компанията предвижда на пазара да има поне 20 различни модели, които са или хибриди, или, в по-добрия случай, изцяло електрически.

Началото на този поход към въглероден неутралитет вече е дадено с новия IONIQ.

Петото поколение на серията идва с почти изцяло променен дизайн и интериор, нови технологични екстри в купето и заявката за кросоувър представяне на пътя.

Футуристичният си външен вид електрическата кола дължи на факта, че е пряк наследник на концептуалния Hyundai 45. Последният даде много добра представа как южнокорейският бранд си представя автомобилите на идните десетилетия.

Така IONIQ 5 изглежда модерен и стилен, но без да е твърде ексцентричен и да изглежда като нещо, измъкнато насила от научна фантастика. Острите ръбове, които леко стряскаха в Hyundai 45, тук са напълно загладени. Запазени са обаче назъбените джанти, които привличат погледа.

Снимка: Hyundai

Размерите на IONIQ пък го поставят в категория някъде между компактен кросоувър и стандартен хечбек. Учудващо или не, но петото поколение електромобил е малко по-дълъг от Hyundai Tucson, който попада в SUV сегмента.

IONIQ обаче е по-нисък и е изграден на различна платформа, затова и не може да бъде приет изцяло за високопроходим автомобил.

Колата ще предлага около 480 км пробег с едно зареждане.

Самото зареждане е оптимизирано и е доста по-бързо от някои конкуренти на IONIQ 5 и батерията може да се зареди от 5 до 80 процента само за 18 минути при 350-киловатова зарядна станция. Суперкола като Porsche Taycan изисква поне 23 минути, за да се зареди до същите стойности.

Хубаво е, че от Hyundai не правят компромис с мощността на електромобила.

Колата ще се предлага в два варианта - със задно задвижване и със задвижване на четирите гуми едновременно. Първият модел е с 215 конски сили, а вторият - с 302 конски сили. Ускорението от 0 до 100 км/ч е съответно 7,3 и 5,2 секунди.

Снимка: Hyundai

На същата платформа за електромобили, върху която е изграден IONIQ 5, тепърва ще бъдат произвеждани и други електрически коли на фирмата, така че можем да очакваме и по-бързи и мощни предложения в тази насока. За кросоувър обаче автомобилът се държи повече от прилично.

Към това се прибавят някои приятни технологични екстри.

IONIQ 5 пристига с чисто новия Drive Assist - асистент за шофиране, който позволява сравнително автономно управление на електромобила. На прави участъци и по многолентови магистрали колата би могла да се движи с минимална намеса от страна на водача, включително да дава мигач и да сменя ленти.

Интериорът пък следва плавните модерни линии на екстериора. Панелът пред водача и пасажера на предната дясна седалка е изключително изчистен и по него се отличават само двата дисплея на инфотейнмънт системата.

Снимка: Hyundai

Седалките могат да се изтеглят назад и да се спускат, като така предоставят възможност пътниците да си починат, докато колата се зарежда.

Това, което може би ще подразни някои автоманиаци, е, че почти всичко в купето е изработено от рециклирани материали и екокожа, вместо от естествена кожа и метал. Иначе от Hyundai заявяват, че са инвестирали в система за добавена виртуална реалност, която ще прожектира определен тип съдържание на предния прозорец.

Снимка: Hyundai

Засега е ясно, че по този странен и иновативен начин водачът ще може да следи показатели като скоростта и нивото на батерията, но извън тези си приложения все още не е ясно за какво още ще служи системата.

IONIQ 5 може да се похвали и със соларен покрив.

Панелът осигурява около 3,6 киловата мощност, което не е кой знае какво, но има опцията да осигури някой и друг километър пробег отгоре, особено в градски условия. За останалата част от заряда все пак ще трябва да разчитате на електрическа станция.

А в следващите две до максимум три години към IONIQ 5 трябва да се присъединят и шеста и седма серия на модела, които ще са съответно в сегмента на седаните и на SUV електромобилите.

Най-четените