От началото на 2023 г. Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация"(ГД ГВА) са получени над 500 жалби от пътници на Wizz Air, а над 200 от тях не са били обработени от авиокомпанията.
Това съобщиха от министерството на транспорта след среща между директора на ГД ГВА Анелия Маринова и представители на авиокомпанията по повод многото отменени и закъснели полети.
Само през юли на летищата в България са регистрирани 38 отменени полети на превозвача, а други 69 са изпълнени с повече от 2 часа закъснение.
Двете страни са се разбрали в петък Wizz Air да представи на ГД ГВА план за действие с превантивни мерки срещу многото закъснения и отменени полети.
"Ще предприемем мерки, за да гарантираме, че европейските регламенти за защита на правата на пътниците се спазват", цитират от министерството Маринова.
От превозвача са поели ангажимент до 3 седмици да разгледат необработените над 200 жалби на пътници. От Wizz Air са посочили, че са идентифицирали грешка в информационната им система и поради това оплакванията не са получени.
Освен да разгледат плана с коригирищи мерки за справяне със ситуацията на летищата, двете страни са се договорили още този месец да започнат редовни срещи за навременен обмен на информация.
Срещата е в продължение на започнатите разговори през миналата седмица в Министерството на туризма, след като туроператори и туристически агенти се оплакаха от големите загуби и притеснения, които търпят заради провалени пътувания и трансфери вследствие на отменени и закъснели полети.
Тогава директорът на ГВА Анелия Маринова обяви, че значително ще завишат контрола, защото "огромният брой сигнали показва, че вече не говорим за инцидентни случаи, а нарушенията стават тенденция".