Аварийното кацане на самолетите в Пловдив - незаконно

Аварийното кацане в Пловдив на два пътнически самолета в събота срещу неделя е направено в противоречие на Закона за гражданското въздухоплаване и трябва да бъде разследвано.

Това обяви директорът на летище Пловдив Владимир Щърбанов пред Нова ТВ.

По разписание двата самолета трябваше да кацнат в София от Дубай и Валенсия. Поради бурния вятър обаче те не успяха да се приземят на аерогара София. Тъй като горивото им е намаляло под допустимото ниво, те са отклонени от РВД към аварийно кацане в Пловдив.

На летището край Крумово обаче не е имало нито работещ персонал, нито линейки, нито пожарна.

"Летище Пловдив работи от юни месец в дневен режим на работа от 6:00 до 20:00 ч. Има категорична забрана за кацане на неработещо летище от 2005 г. насам, това са нови стандарти", коментира Щърбанов.

Той обясни, че пистата на летище Пловдив е оборудвана напълно за кацане през нощта, контролите са на пулта на РВД, тя е била осветена.

"Заходът е извършен правилно. Но той е извършен на несъществуващо летище", каза още той.

Щърбанов заяви, че подобно решение на РВД подлежи на административно наказания и призова за "много сериозно разследване от Министерството на транспорта".

 

#1 Rodrigo Diaz de Vivar 23.11.2015 в 09:00:26

А, ама нека се пречукат гражданите след като свърши горивото на самолетите, заради пластмасовата тиква на другаря Щербанов. Бюрокрацията трябва да победи. "Пистата е оборудвана напълно за кацане през нощта, контролите са на пулта на РВД, тя е била осветена, заходът е извършен правилно." Обаче... в извънработно време, майната им на пасажерите, работното време е над всичко.

#2 IRCPoliceman 23.11.2015 в 09:30:35

Айде да ги оставим другия път да паднат тогава!!!

#3 dedo adji 23.11.2015 в 09:48:08

Аварийното кацане било незаконно. Да се внесе в негодното събрание закон за забрана на авариите. Могат да го нарекат закона на Щърбанов. Да имаме още една статия в Гинес.

#4 COMANCHY 23.11.2015 в 10:23:37

Здравейте Относно коментара ви за кацналите извънредно самолети на летище Пловдив. Пилотите са хората, който са отговорни за това къде ще кацне самолета. Командира на самолета е единствения човек който носи отговорност за това как ще протече полета и как ще завърши. Да се търси сметка от директора на летище Пловдив е неправилно. Летището не работи поради липса на средства. (Тук вече държавата е отговорна). Има полетни документи, наричащи се NOTAM, ( notice to air man), в който е указано какво е състоянието на лет. Пловдив, и това пилотите го знаят. РВД само ръководи полета от земята , той не може да задължи пилота къде да кацне, това е решение само и единствено на командира. РВД може само да помогне, като им съобщи каква е ситуацията на резервно летище.В случая той ,Комадира, би трябвало да знае каква е ситуацията в Пловдив, че летището не работи. Предполагам че горивото което е било на самолета, е било "изхарчено" по време на кръженето над София, и тук отново може да се потърси сметка на екипажа, защо веднага не е продължил за Варна или Бургас, а е допуснал да му остане гориво само доколкото да се "добере" до Пловдив? Питайте Wizz air, не министерства и директори. Авиокомпанията носи отговорност за това какво се случва на самолетите им, и решенията на екипажа. А това че Пловдив не работи в определените часове, е вече СЪВСЕМ ДРУГ ВЪПРОС, също изключително важен. С уважение

#5 boris 23.11.2015 в 11:24:36

А ако кацне аварийно на магистралата законно ли е?

#6 Rodrigo Diaz de Vivar 23.11.2015 в 11:38:42

Команч, не можах да схвана посоката на коментара ти, но аз лично бих те предложил за орден, ако нарушиш всички правила, с цел да спасиш пасажерите си и граждани на земята. Кацането, ако при авария или аварийна ситуация спасиш всички пасажери и техниката, нарушавайки правилата, бих препоръчал да се разглежда при обучението на пилоти. Всички, които ползваме въздушен транспорт се надяваме пилотът да мисли, а не единствено да чете сухи документи. В противен случай ще разчитаме единствено на автопилот.

#7 boris 23.11.2015 в 12:40:57

Истината е проста. Самолетите са били длъжни законно да се разбият!

#9 dedo adji 23.11.2015 в 13:53:38

Наскоро имаше подобен случай, при който лекари спасиха човек чрез операция която те или болницата нямали право да извършват. Ако пациентът е Илия Попов, предполагам ще настоява на лицензирани оператори, пък ако има късмет, ще оживее. Правилата са полезно нещо, и когато са нарушени, следва да се направи разбор, но няма нужда да се занимава с него целият български народ. Достатъчна е радостта, че 2-300 души са живи.

#10 Оби Уан 23.11.2015 в 14:04:20

Команчито го е казал - ПИЛОТА решава къде да кацне (и съответно носи отговорност за това)! Наземния контрол само дава инфо за ситуацията на земята. Трябва да се разследва авиокомпанията - дали "случайно" не е наредила на пилота да кацне в Пловдив (макар и теоретично по-опасно), отколкото в Бургас например, само защото и е по-евтино да превози след това пътниците до София... Било незаконно!?!! Ако пилота каже - "нямам гориво" какво правим?! "Не, сакън, не може тук, незаконно е!". После обаче трябва да се провери дали наистина е нямал гориво...

