"Заимствали сме от международния опит - за да не се наруши природата, там в парковете се върви само по пътека и се гледа от наблюдателни площадки", каза министърът на околната среда и водите Емил Димитров, по време на посещението си в района на Седемте рилски езера.
Така туристите ще могат да се любуват на природата без да ѝ вредят, каза той и допълни, че не може всеки да ходи където си иска и да нанася щети.
По думите на Красимир Андонов, директорът на Дирекция "Национален парк Рила", пътеките съществуват и сега, но големият поток от туристи ги е превърнал в огромни ерозирали участъци.
Сегашната идея е те да се укрепят с ширина 1.60 м, за да могат да удържат на наплива от посетители и да се възстановят разрушените площи. Материалът, от който се правят пътеките, е натрушен гранит, характерен за цяла Рила.
Освен пътеките ще бъде изграден и контролно-информационния пункт, чиято цел ще бъде да помага на туристите къде и какво могат да видят, каза министърът.
Другата задача е да осигури база на Планинска спасителна служба при БЧК за целогодишно дежурство, тъй като до сега, за да извършат спасителна акция, планинските спасители е трябвало да пътуват от Дупница или от местата, където живеят, което им отнемало два часа, поясни Димитров.
Общата сума, за която ще бъде изграден обекта, се равнява на близо 500 хил. лева без ДДС, осигурени от Предприятието за управление на дейностите по опазване на околната среда.
Забранява се и движението на джипове в района. Пътят, по който превозните средства са се качвали досега е сервизен и движението на МПС-та по него може да бъде ограничавано и да бъде разрешавано от РИОСВ и НП "Рила", заяви министърът.
Вече по него ще се допускат превозни средства само в извънредни случаи - при пострадали лица, при пожари и горско-стопанска дейност.