Новите предложения за лого на България

Министерството на туризма публикува 7-те финални предложения за лого на страната. Роза, стилизиран лъв и шевици - това са акцентите във визиите на графичните дизайнери и художниците, допуснати напред в конкурса от 9-членно жури, в което влизат представители на Националната художествена академия, Съюза на българските художници и БАН.

Над 180 идеи се състезаваха в дългоочаквания конкурс за ново туристическо лого, което да замени предишното подобно на „яйца на очи", несполучливо лого, за което бяха изхарчени над 1 милион лева.

Вижте 7-те финални предложения в галерията. Според журито всички те отговорят на зададените технически и художествени критерии. Предстои обществено обсъждане, а след това ще бъде създадено разширено жури, което ще избере победителят, който ще разработи новият бранд „България". Паричната награда за автора е 10 000 лв.

Очаква се това да се случи до края месеца, като в разширеното жури ще бъдат представени медии, журналисти, държавни експерти, представители на туристическото съсловие, както и Българската асоциация на комуникационните агенции и Българската асоциация на ПР агенциите.

Проектите могат да се видят в продължение на една седмица в сградата на Министерството на туризма (ул. „Съборна" 1), в сайта на ведомството и в социалните мрежи.

Старото лого

Предишният конкурс за туристическа визия на България през 2013-та година завърши с тотална несполука, след като логото се оказа масово отхвърляно и много скъпо.

Критиките бяха, че много наподобява визията на Киргизстан и на Одеса, както и че съдържа логото на БСП. Тогава Съюзът на художниците публично заклейми визията, а студенти предложиха да направят нова срещу символичната сума от 1 лев.

Автор е "Обединение за бранд България", което спечели поръчка от 1.6 млн. лв. по оперативната програма "Регионално развитие" за разработката на цялостния туристически бранд, част от който е и логото.

България беше глобена със 160 000 лева, тъй като не е използвала логото. Междувременно на власт дойде кабинетът „Борисов 2" и се реши да има нов конкурс, вместо фирмата да преработи визия до приемлив вариант.

#1 boris 15.04.2016 в 11:58:10

Аз си представям логото, като една стена с пръскана мазилка за фон, изкъртена в горния десен ъгъл така, че да се виждат тухлите за да вкарват текстура, опикана част в долния ляв ъгъл за да се уравновеси композицията и надпис К У Р в средата.

#3 Мъц 15.04.2016 в 13:53:14

"Обединение за бранд България" върнаха ли въпросните 1,6 млн. лв.? Защо никой не разследва как се плащат такива пари за нещо което прилича на правено в кръжока по графичен дизайн? Лога 4, 5 и 7 как въобще стигнаха до финал?

#5 partci 15.04.2016 в 15:24:32

Изготвянето на лого не е лесна задача. С това изяснено, докато прегледам предложенията почти повърнах. Обяснението за розата ме задави. В този ден и ера най-подходящо лого/знак за БеГе ще бъде един стилизиран ББ. Уви.

#7 Дракон с кисело зеле 15.04.2016 в 16:53:54

Шестото и на мен ми харесва, обаче другите са тотална отврат. Не че очаквах нещо друго.

Новините

Най-четените