#11 sim4o 23.11.2015 в 16:51:00

Rodrigo Diaz de Vivar | 23.11.201509:00 Обаче... в извънработно време, майната им на пасажерите, работното време е над всичко. ... ---------------------------------------- Над всичко е печалбата на собственика .. според ей тая тука публикация това е Иво Прокопиев.. http://www.klassa.bg/news/Read/article/6955_%D0%98%D0%B2%D0%BE+%D0%9F%D1%80%D0%BE%D0%BA%D0%BE%D0%BF%D0%B8%D0%B5%D0%B2+%D0%BA%D1%83%D0%BF%D0%B8+%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%BC%D0%B8%D0%BD%D0%B0%D0%BB%D0%B0+%D0%BD%D0%B0+%D0%BB%D0%B5%D1%82%D0%B8%D1%89%D0%B5+%D0%9F%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%B4%D0%B8%D0%B2 Лошо няма-частна инициатива , по-добро обслужване , намаляване на разходите ...

#12 sim4o 23.11.2015 в 16:56:48

Оби Уан | 23.11.201514:04 Команчито го е казал - ПИЛОТА решава къде да кацне Било незаконно!?!! Ако пилота каже - "нямам гориво" какво правим?! "Не, сакън, не може тук, незаконно е!". После обаче трябва да се провери дали наистина е нямал гориво... -------------------------------------------- Пилотът СИ ИМА ЛЕТАТЕЛЕН ПЛАН .. заверен му е, още като е излитал .. В НЕГО СА МУ СПОМЕНАТИ РЕЗЕРВНИТЕ ЛЕТИЩА ... Въздушният контрол-РВД, го води до летището ...Решението за кацане на резервно се взима след един неуспешен заход при това след вече изпълнени три такива и 30 минутен полет в зона за изчакване. И той си прави сметка-до къде и как ще му стигне горивото ... още повече,ЧЕ В ЛЕТАТЕЛНИЯ ПЛАН му е и написано, с колко гориво, трябва да тръгне да каца ... Получава насоки и от РВД-те имат копие от летателния план. Поздрави

#13 sim4o 23.11.2015 в 17:01:32

1.Самолетите на Уиз имат летателни планове, с посочено резервно летище Пловдив .. в плана е написано и с колко гориво, да се търси резервно кацане. РВД спазва летателния план! 2.В Пловдив, след 20 часа, няма наземно обслужване .. Та това е .. какво законно, какво незаконно ...

#15 deowin 24.11.2015 в 01:45:59

Вероятно е незаконно защото е опасно. Ако някой от двата самолета се беше разбил при приземяването заради липса на информация от неработещата контролна кула, първосигналната реакция на първосигнално коментиращите щеше да е точно противоположна - колко е тъп пилотът, че е поел риска, и хората са погинали. Това, че едно решение е опасно и/или незаконно, не означава, че не е правилното решение - възможно е опасно и/или незаконно решение да оптимизира вероятността за благополучен изход. Това изобщо не го прави безопасно и/или законно. Дали в случая решението е било най-правилното - за разлика от повечето коментирали, аз не се чувствам компетентен да преценя, затова благоразумно ще си го спестя.

#16 Rodrigo Diaz de Vivar 24.11.2015 в 08:46:42

Web-a ти "спестяването". Коментар от 109 думи, 591 символа..., за да обясниш че нямаш коментар. Едно време имаше един лаф, който звучи смислово, долу-горе като коментарът ти: " То щом е 'да', то пак е 'не'. И, ако е така, то тогава 'край' "

#17 COMANCHY 24.11.2015 в 14:53:00

Специално към Rodrigo Повярвай ми, пилотите се тренират в симулатори да се справят с много по сложни ситуации, отколкото тази. Не знам какво не ми разбираш, но....тук не става въпрос за отказ на материална част, пожар, авария,или нещо подобно, което е много по опасно. Тогава изхода не се знае какъв би бил. Тук става въпрос за много по елементарна ситуация...Метео условия не позволяващи да се кацне в София, такива се случват десетки по време на зимния период, мъгли най вече, снеговалеж и прочие. Нищо сложно и невероятно. ( няма място за излишна емоционалност..."Пилота е спасил десетки пасажери", аиде бе...). Става въпрос за това, че трябва да се вземе адекватно решение в кратък срок! Командира би трябвало да знае, че СЛЕД 22:00,( или 20:00 не знам), Пловдив НЕ РАБОТИ. Какво се прави тогава?!....ми обратен завой и към Бургас или Варна. Те са денонощни. Да вметвам ли че нискотарифните компании летят с абсолютно точно разчетено резервно гориво,( не смея да твърдя със сигурност , но почти съм сигурен). Малко забавяне над София, кръжене и тем подобни, и край....губят възможност до Варна и Бургас. Някой също правилно вметна...."ми то тия пътници трябва да се карат с автобуси оттам" .Второ....л-ще Пловдив откъм навигация и средства за кацане си е съвсем нормално летище, екипажа е кацнал също без никакви проблеми,( както казах , без емоционалности, никой никого не е спасил), проблема е че "неработещото летище" няма митница, няма check-in, няма кой стълба да докара за пътниците. . И оттам последвалата неразбория. Sim4o е прав, по всяка вероятност Пловдив е посочен като резервно л-ще в летателния план на WIZZ, но пилотите трябва да знаят че след определеното време по документи, там няма кой да ги обслужи. Така че проблема си е техен....

Новините

Най-четените