Учебното съдържание е сред най-чувствителни теми за обсъждане, стигне ли се до разговори за реформи в българското образование. Неведнъж се е стигало до широк дебат, когато стане дума за изваждане за определени произведения от програмата по литература. Някои се страхуват, че промените ще засегнат българщината, докато други посочват, че българските възрожденски творби не будят интерес сред учениците. Какво е мнението по този въпрос на д-р Нели Колева от "Заедно в час" чуйте тук:
Не може обаче да се отрече, че българското образование е пълно с парадокси и преподаването на учебното съдържание е сред най-силно набиващите се от тях.
Българските ученици прекарват средно между 5 и 8 часа дневно в класните стаи на ден, но въпреки това, когато трябва да се подготвят за Държавен зрелостен изпит (ДЗИ) или Национално външно оценяване (НВО), тези часове не стигат и немалка част от родителите търсят услугите на частни учители, за да запълнят липсата на знания.
Според д-р Колева повече хора трябва да си задават въпроса защо формално децата им прекарват толкова време в училище, а накрая се налага да родителите плащат допълнително, за да им осигурят прилична оценка на матурите.
Експертът от "Заедно в час" смята, че частните уроци са форма на "поединично спасяване" от проблемите в образователната система.
Но в дългосрочен план те не помагат нито за преодоляването на предизвикателствата в образованието, нито за повишаването на функционалната грамотност на учениците.
Какво още ни сподели д-р Нели Колева чуйте в цялото интервю тук, където обсъждаме най-големите проблеми в българското образование и последната стратегия на настоящия министър Красимир Вълчев:
••• Коментар за образователната стратегия на Вълчев четете тук:

