Комисията за финансов надзор обяви, че има алтернативен план за въвеждането на системата "бонус-малус" при застраховките "Гражданска отговорност".
Най-голям спор около новата система предизвика идеята за "наследяване" на негативните точки от нарушенията на стария собственик при продажбата на автомобила, с който са правени въпросните нарушения.
Сега КФН предлага да се въведе изискване при сключване на "Гражданска отговорност" за попълване на пълен списък с хората, които имат право да ползват съответния автомобил. Така ще има по-добра отчетност на лицата, които са извършвали ПТП, и малус-точките няма да се трупат върху колата.
КФН представи предложението на дискусия - част от процеса по обществено обсъждане на новата система.
Комисията представи данни, според които в България има общо 3,14 милиона автомобила, като служителите на КАТ са издали общо 1,3 милиона акта за нарушения през 2017 година.
Според предварителните разчети - автомобилите с чисто "досие" ще са над 2,7 милиона, докато над 100 000 собственици на коли ще плащат с поне 20 процента по-скъпа "Гражданска отговорност" на година.
От МВР предлагат да се направи корекция в таблицата с нарушения, при които се начисляват малус-точки - по първоначалния план на КФН наказание се полага дори при превишаване на допустимата скорост с до 10 км/ч, без създаване на рискова стиуация. От пътната полиция предлагат облекчаване на този режим и вдигане на наказанието към случаи, при които превишената скорост е с повече от 20 км/ч.