"България Ер" за причините за забавения полет до Рим

Причината за забавения полет на "България ер" до Рим е свързана с пренасочването на самолет и няма нищо общо с големите закъснения от преди няколко дни, причинени от форсмажорни обстоятелства.

Това се казва в съобщение на авиокомпанията, публикувано след като се наложи пътниците на сутрешния полет от Летище София до италианската столица да излетят 5 часа по-късно от планираното.

"Закъснението идва от това, че снощният полет от София към Франкфурт е бил пренасочен да кацне в Мюнхен заради лоши метеорологични условия. Вследствие на това закъснение ще има забавяне и на полета до Милано. Това закъснение няма нищо общо с големите закъснения отпреди няколко дни, причинени от форсмажорни обстоятелства", казват от "България Ер".

"Закъсненията на полети от няколко часа заради лоши метеорологични условия са обичайна практика, защото нито една авиокомпания няма да изпълни полет, който застрашава живота и сигурността на пътниците", посочват още от националния превозвач.

От "България Ер" допълват, че ще се погрижат за комфорта на чакащите пътници за полета до Рим, в случай, че се наложи допълнително закъснение заради лошо време.

#1 COMANCHY 08.07.2017 в 01:31:45

според регламент 261, (Европейски закони, регламентиращи правата на авиационни пътници, които в България не се спазват), при подобни закъснения превозвача е длъжен да осигури храна, напитки, вероятност за хотел, дори телефонни обаждания. Отделно от това, при "големи закъснения",( в този регламент се дава определение какво означава "голямо закъснение"), а те всички закъснения на България Ер са точно такива, превозвача дължи и парично обезщетение. Не виждам как авиокомпанията ще ги плати, ако всички пътници от закъснелите полети предявят претенции. По принцип те се надяват че въпросния пътник, след като най после е стигнал за там, за където е тръгнал, ще се поядоса малко, ще попсува, па ще му мине и забрави. Реално точно това и ще стане. Процедурата е сложна. Първо се подава жалба до превозвача, срока на отговор е два месеца,(?????, след два месеца ще си забравил за какво става въпрос), ако няма отговор, се пренасочва жалбата към Гражданска Въздухоплавателна Агенция, (ГД ГВА), и чак след това може нещо да се направи по въпроса с паричните обезщетения. В случая България Ер се държи абсолютно безотговорно. Нищо от гореизложените задължения не са изпълнени, (храна, напитки, навременна информация, за хотел пък въобще да не говорим). Например има пътници, който в резултат на тези закъснения пропускат следващ транспорт в чужбина, ( влак, автобус), и са принудени да прекарат нощта по гари, или на улицата. В такива случай, "по-сериозните компании", имат така наречените "резервни самолети", съответно с резервни екипажи, който оправят бакийте, причинени от "форсмажорните обстоятелства". България Ер явно няма такъв капацитет, за да се справи с подобни предизвикателства, което е много жалко. Все пак са национален превозвач. А и не може "лошото време", било в Москва, било във Франкфурт, да причини такъв хаос, продължаващ със седмици. Да, точно някъде две седмици. Въобще не беше сериозно отразено началото на бъркотията с полетите от Бургас към Санкт Петербург и Москва, които се случваха преди някъде десетина дена. и след това като лавина....закъснения, закъснения, закъснения....

Новините

Най-четените