24 на 100 от българите искат да започнат свой бизнес

Предприемачеството в България е под средното ниво в глобален мащаб. Според годишния доклад на Amway - AGER 2016, едва 59% от българите имат позитивна нагласа към предприемачеството, като само 24% от тях имат амбиции да започнат свой бизнес.

Положителната нагласа към предприемачеството се е увеличила с 5% от миналата година. Според изпълнителния директор на Amway за България - Йоана Еначе, „нарастването на дела на българите, които биха започнали собствен бизнес е много добър знак, че обществото се консолидира от икономическа гледна точка. Комбинирано с факта, че България е сравнително млад пазар, може да се очаква, че в близките години показателите ще нараснат.

Според стойностите на AESI средно 47% от европейците изразяват желание да станат предприемачи, а 40% се чувстват подготвени за това предизвикателство.

Докладът показва, че мъжете имат повече ентусиазъм за предприемачеството, отколкото жените. Положителното отношение на предприемачеството намалява с увеличаване на възрастта, а страни, чиято култура се характеризира с избягване несигурността, показват по-ниска подкрепа за предприемачеството, отчита още изследването.

Най-важното, което ти трябва, за да станеш предприемач, е нагласата, посочват от Amway. Докато предприемачите вече са взели тази трудна стъпка, потенциалните предприемачи все още имат да преодолеят това препятствие.

В днешната, вечно променяща се, работна среда, freelance-ът привлича вниманието като един от аспектите на предприемачеството - работиш като независим изпълнител, който придобива и се заплаща директно от клиентите. AGER пита хората за мнението им върху самостоятелната заетост. Повечето респонденти очакват броя на независимите от работодател хора да се увеличи през следващите пет години.

Какво представлява докладът

Световният доклад на Amway за предприемачество 2016 (АGER) осигурява преглед върху потенциала на предприемачеството в 45 страни. При измерване на общата популация за техните мечти и страхове, AGER има за цел да стимулира дискусията за предприемачество по света.

Докладът е иницииран от Amway в партньорство с Техническия университет в Мюнхен, като се измерва пулса на общественото мнение относно предприемачеството в цяла Европа, в това число и в България. Изследването е проведено от GfK в периода от април до юни 2016г. Интервюирани са над 50 000 мъже и жени между 14 и 99 години от 45 държави.

И тази година в рамките на AGER се измерва Amway индексът на предприемаческия дух (Amway Enterpreneurial Spirit Index или AESI). От 2015г. насам AESI измерва три показателя, които влияят върху намерението да се стартира собствен бизнес: наличие на желание, готовност за стартиране на бизнес и устойчивост на предприемача при опитите на семейството и приятелите да го разубедят. Отговорите на респондентите се осредняват, като трите показателя са с еднаква тежест.

Новините

Най-четените