Годишните винетки за лек автомобил поскъпват с 30 лв

На днешното си заседение, правителството одобри вдигането с 30 лева на цената за годишния винетен стикер за лек автомобил.

Променят се съответно и цените и на седмичните, както и на месечните винетки.

Промяната влиза в сила от 10 декември тази година.

От 1 януари годишната винетка ще струва 97 лева, вместо 67 лева, както досега.
И месечната, и седмичната цена се увеличават с 5 лв.

Месечната става 30 лв, а седмичната - 15 лв.

Годишните винетки за 2015 г. остават валидни до 31 януари 2016 година.

Винетните стикери поскъпват и за тежкотоварните автомобили. За камиони с категория ЕВРО I и II годишната винетка ще струва 1743 лв., а за тези с по-висока категория - 1340 лв.

За автобусите първа и втора категория годишната винетка ще струва 1050 лв, за тези от по-висок клас - 808 лв.

По думите на регионалния министър Лиляна Павлова и на шефа на Агенция "Пътна инфраструктува" Лазар Лазаров, увеличението на цените било нужно, защото са необходими повече пари за поддръжка на пътищата.

Както в събота съобщи и финасовият министър Владислав Горанов, цената на винетката не е актуализирана от 2008 година. "Годишните нужди за поддръжка на 20 000 км републиканска пътна мрежа са 600 млн. лв", съобщи той тогава.

От 2008-ма има ръст на средната и минималната работна заплата, както и на транзитния и вътрешния трафик, по думите на Павлова.

Годишните нужди за поддръжка на 20 000 км републиканска пътна мрежа са 600 млн. лв, а сега приходите от винетки са от порядъка на 220 млн. лева.

12 млн. лева от тях отиват за "социални винетки", които се покриват от бюджета. Сериозна част от разходите отива за разходите по производство и разпространение на стикерите и оставали под 200 млн. лв. за поддръжка на пътища, които са крайно недостатъчни, според Павлова.

С новите цени приходите от винетки ще се увеличат със 73.5 млн. лв, като след приспадане на всички разходи щяли да останат 250 млн. лева за ремонт на пътища.

Според Лиляна Павлова, новопостроените магистрали тази година са с дължина 300 км. и за тяхната поддръжка има нужда от допълнителни 15-20 млн. лева на година.

 

#1 TheRock 11.11.2015 в 15:52:27

Пак тия с гайдите ще платят масрафа на баровците!!! Трябва да се плаща съобразно ползването, а не на калпак!! Тъпи ГЕРБ-ерасти!!!!

#2 saxo 12.11.2015 в 01:00:29

Аритметика за първи клас: Учителката: "Досега един чичко купувал 2 винетки по 67 лв общо за 134 лв - за личната и за служебната кола. Сега ще купува само за служебната 1 винетка за 97 лв. Кажете деца - колко лева ще загуби държавата от този чичко през 2016 година?" Марийка: " Държавата ще загуби 37 лв от този чичко!" Учителката: "Правилно, Марийке! Май някой пак не си е направил сметката"

#3 sizif 12.11.2015 в 09:18:06

те сметки могат да правят, но не искат да ги плащат. Къде , къде по- справедливо щеше, това да е към горивата. Сега акцизите там са най- ниски, данъците са най- ниски. И пак горивата ни са по-скъпи от доста наоколо нас. ОБАЧЕ НЯМА КАРТЕЛ. ИМА ЧИСТА И ПРОЗРАЧНА ПАЗАРНА ИКОНОМИКА и ПРОСТИ ХОРА , ДЕТО ПОДКРЕПЯТ ЛАЙНАТА ПО ВЪРХА. НЕ ИМ ЛИ СЕ ПОВРЪЩА ОТ МИРИЗМАТА, НЕ РАЗБИРАМ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Новините

Най-четените