58 млн. лв. са похарчени за реклама на еврофондовете без обществени поръчки

Малко над 58 милиона лева са похарчени за откупуване на програмно време в определени телевизии, радиостанции и сайтове за популяризиране на еврофондовете в периода 2007-2019 г. Това са средствата, получени от медии без обявяване на обществени поръчки, а само с пряко договаряне.

Новината беше обявена от сайта "Клуб З" след получена справка по Закона за достъп до обществена информация.

Най-голяма част от този бюджет без публични търгове е похарчен през първия програмен период. Общо 49 853 887 лв. (с ДДС) са вложени в медии през периода от 2007 до 2013 г.

Между 2014-2019 г. сумата за закупуване на програмно време възлиза на 8 424 327 лв. с ДДС. Промяната се дължи на въвеждането на нови правила за отчетност на информационните кампании и въвеждане на лимит за парите, които се харчат за директно купуване на програмно време в радио и телевизия.

Ето как са разпределяни парите според данните на "Клуб З" към някои от по-големите медийни групи в страната:

2007 - 2013 г.

  • Нова Броудкастинг Груп - общо 8 967 735 лв. по шест оперативни програми;
  • БТВ Броудкастинг груп - общо 8 832 318 лв.
  • БНТ - общо 5 053 548 лв.
  • България он еър - общо 2 811 640 лв.
  • ТВ7 - общо 2 437 189 лв.
  • ТВ „Европа" - общо 1 569 528 лв.
  • Канал 3 (Елит Медиа България ЕООД) - общо 886 022 лв.
  • ТВ „Евроком" - общо 376,629 лв.
  • Дарик радио - общо 5 982 044 лв.
  • Радио „Фокус" - общо 3 076 349 лв.
  • БНР - общо 2 955 624 лв.
  • Радио К2 (АНАИЛИ МИЛИ ЕООД) - общо 651 792 лв.
  • Радиокомпания Си Джей /част от bTV Radio Group/ - bTV Radio, N-JOY, Z-Rock, Jazz FM и Classic FM - общо 2 005 587 лв.
  • Болкан Броудкастинг ЕАД - общо около 800 000 лв.
  • Метрорадио (БГ Радио) - 381 216 лв.

2014 - юни 2019 г.

  • Нова броудкастинг груп - общо 1 472 437 лв. за всички оперативни програми
  • БТВ Броудкастинг груп - общо 1 052 142 лв.
  • БНТ - 1 080 004 лв.
  • България он еър - общо за медийната група 831 358 лв.
  • ТВ „Европа" - 480 744 лв.
  • Канал 3 (Елит Медиа България ЕООД) - 397 764 лв.
  • ТВ „Евроком" - 143 094 лв.
  • Дарик радио - 845 228 лв.
  • Радио „Фокус" - общо 388 876 лв.
  • БНР - 399 028 лв.
  • Метрорадио (БГ Радио) - 292 966 лв.
  • Радио К2 (АНАИЛИ МИЛИ ЕООД) - 203 641 лв.
  • Радиокомпания Си Джей /част от bTV Radio Group/ - bTV Radio, N-JOY, Z-Rock, Jazz FM и Classic FM - общо 158 007 лв.
  • Болкан Броудкастинг ЕАД - общо 90 918 лв.

Новините

Най-четените