От вчера Себастиан Фетел притежава още един рекорд във Формула 1 - осем поредни победи в рамките на един сезон. Показателно постижение за превъзходството на германеца над съперниците му в сезона, в който той спечели четвъртата си поредна световна титла.
Себ и Red Bull са феноменът на новата история на Формула 1, но защо германецът все още не може да убеди много специалисти - шефове на отбори, бивши световни шампиони и журналисти, че притежава всичко необходимо, за да се нареди сред най-великите пилоти в историята? Това е тема, по която Себ явно мисли, защото вчера след финала каза, че му иска феновете да обсъждат постиженията му така, както говорят за легендите Михаел Шумахер и Алберто Аскари.
За да стане това обаче трябва да бъдат решени два проблема. Решението на първия може да стане още утре, но вторият ще отнеме повече време.
Първият проблем е свързан с имиджа на Фетел и Red Bull. Освиркванията, които отнесе Себ след като открадна победата на съотборника си Марк Уебър в Малайзия не са случайни. И няма нужда шефът му Кристиан Хорнър да се прави на луд и да обяснява, че феновете го освирквали защото само той печелел. И Юсейн Болт бие наред, но никой не го освирква, напротив възхищават му се. Феновете на Формула 1 имат много чувствително чувство за справедливост, което Михаел Шумахер, Жан Тод и Ferrari се опитаха да унищожат, но не успяха и сега Фетел плаща част от цената. Докато проблемът с кражбата от Малайзия не бъде решен, и то обективно, а не да остава сметен под килима от Фетел, Хорнър и доктор Хелмут Марко, освиркванията ще продължат. И Бразилия може да се окаже следващото място, където публиката ще освирка шампиона, да не говорим за Австралия в началото на 2014.
Вторият проблем ще отнеме повече време и може би Фетел няма да намери смелост, за да го разреши. За да бъде признат за един от великите в спорта, той трябва да докаже, че може да печели с по-слаба кола и/или с друг отбор. Нещо, което направиха и са правили всички световни шампиони преди него, както и легендите на Формула 1. Защото с оглед на превъзходството на Red Bull и отношението на тима към Марк Уебър, всеки пилот от Топ 10 във Формула 1 би постигнал същите резултати като Фетел. А Фернандо Алонсо най-вероятно би се справил и по-добре, както обявиха наскоро две-три испански медии.
Това е, колкото и Фетел да печели и да прави Формула 1 скучна, докато публиката не получи удовлетворение за кражбата му от Малайзия, освиркванията няма да престанат. А с новата ера във Формула 1, която започва през 2014 Себ получава шанс да се издигне още в очите на специалистите, да видим как ще се справят той и Red Bull.
ЕЕЕЕ - тъпня - "За да бъде признат за един от великите в спорта, той трябва да докаже, че може да печели с по-слаба кола и/или с друг отбор. Нещо, което направиха и са правили всички световни шампиони преди него, както и легендите на Формула 1. " Бързо забравиха 14.09.2008. Гран При Италия, Монца.
Да де! За сега Фетел това го прави най-добре (да подскаже на инженерите си), какви настройки са му необходими. А за слабите коли.... - посочи ми един от шампионите в F1, който е станал шампион със слаба кола. Всички така наречени велики шампиони са ставали такива в комбинация с най-добрата кола, направена от най-добрия отбор. Живите примери на "обратната страна на медала" ги гледаме и сега. Защо Алонсо, например не става от 2007 до сега СШ - защото няма шампионска кола и отбора му не може да му направи такава. Тази шампионска комбинация - "отбор+кола+пилот" се изгражда неимоверно трудно и явно за сега е по силите само на РБР+РБ9+Фетел. Бъдещето ще покаже, дали тази формула ще остане печеливша или не. И приказките "който седне в колата на РБ ще е шампион" са неуместни просто защото виждаме, че Фетел си "бие" Уебър и в квалито и в състезанието.