Над 8000 двойки по български език в изпита след 7 клас

Седмокласниците, които са получили слаб (2) на изпита по български език и литература след 7 клас, са се увеличили до 8166 през 2018 г. В сравнение с това миналогодишните "двойки" по български език на малките матури са били 7761.

Това става ясно от обобщените резултати за страната, които бяха представени в Министерството на образованието и науката.

Само трима ученици са изкарали 100 от 100 точки на теста по езикова грамотност (през 2017 г. пълна "шестица" са получили шестима души).

Общият брой на учениците с отличен резултат в тази дисциплина е 1559 спрямо 3304 преди една година.

Средната оценка от първия модул по БЕЛ е 32.6 точки (при максимум от 65).

За разлика от по-слабите резултати по български език, изпитът по математика е показал относително подобрение в сравнение с миналата година. Двойките са намалели от 13 533 през 2017 г. до 12 869.

Пълните отличници със 100 точки на изпита по математика са 68 деца, а общо 6285 са постигнали резултати, равняващи се на "шестица". Това е значително увеличение на фона на миналогодишните 3857 отлични оценки.

Най-висок среден брой точки са получили седмокласниците от София-град, Смолян, Варна и Бургас. Най-ниско по оценки се нареждат децата от Сливен, Ловеч, Монтана, Ямбол.

#1 pixie 06.06.2018 в 18:57:27

Защо ли стана така? И още, дали след като тези деца въпреки резултата си от матурите, който ще е със сигурност различен от оценките им в дипломите за завършен 7 клас, ще получат по-различни оценки на матурата в 12-ти клас? Щото от 8 клас нататък български език се учи доста по-малко, тъй като часовете по български са много по-малко в сравнение с часовете по литература. А знаем как се учи литература в днешно време - учителите диктуват свои или чужди мисли, а децата водят някакви записки, които после възпроизвеждат някак си на контролно или класно. Поне в повечето училища е така. Учениците масово не четат задължителните произведения и е странно да се очаква от тях да ги обсъждат и разменят идеи по тях в час, каквато е идеята зад ученето на литература по принцип - да развива мисленето на децата и да ги стимулира да изразяват позицията си. От 5 до 7 клас, включително и заради въпросните матури, материалът по български е струпан в учебниците и реално за три години всички граматически, пунктуационни и стилистични правила трябва да бъдат натъпкани в главите на децата, от които се очаква накрая да бъдат функционално грамотни, каквото и да означава това. Явно, резултатите го показват красноречиво, системата е сбъркана и дано да се промени. Жалко за тези деца, които трябваше да понесат последиците от недомислиците на лелките в министерството, а те очевидно нямат връзка с училищната реалност. Но пък нека 8000 двойки да ги бодат в очите. На каква ли оценка за МОН се равняват 8000 двойки ?

#2 Nikkor 07.06.2018 в 12:07:04

Всички те ще завършат някой от 40-те български университета. Так аче споко, както му казват.

Новините

Най-четените