Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Той е електромобил за милиони хора, а не електромобил за милионери

Volkswagen ID.4 идва с амбициите да завладее сърцата на американците Снимка: Volkswagen
Volkswagen ID.4 идва с амбициите да завладее сърцата на американците

Той е с електрическо сърце и влиза в категорията на SUV, но от Volkswagen искат от него да се превърне в "следващия Beetle".

ID.4 е първият високопроходим електрически автомобил на бранда и идва директно с амбициите да стане любимец на американците, които преди това бяха луди по VW "Костенурка".

Между 1949 и 1977 г. в САЩ са продадени над 5 млн. бройки от нея, така че новият SUV има сериозно постижение за догонване.

Скот Кео, изпълнителният директор на Volkswagen за Америка, подчертава пред "Си Ен Ен", че с тази кола марката се цели не просто към клиенти, които са си наумили да си вземат компактен електрически SUV, но и към потенциалните купувачи, които се колебаят между електромобил и кола с двигател с вътрешно горене.

Кео посочва, че в момента около 30 на сто от американците не са решили какъв ще е следващият им автомобил и сериозно обмислят той да е електрически, но явно имат нужда от побутване в правилната посока - побутване, което точно ID.4 би трябвало да осъществи.

Снимка: Volkswagen

Той наистина е компактен и привлекателен - със стегнат и обран външен вид и с габарити, малко по-малки от тези на Tiguan. Разполага с атрактивни 20-инчови джанти и хромирани елементи, които да им подхождат, както и с изчистена муцуна, на която, слава Богу, са спестили фалшивата решетка като тази в BMW iX3.

Електромобилът е с 200 конски сили и може да измине 400 км с едно зареждане, благодарение на 77 kWh си батерия. Ускорява от 0 до 100 км/ч за 8,5 секунди, което е напълно прилично представяне предвид теглото от 2660 килограма.

Според компанията това е "електромобил за милиони хора, а не електромобил за милионери".

Повод за това изказване е цената, на която ще се предлага ID.4, но и редица фактори като просторното удобно купе без излишен лукс, както и технологичните решения, предвидени да са в полза на потребителите. В САЩ електромобилът ще се предлага на цена от около 44 хил. долара.

Американците обаче могат да се възползват от субсидия от 7500 долара, която да насърчи закупуването на електрическа кола. За момента Volkswagen ID.4 ще се произвежда във фабриката в Цвикау в Германия, но плановете са през 2022 г. сглобяването да става на територията на САЩ, което ще свали още цената.

Снимка: Volkswagen

Предвижда се и производство на по-мощна версия на електромобила - с 300 конски сили и по-дълъг пробег с едно зареждане.

Интериорът на ID.4 е достатъчно просторен, за да се чувства комфортно четиричленно семейство, но в същото време е минималистичен и семпъл. Интересно решение е скоростният лост да бъде преместен от дясно на волана, вместо на традиционното му място в средната конзола между предните седалки.

През цялото предно табло минава лента с LED осветление, чийто цвят може да се сменя според предпочитанията на собственика.

Тя служи и като средство за нотификации, като например сигнализира дали колата е заключена, дали електромоторът е стартиран и т.н. По-голямата част от бутоните за контрол над автомобила са разположени на волана.

Снимка: Volkswagen

В купето производителят е оставил и някои намигвания към клиента - педалът на спирачката е с логото на бутона "Пауза", а педалът за потегляне и ускорение - с логото на бутона "Пусни".

Предното лого на Volkswagen също има опцията да свети, като по този начин дава на електромобила по-приветлив и приятелски настроен вид.

Вместо спирачки на всичките четири гуми, ID.4 има барабанни спирачки на двете задни гуми, защото по мнение на компанията те пестят енергия и са по-подходящи за инсталиране в електрически автомобили. Освен това този тип спирачки според Volkswagen ще са по-издръжливи именно под капака на електромобилите на марката.

Каквито и екстри обаче да предлага този SUV, той навлиза на един силно конкурентен пазар.

В началото на септември между главният изпълнителен директор на Volkswagen - Херберт Дийс, и шефът на Tesla - Илон Мъск, протече нещо като кратък флирт, в който двамата взаимно се похвалиха за приноса си към автомобилизма и електрификацията.

Мъск дори седна зад волана на ID.4 и направи няколко кръгчета, след което похвали колата като изключително добра и удобна.

Въпреки комплиментите на Дийс трябва да му е ясно, че му предстои тежък сблъсък именно с Tesla и с прекия конкурент - Model Y. Освен това докато се фокусират върху американския пазар, от Volkswagen рискуват да пренебрегнат Европа - континентът, на който брандът е истински популярен и обичан.

Ясно е, че ID.4 ще трябва да поправи и някои от щетите, нанесени от Дизелгейт, но тук Кеог е категоричен - с тази кола брандът направо "ще разбие пазара".

Най-четените