Омбудсманът Мая Манолова публикува препоръки към клиентите на "Топлофикация" София, които останаха без парно и топла вода в продължение на 4 дни, да подадат жалби с искане за неустойки.
"В жалбата изрично трябва да се поиска монополиста да извърши проверка на показанията от топломерите в абонатната станция и снемане на архивираната информация в паметта на уреда. Това трябва да стане най-късно до 1 март, защото тогава запаметената информация се нулира", се казва в съобщение от офиса на Манолова.
След получаването на искането, от "Топлофикация" са длъжни да извършат проверка и съставят протокол, в присъствието на жалбоподателя.
Мая Манолова препоръчва на министъра на енергетиката Николай Павлов да поиска обяснения от дружеството за продължителната авария, както и да направи ревизия на изпълнението на инвестиционната му програма.
"С темповете на монополиста, за ремонт на съоръженията ще са нужни 1000 години", се казва в писмото на Манолова, която посочва, през 2016 г. година са обновени едва 1,4 км от общо 1000 км тръбопроводи в София.
Омбудсманът иска още спешно промяна в Наредбата за топлоснабдяването, така че сметките за парно и топла вода да отговарят на реално ползваната услуга.
Министерството на енергетиката вече поиска доклад от Топлофикация за причините за авариите от уикенда.